Reakcia na: Valec #98637:
No vidis, ze ani vysokoskolske studium ta nenauci vsetko a zdaleka ti nezklada opravnenie k arogantnej povyseneckosti, lebo sa ti nakoniec stane taketo nieco, ze ta nieco bude ucit dopravny laik... Odbornik sa uci cely zivot... ? No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...
Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.
Marcelllooo
A kedze si ignoroval co som ti odpovedal, uvediem len citaciu:
"Trasa je dana a v oboch rieseniach je v podstate identicka. Nehovorime vsak o trase v Petrzalke, ale o dopravnom rieseni pozemna elektricka (ktoru navrhuje mesto ako docasny variant na 3 roky) verzus NS MHD v plytkom tuneli." - a dane riesenia sa lisia vo vsetkych kriteriach.
Re #98573 Emo: Ano. osobna zodpovednost je na pleciach presne tohoto cloveka, ci clovekov.
Nuz preto, ze ziaden NS MHD zatial nemame a ani dalsich minimalne 5 rokov mat nebudeme. Vacsinu dna je poloprazdna (lebo nesaturuje dopravne potreby ludi) a de facto sluzi len na presun z/do Kopcanov...
Re #98575 S499.1023: Su to zakony c. 24/2006 Z.z. a 50/1976 Zb.
Pesia dostupnost bude, samozrejme, rovnaka. To vsak uz neplati pre preferenciu a atraktivitu jedneho alebo druheho riesenia (a teda povedzme aj ochote dochadzat k NS MHD ale nie k elektricke).
Re #98587 S499.1023: Takze znovu ta ziadam, vzhladom k tvojmu samozvanemu sebadeklarovaniu za odbornika, aby si svoju odbornost preukazal svojim vzdelanim a odbornou praxou.
Zaroven vysvetli vyznam dopravneho modelovania v dopravnoinzinierskej praxi a metody ich uplatnovania. Aky miesto v tom zaujima dopravna matica?