Degradacia uzemia v Petrzalke je daleko vacsieho rozsahu. Parcik na Safarikovom nam. sa moze zveladovat a rozsirovat aj tak.
Re #99688 Jezo: Ako nezavisle od Petrzalky? Ved odstrihavas nosnu relaciu.
Pokial viem, tak medzinarodne rychlovlaky mali cez ZST Petrzalky pokracovat na letisko aj na Filialku. Dolezitejsie vsak je, ze ZST - UNS bude vyhradene pre vlaky a nakladne vlaky, pre mhd len v mensej miere
Re #99691 Ike: Riesi ho tak, ze sa rychlo dostanes do Lamaca a dalej sa dostanes busom ako doplnkovym subsystemom.
Re #99692 Valec: Spravne. Avsak v pripade NS MHD je tendencia dopravit sa k NS MHD, lebo je rychlejsi a blizsie k cielovej stanici v nosnom prude, v pripade elektricky budu preferovat alternativu.
Jo, a zostáva len dodať, že ide len o teoretickú oblasť, nakoľko práve v okolí koridoru pre NS MHD sú postavené bytovky s rôznymi terasami, ktoré tvoria bariéru v pohybe a tak zväčšujú dochádzkovú vzdialenosť. Skutočná dostupnosť tak bude o niečo menšia.
Nič to však nemení na skutočnosti, že bez ohľadu na to, či v staniciach bude zastavovať súprava ZSSK 560+3x060+560, ZSSK 810+5*010+810, súprava OBB 4024 alebo DPB 2*T3, stále bude tá dostupnosť pre cestujúceho rovnaká a tí, čo už sú mimo dosach buď zvolia inú kombináciu dopravy alebo doplnkovú dopravu k NDS. Žiadne také, že k vlaku sa prejdú aj na dlhšiu vzdialenosť ako k električke tu platiť nebude. Tu nie sme niekde na dedine, že ak chceme cestovať, tak si z ponuky 15 spojov za deň vyberieme ten, ktorý nám práve vyhovuje a potom za ním pôjdeme hoc aj 2 kilometre.
ako riesi vlak lamac? bol si niekedy v Lamaci? videl si ZST Lamac? ZST Lamac riesi skor UO Podvornice ako Lamac... Lamac, a hlavne jeho cast kde je najvacsia koncentracia domacnosti je absolutne mimo tejto stanice...
Ano. Ale ci je to stanica, ci brehy dunaja, ci rozvojove oblasti (zapad po hranicu, juh), tak tie budu obsluhovane po uz existujucej, pripadne po planovanej (TEN-T, zeleznica na Wolfsthal) zeleznici nezavisle od vystavby cez stred petrzalky. Inak rychlovlaky nemaju koncit na Filialke? Ci po jej okresani to padlo?
pdf-to-doc: Mam na mysli tu studiu zeleznic ohladom nosneho systemu. Ak sa nemylim, je to .pdf prekonvertovane na obrazky a vlozene so .doc suboru. Mam trocha problem lustit co je tam napisane.
Nie, NDS-RER systém nerieši Hlavnú stanicu ani Lamač ani Devínsku Novú Ves, ani Malacky, ale maximálne východnú a južnú časť mesta.
Električka rieši smery pre obyvateľov stredovej osi Petržalky, ktorým ak vezmeš tieto spojenia, vrátane 95-ky ku Husi, budú výrazne ukrátení.
A keď sme už pri tej urbanizácii a vizuálnom efekte, po predĺžení električky do Petražalky zanikne obratisko autobusov na Šafku a zväčší sa parčík, zatiaľ čo ak by si zachoval skrátenú 95-ku, pretože premávka doplnkových systémov súbežne s NDS nie je vašou požiadavkou aj keď ide o ďalšie hlavné smery, naďalej by Šafko bolo nevhodne urbanizované ako je teraz.
Vychádzal som len z toho, čo je postavené teraz + tunel TEN-T + petržalská radiála. Ak bude čokoľvek navyše, tak je to len plusom.
Re #99663 Martin Fundárek: S týmto možno len súhlasiť, preto som si dovolil v rýchlosti nakresliť izochrony dostupnosti staníc v dochádzkovej vzialenosti 5 (toto je práve tá dochádzková vzdialenosť, ktorá sa považuje pre cestujúceho v hustozastavanej časti mesta za maximálnu) a 8 minút. Vopred sa ospravedlňujem za prevedenie, nakoľko žiaden iný softvér ako Paintbrush po ruke nemám:
1. Iste, vlak neriesi Patronku optimalne, ak vobec. Zato vsak Lamac ano. Je to vsak linia, ktora sa da aj planuje vyuzit. Patronku vsak neobsluhuje ani elektricka.
Konkretne Vajnory vsak su sucastou riesenia NS MHD.
Lamacska brana neviem, ale urcite si tiez zasluzi riesenie.
Re #99676 Ike: Betonove schody, co je este horsie.
Re #99677 drink: Nepravda. Znizenie pohodlia schodami nema vplyv na dostupnost. Je to navyse standardne riesenie.
Re #99679 intony: MHD ale nie je ani luxusna limuzina ani specialny VIP servis. Je to verejna sluzba, ktora ma byt na patricnej kvalitativnej urovni a schody rozhodne patricnou standardnou urovnou su. Vsade. A ako sam priznavas, casto prave vhodny standard.
Re #99678 intony: Elektricka riesi relacie, ktore sa daku efektivnejsie zvladnut alternativne (busy, trolejbusy: Novy most, Saf. nam., Podhradie a Obchodna).
NS MHD riesi okrem Niv, Filialky a smeru na Trnavu aj Vajnory, Hlavnu stanicu a Lamac. Rychlejsie a efektivnejsie.
Trolejbusy, ktore by riesili vsetky pozadovane relacie vobec nemusia ist stredoivou osou a ani to nie je poziadavka ani navrh.
Re #99681 Jezo: Budu sa potrebovat dostat minimalne na ZST Petrzalka, kde bude medzinarodny terminal rychlovlakov a taktiez na pravobrezne centrum Petrzalky, ktore sa tiez planuje budovat. A nezabudaj aj na opacny smer. S rozvojom Petrzalky sa tato este viacej stane destinaciou ako je tomu uz dnes.
Nie som si isty co myslis, ale podielat by sa aj na prevadzke malo mesto, cize to je zrejme odpoved, ktoru si chcel pocut.
P.S. Jedna technicka otazka: co je pdf-to-doc konverzia?
Nesuhlasim s tvojimi zavermi. Pricinou zalostneho stavu diskusie je prave aj tebou neakceptovatelne spravanie kindermafianskych ucastnikov fora vyplyvajuci z ich osobnosti. Forum im len poskytuje kulisu a priestor pre ich realizaciu. Inak by sme sa mohli venovat prave konstruktivnej diskusii a nevybijat energiu...
Možno by naozaj stálo za pokus vytvoriť špeciálne diskusné fórum na tému NDS, aby sa toto Diskusné fórum sústavne nezahlcovalo jednou nikdy nekončiacou témou jednej skupiny užívateľov... ?
Ako vyriesi zeleznica Janikov Dvor - Dunaj dopravu do zapadnej casti? Ci mam to tak brat, ze cestujuci budu preferovat to, ze sa odvezu na predmestie a prestupia na smer na hlavny stanicu a tak sa dostanu do zapadnej casti Bratislavy? Este k tomu jenu vec. Na regionalnu dopravu ma rovnaky vplyv, ci sa cez petrzalku postavi zeleznica, alebo elektricka. Pochybujem, ze by vacsin ludi od Pezinka a Senca potrebovali cestovat dalej ako po Pristavnu ulicu.
A este otazka. V studii dopravnej obsluznosti BSK je na zeleznici od Pezinka v spicke uvazovany 15 min interval. Na zeleznici od Senca je uvazovany v spicke 30 min interval. Kto bude potom dotovat zvysne vlaky cez petrzalku? Teda polovicu suprav?
(Necital som zamer na tvojej stranke, lebo ma silne odradzuje ta pdf-to-doc konverzia, teda ak je to tam vysvetlene, tak staci toto poznamenat)
Sú štandardom, ale pre cestujúcich nepohodlné - viď. Trnavské mýto a Hodžovo, aj keď uznávam, že práve v týchto prípadoch je táto forma vhodná.
Na každú zastávku električky v Karlovej Vsi, okrem zastávky Karlova Ves v smere do Dúbravky je možné dostať sa úrovňovo. Ešte lepšie sú dostupné električkové zastávky v Rači, ktoré nevedú (vďakabohu) v stredovom páse.
Zatiaľ čo električka stredoosových petržalčanov dopraví ku Trafenej husi, pod Nový most, na Kamenné nám., do Karlovej Vsi, do Podhardia, na Obchodnú, na Hlavnú stanicu, na Račianske mýto, do Nového Mesta, na Vinohrady, do Rače,
(prí)mestský vlak stredoosových petržalčanov dopraví na Nivy, Pribinovu, Trnavské mýto, Slovany, Vinohrady/Predmestie, Svätý Jur, Pezinok, ostatné pri električke spomínané destinácie chýbajú a taktiež by neboli obslúžené zo stredovej osi Petržalky autobusmi a trolejbusmi, pretože doplnková doprava zväčša nepremáva súbežne s NDS MHD.
"A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak." - Ak by sme mali byť presní, tak to platí len v prípade, ak bude aj prístup na zastávku rovnaký. Ak bude zastávka v tuneli, zníži sa dostupnosť (aj keď ten rozdiel nebude veľký). Závisí to tiež od toho, či bude prístup do tunela z jednej, alebo z dvoch strán.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Preco by sa mala rusit 95?
Degradacia uzemia v Petrzalke je daleko vacsieho rozsahu. Parcik na Safarikovom nam. sa moze zveladovat a rozsirovat aj tak.
Re #99688 Jezo: Ako nezavisle od Petrzalky? Ved odstrihavas nosnu relaciu.
Pokial viem, tak medzinarodne rychlovlaky mali cez ZST Petrzalky pokracovat na letisko aj na Filialku. Dolezitejsie vsak je, ze ZST - UNS bude vyhradene pre vlaky a nakladne vlaky, pre mhd len v mensej miere
Re #99689 AAA: To zalezi kam chces ist.
Re #99691 Ike: Riesi ho tak, ze sa rychlo dostanes do Lamaca a dalej sa dostanes busom ako doplnkovym subsystemom.
Re #99692 Valec: Spravne. Avsak v pripade NS MHD je tendencia dopravit sa k NS MHD, lebo je rychlejsi a blizsie k cielovej stanici v nosnom prude, v pripade elektricky budu preferovat alternativu.