Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy. To je jeho ucel a preto sa UP (okrem ineho) obstarava. Nepochopenie tohoto je nepochopenim podstaty uzemneho planovania a vplyvu UP na dalsi zivot v meste.
Isto, mnoho ludi ostane zamestnanych v Petrzalke (co je zase minus najme pre elektricku), lenze tych do roboty neprepravi elektricka ale len doplnkova petrzalska doprava. A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD. Sam hovoris, preco nie elektricka, ale ano NS MHD a diverzifikacia dopravy.
Nie je jedno, ci sa pojde elektrickou alebo NS MHD - jednak rychlost, jednak sirsie vztahy a jednak kratsia vzdialenost.
"hájiš záujmy niekoľkých desiatok ľudí" - To si len tí ľudia naivne myslia. Veľmi rýchlo vytriezvejú, keď Lola za dobrý peniaz zamestná nejaký developer, aby presvedčil okolie, že pre Petržalku bude požehnaním výstavba 35 poschodového domu na Rovniakovej 14A.
Nivy aj tak niesú alpha omega celého mesta. Nie všetcia čo idú SL idú na Nivy ale aj na Patrónku, kde vlak čo? Nestojí. Taktiež stanice v Rači, Vajnoroch sú dobre od ruky a plánované stanice v Ružinove, Vrakuni a PB (s tou otrasnou stanicou) na okraji sídlisk nebudú ľudia zrazu náhle využívať a rohodnie nie tí čo bývajú bližšie k Tomášikovej alebo Ružinovskej. Pochybujem silne, že interval kratší ako 15minút by sa uživil na mestských vlakových linkách, s výnimkou DNV.
Takéto riešenie podporujem, pretože som presvedčený, že aj zo ŽST Petržalka (a nadväzujúcich smerov) bude dostatočný dopyt po kapacitnej doprave a napojenie železnice zo stredu Petržalky do tunela by bolo pre tento smer značne obmedzujúce (dokonca tu niekto tvrdil, že by všetky vlaky zo ŽST Petržalka jazdili cez prístavný most).
Stavebný inžinier sa nerovná dopravný inžinier sa nerovná inžinier ekonómie.
Re #99422 Marcelllooo: Ty tvrdíš, že NDS je jeden systém, v tvojom prípade si pod ním predstavuješ vlak. V Paríži je to metro ako si sám povedal. Čo sa týka druhej repliky, len som pripomenul, že tvoja železničná trať obieha prestupnú stanicu NDS zakotvenú v ÚP, teda táto trať nekorešponduje v CMO s trasou NDS.
Re #99527 Marcelllooo: Dokáž výpočtami a analýzou, koľko ľudí bude cestovať z Petržalky na Nivy VHD.
OTAZKA: Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?
ODPOVED: no predsa vlakom zo ZST Petrzalka, plus bus cez Apollo.
Volas tu po diverzifikacii. Casovu diverzifikaciu nariadit nemozes. Ovplyvnit sa daju len skoly, podniky nie. Realne sa spicka v BA posuva a nekonci o 8:00 ako kedysi, ale az o 9:00.
Rozlozenie dopravy v priestore vie zabezpecit:
1. elektricka stredom sidliska s napojenim na ostatnu siet
2. vlak z (Jarovce/Kitsee - ) ZST Petrzalka - Nivy - Filialka
3. busove linky cez Novy most, Apollo a Pristavny most
Prepojenie bus/elektricka bude na vsetkych zastavkach eliny. Prepojenie elina/vlak je na Filialke, Einsteinova (podla polohy zel. zastavky), perspektivne Petrzalka Juh.
Prepojenie vlak/bus na vsetkych staniciach a zastavkach vlaku.
PS: aj ja hajim zaujmy obyvatelov Rovniankovej.
PS2: v lokalite Nivy sa bude budovat aj mnozstvo bytov.
Prečo nie? Celá tvoja argumentácia sa stále točí len okolo toho, že v lokalite Nív sa vytvorí množstvo pracovných príležitostí. To rozhodne nepopieram, tých miest tam môže byť kľudne aj 20000. Ale žiadny územný plán, ani nejaký sociologický výskum predsa nemôže určiť odkiaľ tam ľudia budú dochádzať, nakoľko nikto nikomu neurčuje kde má bývať a kde pracovať. Naviac ani nevieme, aké firmy sa sem presťahujú, resp. tu vzniknú. V centre je niekoľko administratívnych budov, v ktorých sú tisícky pracovných príležitostí (NBS, Tatra Banka, bývalá Pravda, ministerstvá...) a ktoré sa do tejto lokality sťahovať isto nebudú. Taktiež vznikajú množstvá pracovných príležitostí priamo v Petržalke (Digital Park, Matador, okolie Panónskej a koniec koncov aj priamo okolo koridoru pre NS MHD). Z toho možno predpokladať, že časť petržalčanov bude pracovať aj "doma" a tak nebudú musieť vôbec cestovať za Dunaj a do lokality Nív tak môžu cestovať za prácou ľudia z úplne iných končín mesta, resp. kraja.
Čiže nikto dnes nemôže preukázať, že NS v tejto trase bude potrebný a aj dostatočne využitý. Naviac jeho trasa bude vyhovovať len cestujúcim do lokalít v okolí Karadžičovej, Eurovei a bývalého Gumonu. Tí, čo sa potrebujú dostať na Prievozskú a Plynárenskú budú musieť tak či tak niekde prestúpiť (a teda im bude úplne jedno či z vlaku pri autobusovej stanici alebo z električky na Kamennom), alebo využijú inú, priamu linku (68, 96 alebo 98).
Hajim a mam plnomocenstvo hajit zaujmy tisicov ludi v Petrzalke. Dolezite je, ze oni mi veria a im skladam ucty. A kedze mi veria a doveru vyjadruju stale, asi to robim dobre. Tvoj nazor na vec im je zrejme v tomto ohlade ukradnuty.
Re #99551 810zssk: Nie. My nie sme proti. My sme za to, aby sa presadilo take urbanisticko-dopravne riesenie, ktore riesi dopravu systemovo a koncepcne a ktoreho urbanisticka kompozicia je prinosom, rozvojom a zveladenim uzemia.
Re #99554 Martin: Som laik, ale laik, ktory ma iste vzdelanostne podhubie a ktory sa opiera o odborny nazor kompetentnych odbornikov.
Prisiel som sem s ocakavanim konstruktivnej diskusie a aj oponentury a kritiky - ktora ma ale iste kvalitativne crty. Ide mi o co najlepsie riesenie.
Aké konkrétne novinky tam sú? Už je konečne cieľ verzálkami a tras normálne a KK opäť naučil rolovať na bočnom transparente stanice a odstránil z dojazdov bez vlkä číslo linky?
Mmch., keď som minulý piatok neskoro večer prichádzal IGK do Preßburgu, cvične som sa spýtal frajerky, či si vie predstaviť, čo znamená to logo "vozovne" na transparente akejsi klobásy. Netušila.
Nie som síce kompetentný, ale zmieňovaná verzia by sa mala tak po jej doladení dostať do všetkých vozov. V tej jednej K2Ske je len preto, že si ju tam zodpovedný pracovník nahral za účelom otestovania nových prvkov priamo v prevádzke.
Chcel by som sa spytat niekoho KOMPETENTNEHO ci sa bude ta nova verzia BUSE co je myslim v 7111 dalej rozsirovat aj do dalsich vozov, alebo to je len pokus. Dakujem.
Ja sa teším, ako sa my, dopravní nadšenci (netvrdím, že len šotouši), stretneme o pár rokov niekde na pive pri povrchovej stanici povrchovej petržalskej rýchlodráhy a budeme s úsmevom na tvári spomínať na "argumenty" jedného nedosúloženého domovníka a odborníka na všetko... ?
POZRI SA NA SEBA, NEBUDEM SA K TEBE VYJADROVAŤ. SLÁVA TI STÚPLA DO HLAVY!!!
Trojuholníkové pravítko ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023