A ešte jedna vec? Čo riešia nejaké metrobusy? Stále je to na ceste a to sú zápchy. Budúcnosťou mesta by mala byť koľajová doprava. Inteligentná koľajová doprava.
Fakt som doteraz nepochopil o co ide. Sory. Ale chcem niečo k tomu prestupovaniu. Ja mam taky pocit, že keď sa spusti ta elina až do Janikovho dvora tak to bude prestupovanie vo veľkom. Na každú zastávku tej eliny v Petržke prídu nejaké autobusy z rôznych lokalít v Petržke, tam nás vyhodia a prestúpte na nosný systém. To znamená, že atobusy budú v Petržálke premávať každé dve minúty. Ale prestupuj si, občan mesta. Potom prestúpime na Šafku a tak ďalej. Nechápem ale, ako to bude na Šafku. Prídu tam petržalske eliny a potom?...Pojdu do mesta, na sídliská, či kam. Naspäť do Petržky? Hm. Veľa nezodpovedaných otázok. ?
vravim, ty mas asi zdvojene myslenie.
Bud chces metrobusy alebo linky bez prestupovania. Oboje mat nemozes.
Ak sa na Bosakovu potiahnu linky 11,12,13 a 14 tak pre ludi z L95 prestupujucich na elektricky na Safku sa nic nezmeni a pre ludi z L84, 99 prestupujucich na L95 aby mohli dalej prestupit na elektricky sa to vyrazne zlepsi.
Jediny zadrhel je pre ludi prestupujucich z L95 a L78. Aj ked ta sa moze potiahnut cez Landererovu most Apollo na Farskeho.
Inak ked chces metrobusy, akym systemom podla teba funguje dnesna L95, L93/94, L68?
Lenže čo sa tou električkou zmení k lepšiemu? Akurát to, že ešte aj na Šafko budem musieť prestupovať. Akoby nestačilo, že už ľudia z Ovsišťa potupne prestupujú na takú smiešnu vzdialenosť.
preco? Lebo pri elektrickej trakcii cim viac jazdis, tym je to lacnejsie. Plus ide aj rovnomernost, najnizsie prevadzkove naklady mas pri rovnomernom intervale (dvojnasobne to platilo pri starom systeme platieb za elektrinu, dnes si dohodnes co ci najviac vyhobuje). Naopak autobusom je to prakticky jedno. Preto je vyhodnejsie ponechat elektricky a trolejbusy v lepsom intervale aj v sedle a radsej obmedzit autobusy.
Nestačilo by jednoducho urobiť zvlášť interval pre dobu od 8:00 po 12:30 čiže sedlový a poobede zas špičkový interval. Napríklad na väčšine liniek by stačil v sedle interval 15minút okrem teda 201,202 a 208 a v popoludnajšej špičke by bol 10 alebo 12 minút. Určite nemôže byť dopyt po trolejbusovej doprave rovnaký v sedle ako poobedňajšej špičke? Alebo to čo sa vzťahuje na busy neplatí na trolejbusy a ani na eliny, kde poobedňajší špičkový interval neexistuje?
Áno, ak by bola 206 celodenne s 12 min. intervalom, tak sóla by boli na zváženie.... aj keď 212 je dosť vyťažená už od Nem. Kramáre smer mesto, a taktiež od Záhradníckej smer centrum.
A čo sa týka 203 a 207, tam je treba obnoviť tiež intervaly v pôvodnom stave, ale určite nie kĺbaky na 207.
V CapaCity som ešte nešiel. Zaujimalo by ma či neni problém jeho nízke položenie na cestách. Vraví sa, že naše cesty nie sú moc prispôsobené na nízkopodlažné autobusy. V Solarise je to podľa mňa ok. Ale CapaCity je fakt pekný bus. Dúfam, že ich kúpia v dostatočnom množste, ak sa osvedčia. ?
Môj názor na CapaCity: vozidlo sa mi zdá byť celkom svižné, i v stúpaní. Vnútorný priestor skvelý - nenašiel som jediné miesto, kde by som mal problémy s umiestnením nôh (odskúšal som všetky podozrivé s výnimkou jedného). Zaujímavé a asi dosť ojedinelé je riešenie zadného priestoru á la rohový gauč - hoci neviem, či je aj parktické. Len medzi kraj tohto gauča a poslednú **** sedačku by som dal nejaký dekel, aby sa tam dal odložiť batoh či taška.
Jediné, čo na to vozidle je zlé, ba priam zúfalé, je zatváranie dverí na fotobunku. Na to, aby bolo použiteľné v Bratislave, by sa najprv museli výrazne zahustiť intervaly. Okrem toho fotobunky fungovali dosť odlišne - kým v zadných dverách bolo možné stáť tesne pri fotobunke a dvere sa zatvorili, v tretích dverách bol potrebný asi trištrtemetrový odstup.
Rano 5.30-7.30 je L212 celkom vytazena, najma okolo Kramarov... niekedy mam pocit ze ti ludia by sa do sola urcite nezmestili, ale ono je to plne hlavne na trase SAV - Kramare, a ked predtym pride nejaka L206, 204, 209 tak to moze byt aj dost prazdne aj rano... dalsi vytazeny usek je od Trhoviska po centrum - obzvlast nakupy chtive babky, zase v inom case, a specificky su dochodcovia, ktori by sa sice zmestili mozno do sola, ale urcite klb pre nich lepsi - vzhadom na miesta na sedenie a aj ich rychlost pohybu a potrebny priestor...
Mohol by. Dôvodom sú
- prestávky v práci (§ 91 ZP)
- striedanie služieb
- iné povinnosti pokladníka (napr. pripraviť tržbu a doklady na odvoz stanoveným vlakom)
- nekonkurovanie predajniam DPB (hlavná stanica a Vinohrady)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Bud chces metrobusy alebo linky bez prestupovania. Oboje mat nemozes.
Ak sa na Bosakovu potiahnu linky 11,12,13 a 14 tak pre ludi z L95 prestupujucich na elektricky na Safku sa nic nezmeni a pre ludi z L84, 99 prestupujucich na L95 aby mohli dalej prestupit na elektricky sa to vyrazne zlepsi.
Jediny zadrhel je pre ludi prestupujucich z L95 a L78. Aj ked ta sa moze potiahnut cez Landererovu most Apollo na Farskeho.
Inak ked chces metrobusy, akym systemom podla teba funguje dnesna L95, L93/94, L68?