Reakcia na: Marcelllooo #99453:
Nie, nie je tiažový a spádový, je a bude jeden z tiažových a spádových. Pýtal som sa, či dokážeš doložiť, že na Nivy bude chodiť oveľa viac ľudí ako do historického centra. DOKÁŽEŠ? Nechcem žiadne tvoje domienky, chcem podklady a výpočty!
Marcelllooo
6-8 min pesia dostupnost (500 - 650 m) je bezne uvadzany standard pre atraktivitu daneho dopravneho riesenia.
Pre nakladne vlaky nie je dolezite, ze vlaky mozu byt lahke, ale dolezite je, ze nakladne vlaky mozu byt tazke a preto trat urcena pre nakladnu dopravu musi byt schopna uniest vlak s uvedenym napravovym tlakom. V pripadne osobneho vlaku sa uvazuje s napravovym tlakom 15ton/napravu. V pripade lahkej mestskej supravy sa uvazuje o max 12ton/napravu. Ktora konkretne to bude je predcasne hovorit - ta, co bude splnat kriteria.
Re #99425 Ike: Nevyjadrujem sa k rieseniam mimo Petrzalky, nakolko nie som dotknutou fyzickou ani pravnickou osobou. A navyse sa v strednodobom vyhlade neuvazuje o prehodnocovani existujucich radial. Otazka je teda bezpredmetna. V minulom prispevku som reagoval na konkretnu otazku a uviedol som konkretnu odpoved.
Znovu zopakujem, ze dopravne planovanie sa robi na niekolko desatroci, teda rozhodujuce su buduce dopravne prudy, nie sucasne, najme ked vieme, ze sa do cca 5 rokov. A samozrejme, ze relacia Petrzalka - Nivy - Filialka riesi len dopravu v tomto prude a nie z Karlovky. To nie je ani jej ucelom.
Prave Molecova, a vlastne uz cela trat od Molecovej k centru a absencia preferencie elektricky je dokazom zlyhania rieseni elektriciek v Bratislave. Tak ako sa vyjadrujem len k zamyslanemu stavu. Nie ze by to neslo alebo nemohlo byt inak, ale proste nie je a neplanuje sa. Ja za to nemozem, len konstatujem stav. Aby elektricky konvergovali k splneniu kriterii na NS MHD, musela by sa cela elinova siet kompletne prebudovat.
Re #99426 Sommelier: Tvoja agresivita je prejavom tvojej zufalosti a neschopnosti viest slusnu diskusiu. Reakciu na dalsiu cast tvojho prispevku vsak mozem, myslim dostatocne, ospravedlnit tym, ze si ziadaju vysvetlenie pre svoj zavadzajuci potencial.
1. V zavislosti od technickeho riesenia a krizoveho planu. Mozu byt rovnocenne, moze to byt ale aj v neprosech jedneho alebo druheo. Vzdy v zavislosti od konkretneho technickeho riesenia a krizoveho planu.
2. Znizenie komfortu nastupovania nie je znizenim dostupnosti. Podotykam, ze znizenie komfortu schodami (eskalatormi) je beznym, priam standardnym riesenim.
3. Nejedna sa o zdravotne alebo hygienicky zavadny dlhodoby pobyt v podzemi. Pre ojedinele pripady klaustrofobie alebo obdobne sa vsak ukazuju obe alternativy ekvivalentne.
4. Prepojenie elektricky sposobi neoptimalne sietove riesenie. Dovody uz boliuvedene.
5. Uvedene preukazuje dopravno-ekonomicka studia, ktora overuje dopravne prudy a ich vyhodnost a optimalitu. V pripade BA sa da len skonstatovat, ze Nivy budu o niekolko rokov hlavnym biznis a administrativnym centrom BA tu bude tiazovy spad dopravy.
Re #99431 S499.1023: Nuz, co uz, skoda len, ze zivot, biznis aj reality si idu vlastnym smerom a nerespektuju tvoje zelania a roboa si to po svojom...
Re #99436 Emo: Ale rozchadzame sa v rieseni, ako z danej situacie von.
Ja tiez nepovazujem prestupovanie za nieco nenormalne. To niekto iny to tu ucelovo vytahuje ako sa mu hodi, raz tak, inokedy presne naopak...
Re #99439 Emo: Lenze ty nie si vacsina, ty nie si standard, ktory bol urceny nielen ako statisticke vyhodnotenie spravania ludi, ale aj ako optimum dopravneho modelu priu pokryti uzemia sietou.
Re #99440 Ike: Tak to si dosiel k velmi zaujimavym zaverom. Koresponduju s nakresom na tvojej mape? Naskenuj ju a uverejni link na nu.
Re #99441 intony: Elektricka neriesi nosne a spadove prudy, ktore Petrzalku cakaju uz o 5 rokov. Co bude riesit prave NS MHD.
Prave kvoli financnej nedostatocnosti je vyhodnejsie (pre vsetkych) vyzbierat sa na spolocne riesenie.
Re #99444 kri: Spravne. Elektricka je narocna ako investicne, tak i prevadzkovo. Da sa lacnejsie a flexibilnejsie riesit diverzifikaciou v case a priestore.