ja by som bol len rád, že sa mnohé nezrealizovalo, napríklad demolácia obytných budov na kamennom námestí.
Na vývojových fázach petržalky je čo skúmať. Ono je veľmi príjemné povedať, že sa môžete spolupodieľať na rozhodovacom procese. Na druhú stranu by som si dovolil poznamenať na boľševika v nás a uviesť dve veci: ak si povieme, že veci sa majú k lepšiemu uvediem, že majú veľmi ďaleko od želaného stavu (ešte stále pokračuje to, čo sa tu deje roky) a to najmú preto, lebo ešte stále mnohí z nás ovplývajú značným nezáujmom, resp. čakaním, že niekto niečo urobí za nich. Vieme.
Tak, len ja som dosť dobre nepochopil o čo vlastne Tebe ide. Poviem Ti úprimne, v skutočnosti nemáš čo riešiť. Eurodesaťročnica prišla s plánom veľkokoridorov, ktoré úplne nekoncepčne zasiahli do štruktúry mesta. No vzhľadom na to, že vedenie riešilo za tie roky iné záujmy a nebolo schopné ani to nereálne metro* z územného plánu vyhodiť a zaniesť tam nové vízie infraštruktúry prispôsobené zmenám a reálnym výhľadom odpovedám, že vďaka aspoň za ten tunel. Dobre nám tak. Drahá, nie najvhodnejšia no nakoniec kapacitná obsluha oblasti v okolí Mlynských Nív je nevyhnutná a nakoniec lepšia ako žiadna.
Keď si odleduješ vývojúvé fázy petržalskej koľajovej dopravy - najprv Metro, potom električka. Prišiel tunel a inak to nakoniec nemohlo dopadnúť. Vlak. Žiaľ. Budete ho musieť strpieť.
Toľko môj pohľad, ani skeptický, ani optimistický. Čisté pozorovanie.
Skús mi prosím v pár vetách napísať čo by si chcel. Za tohto stavu.
*ako všetci vieme a budeme vedieť a myslím, že tu už x krát bolo vysvetlené prečo podzemku nie a nie a nie a ak chceš pridať moje dôvody prečo podzemka nie, daj mi vedieť ?
To su primestske vozidla, malo by teda ist o SORy C12. Existuju sice aj nizkpodlazne CN12, ale pochybujem, ze na to by sa zmohli (a tomu by neodpovedala ani cena). Alebo mozno su to SORy C9.5.
Opäť aj týmto vlastným obrázkom ukazuješ, že tvoj vlak nerieši dobre ani jednu trasu NS. Ale tak čo už s tebou sa vážne nedá. A ver tomu, že ak by sa tvoj návrh mal začať považovať za NS tak budem prvý, kto na to upozorní príslušné orgány a médiá.
Omyl, ja za to nemozem, ze sa ide riesit len jeden usek. To places na nespravnom hrobe.
Ja som v situacii, ked si vyberam z dvoch moznosti:
- povrchova elektricka so vsetkymi negativami
- NS MHD v plytkom tunely ktora cely rad negativ elektricky eliminuje, zasadne nove nepridava a navyse uz konverguje k jednej linii povodneho metra.
Ja som za - nech sa hned postavi aj ta Z-V vetva, bude vsetko OK. Na to ale asi nie su peniaze. Tak nech sa urobi aspon jedna vetva a druha sa dobuduje, ked na nu budeme mat peniaze.
A ano - do historickeho centra sa nedostanem pomocou NS MHD. Ale to ani nie je cielom a poziadavkou. Na to vyuzijem iny druh dopravy, ktory pokryje tuto moju dopravnu potrebu.
Ak vravis, ze ti ide o riesenie dopravy celeho mesta, tak potom nemozes ignorovat realnu situaciu, ktora realne teraz je. A to je vyber medzi vyssie zmienenymi dvomi variantami. A znovu zopakujem, ide nielen o dopravnu cast, ale o celkove dopravno-urbanisticke riesenie.
Lenže NS MHD v trase 2 liniek (A a bol navrhnutý tak, ako je v ÚP zámerne, aby obslúžili jednak aj historické centrum, hlavnú stanicu a taktiež aj tebou menovavné nové budúce centrum v lokalite Mlynských nív. Taktiež by bolo možné vybudovať vzájomné prepojenie tratí v miestach prestupných staníc a v prípade mimoriadnej udalosti na centrálnom okruhu by bolo možné presmerovať súpravy po inej časti. (Samozrejme len ak by to prevádzka umožnila).
Ty (resp. návrh TEN-T) si však z neho vytrhol len tie úseky, ktoré sa ti hodia a zvyšok si nechal tak. Ani jeden z návrhou vedenia druhej linky, ktoré sa nachádzajú v materiáloch TEN-T poriadne druhú linku nerieši. Buď sa tam jedná o jej zmätočné vetvenie (varianta 2), alebo úplnú ignoráciu mestského okruhu (varianta 1, 1a a 3). Všetky tieto varianty majú naviac navrhovanú pretupnú stanicu mimo centrum mesta, čiža aj keby sa niekto náhodu rozhodol využiť "nadvlak" na cestu do historického centra tak bude časovo dlhšia ako doteraz. O variantoch, kde je prestupná stanica len jedna (opäť úzke hrdlo) sa už radšej ani nevyjadrujem.
Na záver.
Ak by sme tu všetci boli len šotomaniaci, tak by sme s radosťou prijali akýkoľvek iný dopravný systém ako električkový. Však električku máme v ostatných častiach mesta, a keď sa budeme chcieť pre radosť povoziť vlakom, metrom, alwegom... (alebo čo to vlastne nakoniec bude), tak si skočíme do Petržalky. (Viď názory niektorých šotodetí, napr #94549).
Ibaže viacerým (ak nie všetkým) nám tu ide o riešenie dopravnej situácie celého mesta, a nie len urbanizácie okolia vlastného domu.
"Vhod by prišla aj niektorým „dvojdomým“ Bratislavčanom. Najmä tým, čo sa presťahovali do Hainburgu, ale pracujú naďalej v Bratislave." A kde majú trvalý pobyt? Ak nie je v BA, tak nech si trhnú nohou, pretože ani dane neodvádzajú do rzpočtu BA, potom by napr. Šamorín, či Lužná mohli chcieť tiež linku od DPB, keďže bývajú tam a pracujú v BA, no nie?
Kedy už konečne s tou sprostosťou (linka za hranice) prestanú
Tvrdit to sice mozes, ale zaroven to tvrdis nepravdivo. Chapem to ako ucelove zavadzanie z tvojej strany.
A hned to aj dokazem. Pouzil som pri tom trasovanie metra podla UP mesta Bratislava vo vyhladovom roku 2030 (zelenu ciarkovanu trasu NS MHD lahkou mestskou supravou som doplnil, samozrejme, ja). Chcem tiez poukazat na autora tejto schemy ako aj na to, ze je sucastou spominaneho stanoviska VUD... http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/trasa%20NS%20MHD.pdf
Samozrejme, toto pravo ti nikto neupiera. Ale doterajsim sebavedomym az urazlivym vystupovanim a nahlym ustupom vsak u mna upevnujes dojem, ze nemas cim podlozit to, co si tak hrdo deklaroval. Ze dalsia bublina splasla...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk