Reakcia na: Marcelllooo #99376:
P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.- v globálnom aspekte to ani netvrdím, ale v danej lokalite je to nosný systém dopravy...
Čo sa týka bodov NS:
- riešenie hlavnych (nosnych) dopravných prúdov -> u električky je tomu tak, aj keď nepokrýva všetky, ale nikde NS nepokráva všetky možnosti, ani v Londýne sa nedostaneš všade metrom...
- to súvisí aj s tým pokrytím sieťou....
Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
- nie je pravda... napr. koľko % obyvateľstva obsluhuje električka v Karlovke a predsa je nosným sytémom v danej oblasti - aj prostredníctvom doplnkovej trolejky DD - Molecova...
Tebou preferovaná trať je na tom rovnako...
Marcelllooo
A. Na to, aby mala elektricka v Bratislave take charakteristiky ako ma ta v Parizi, musel by si kompletne prerobit celu elektrickovu siet, urcite v centre a na radialach minimalne preferenciu vyriesit.
Spomeniem len tolko - ani sucasna trat do Petrzalky nebude mat taketo charakteristiky ako tie tri trate v Parizi. Proste sa to realne neplanuje. Situacia je jednoducho uplne ina.
B. To by platilo az po uplnej prestavbe elektrickovej trate. Je to realne? Kedy? Ako? A co rozsirovanie?
Ak si odpovies uprimne, sam zistis, preco hovorim to, co hovorim.
C. Nie, neriesi. Okrem skutocnosti, ze dalsim hlavnym prudom je mesto, pripadne Prazska-Mlynska dolina-Patronka, co zase elektricka neobsluhuje je to aj dovod, ze kvoli CMO ludia preferuju priamy spoj, ci prestupovanie pod Novym mostom, lebo vyrazne zrychluje prepravne casy. A to uz nehovorim o tom, ze len max 20% petrzalcanov je v 10-minutovej pesej dostupnosti (a to sa pri pesej dostupnosti bezne uvazuje o dochadzani 6-8 min).
D. Nic nechcem petrzalcanom upriet, prave naopak. Diverzifikaciou dopravy a rozdelenim dopravnych prudov na viac smerov (cez Apollo, cez Stary most a cez Novy most) im naopak pomozem sa dostat blizsie a rychlejsie k svojmu cielu pricom kvalita cestovania bude prinajhorsom porovnatelna s dnesnou, pravdepodoben by vsak bola lepsia (prave kvoli diverizifikovanosti a z toho prameniacemu rozlozeniu naporu v case a priestore).
E. Petrzalka mi je jasne, co je. Nie to vsak termin zhodny s tym, ktory si pouzival doteraz.
Re #99371 intony:
1. Samozrejme, ze netvori a to z jednoducheho dovoduu, ze v Petrzalke, na Nivach, Vrakuni a Podunajskych a Gagarinovej elektricky proste absentuju. Zakladnu chrbticu tvori kombinacia elektrickovych, autobusovych a trolejbusovych liniek. Podla lokality.
2. Omyl. RER v Parizi nie su elektricky, ale vlaky. A to dokonca nie lahke vlaky, ale normalne regularne osobne expresne supravy, ktore jazdia v plytkom aj hlbenom tuneli a len mimo mesta v zareze. Prevadzkuje ich SNCF, francuzske zeleznice, na zaklade spoluprace s mestom Pariz a su integralnou sucastou Parizskej MHD. Je to nieco velmi podobne, co by sa malo urobit v BA podla memoranda o spolupraci medzi ZSSK a DPB v pripade NS MHD, o ktorom hovorim ja...
3. Ano, linia Petrzalka - Nivy - Filialka je len jednou castou a bez zapadno-vychodnej linie s okruhom v centre je to system nedokonceny so vsetkymi dosledkami. Dolezite ale je, ze to uz k vyslednemu NS MHD konverguje a bude stacit dobudovat uz len jednu liniu miesto dvoch.
Elektricka nielenze nic z toho co ma NS MHD riesit nevyriesi, ba nevyriesi nic ani zo sucasnych dopravnych problemov.