V CapaCity som ešte nešiel. Zaujimalo by ma či neni problém jeho nízke položenie na cestách. Vraví sa, že naše cesty nie sú moc prispôsobené na nízkopodlažné autobusy. V Solarise je to podľa mňa ok. Ale CapaCity je fakt pekný bus. Dúfam, že ich kúpia v dostatočnom množste, ak sa osvedčia. ?
Môj názor na CapaCity: vozidlo sa mi zdá byť celkom svižné, i v stúpaní. Vnútorný priestor skvelý - nenašiel som jediné miesto, kde by som mal problémy s umiestnením nôh (odskúšal som všetky podozrivé s výnimkou jedného). Zaujímavé a asi dosť ojedinelé je riešenie zadného priestoru á la rohový gauč - hoci neviem, či je aj parktické. Len medzi kraj tohto gauča a poslednú **** sedačku by som dal nejaký dekel, aby sa tam dal odložiť batoh či taška.
Jediné, čo na to vozidle je zlé, ba priam zúfalé, je zatváranie dverí na fotobunku. Na to, aby bolo použiteľné v Bratislave, by sa najprv museli výrazne zahustiť intervaly. Okrem toho fotobunky fungovali dosť odlišne - kým v zadných dverách bolo možné stáť tesne pri fotobunke a dvere sa zatvorili, v tretích dverách bol potrebný asi trištrtemetrový odstup.
Rano 5.30-7.30 je L212 celkom vytazena, najma okolo Kramarov... niekedy mam pocit ze ti ludia by sa do sola urcite nezmestili, ale ono je to plne hlavne na trase SAV - Kramare, a ked predtym pride nejaka L206, 204, 209 tak to moze byt aj dost prazdne aj rano... dalsi vytazeny usek je od Trhoviska po centrum - obzvlast nakupy chtive babky, zase v inom case, a specificky su dochodcovia, ktori by sa sice zmestili mozno do sola, ale urcite klb pre nich lepsi - vzhadom na miesta na sedenie a aj ich rychlost pohybu a potrebny priestor...
Mohol by. Dôvodom sú
- prestávky v práci (§ 91 ZP)
- striedanie služieb
- iné povinnosti pokladníka (napr. pripraviť tržbu a doklady na odvoz stanoveným vlakom)
- nekonkurovanie predajniam DPB (hlavná stanica a Vinohrady)
Ako je to s obsadenosťou linky č. 212 cez pracovné dni? Je ten klobás, to čam jazdí, reálne zaplnený? Lebo občas mávam pocit, žeby tam celý deň stačili sólo vozy.
A inak tá 184 tiež nie je nejaká výhra. Koľkokrát som to videl, toľkokrát to bolo obsadené maximálne desiatimi cestujúcimi
Tak to sa uvidí, čo si vybavia a čo nie, oni sú asi schopní začať stavať aj načierno.... každopádne ja som len upresňoval, že nič nie je zatiaľ schválené a povolné, napriek tomu, ako sa to možno v médiách prezentuje.
Ten odkaz sa týkal problematiky linkového vedenia, konceptu nosných vs. vedľajších liniek... a niektorí Petržalčania dodnes nevedia prežuť reformu zo septembra 2005.
Tak tak..... inak zaujímavé, že napr. v USA, kde sa doteraz uplatňoval model doprava = rozširovanie ciest + všade parkovanie zadarmo, tak plochy na dopravu zaberajú oveľa viac miesta ako v Európe, hustota osídlenia/zástavby je často nízka, a zápchy ďaleko väčšie, a ešte sa zväčšujú. (Tento postreh bol myslený "obecne", aj v USA sú miesta, kde je to inak, napr. Portland v štáte Oregon.)
Vysrať sa na Petržalčanov, s prepáčením, a vraziť miliardy na dopravu v iných mestských častiach, pretože Rovniakova Petržalka električku nepotrebuje, ale potrebuje metro, ale zároveň si vystačí s autobusmi do roku 2020 ?
Keby si chapal to, co citas a navyse by si sa zaoberal problematikou v suvislostiach, vedel by si, ze tomu tak je. Je to prakticka skusenost, ktora potvrdzuje nazor VUD, ze autobusy by v Petrzalke do 2020 zvladli dopravu aj bez elektriciek, ci NS MHD...
P.S. Ja navyse presadzujem NS MHD vo finalnom variante v plytkom tunely a autobusy a trolejbusy ako doplnkovu dopravu....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider