Reakcia na: Marcelllooo #99471:
mój, ty sa radšej nezapieraj. 3. Som tiež poznal jednu Normu. To, že sa niečo zmestí do noriem je už potom ok ? Normy, ktoré nepoznáš, lebo inak by si podobne nedrístal neslúžia primárne k tomu, aby sa povedalo čo sa môže a čo nie ako sa mylne nazdávaš.
Valec
"OTAZKA: Ked bude elektricka obsluhovat len 20% (dobre, povedzme 30%) Petrzalcanov, kto alebo co bude obsluhovat ten zvysok?
Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?
ODPOVED: Zase len autobusmi. Tak naco potom staviame tu elektricku? "
Vôbec nechápem, načo tu riešite, aké veľké územia a koľko percent obyvateľov bude električka obsluhovať. Však "ľahké mestské súpravy" budú obsluhovať rovnako veľké územie. A taktiež bude treba doplnkovú dopravu nielen k tomuto systému, ale aj na ostatné smery. Hlavné rozdiely sú 2:
1. či bude tento systém trasovaný priamo do skutočného centra, alebo do nejakého kvázicentra (o ktorom si niektorí po pozretí reklamy na komplex Eurovea myslia, že bude toto tým hlavným a historické centrum bude úplne vyľudnené),
2. a či bude kompatibilný s iným dopravným systémom v rámci mesta, alebo radšej uprednostíme kompatibilitu s prímestskou a diaľkovou dopravou.
Keďže sa má jednať predovšetkým o riešenie mestskej dopravy, tak by som práve preto uprednostil systém, ktorý bude kompatibilný s iným systémom v rámci mesta - čiže električku.
A ako vyriešime dopravu do lokality Nív (nie Gagarinovej, nakoľko tú nerieši ani NS v železničnej podobe)? Predsa budeme mať prestupnú stanicu na Bosákovej. Kto bude potrebovať, môže tam z električky "preliezť" do vlaku. Prípadne môže využiť tiež linku 68, alebo prestup na linky 202 a 205 v (niekedy možno aj vybudovanom) terminále na Kamennom námestí.