Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #97059:

1. Ale mozes. Samozrejme, ze mozem pouzivat neformalny jazyk a pritom sa vyjadrovat jasne. Viackrat som podobnu zazil, na vysokej odbornej urovni pri diskusii s profesromi a docentmi pri pive ci na trave v medickej zahrade.

2.Ano akcia reakcia. Vtom mas pravdu. Oko za oko. Zub za zub a za klamstva vytrhnut jazyk. Tak sme to kedysi mali, ze ano?
(donesie mi niekto klieste ? /just joke/ )

3. Cim by si sa dopustil podla mojho pravneho vedomia (uznavam vobec nie je dokonale) trestneho cinu vytrznictva ak by doba liecenia presiahla 7 dni tak trestneho cinu ublzenia na zdravi. Jeho pocinanie by bolo kvalifikovane maximalne ako priestupok.
Samozrejme, ze nie je tvojou povinnostou znasat jeho spravanie. No mudrejsi ustupi a strielanie faciek je prejavom nizkej inteligencie. Lebo len ludia s nizkou inteligenciou riesia konflikty nasilne.

4. ak nehovoris o metre potom ocakavas, ze ta jedna severojuzna vetva ako nosny system bude stacit? Alebo ocakavas, ze ZSR budu stavat pod Bratislavou dalsi tunel?
Inak vies ze ZSR pytaju poplatok 9 eur za kilometer pouzitej zeleznicnej cesty a vozen? Si si vedomy tejto financnej narocnosti na jazdenie pre cestujucich prijatelnom intervale 3-5 min?
Reakcia na: Emo #97057:

- Ano. Stara Petrzalka je co? Jej posledne zvysky su oblast okolo Kremnickej a za Matadorkou pri Gogolovej.

Uzemie v okoli Sadu je co? Ved islo o prvy verejny park v Strednej europe.

- Lavka je dokazom barierovosti, nie opaku.

Re #97054 Emo:
- Lebo centralna oblast je uzkym hrdlom. Lebo na radialach sa vytvaraju lokalne body zdrzania. Lebo mesto presadzuje taku dopravno-uzemnu prax aku praktizuje.

Re #96890 intony:
Rozdiel je v tom, ze subezna elektricka nesluzi hlavne ako doplnkova doprava do centra, ale len v ramci radialy. A uz vobec nie do inych casti mesta, ci do regionu, co NS MHD plni.
Reakcia na: Ámos #97060:

1. Ktore moje udaje su nespravne, ake su spravne, ich zdroj a ako to vies?
2. Tak to sa mylis. Ako manazer nie som direktivny typ, ale skor podporny a konzultativny. Ak sa vsak niektore veci vymykaju spod kontroly, je nutne uplatnit aj prisnejsie korekcne opatrenia. Nerobim to rad, ale niekedy je to nutne.
Reakcia na: Marcelllooo #97001:
"Taktiez si zvykni na skutocnost, ze ja nie som tvoj kamarat a nase postavenie nie je rovnocenne."

Samozrejme. S Bohom totiž nemôže mať nikto rovnocenné postavenie. ?
Reakcia na: Marcelllooo #97052:

demagog je clovek, ktory pouziva klamstva vo svoj prospech na ziskanie moci ci inej vyhody.
Preco pouzivas stale tie iste udaje, ked ti clovek uz niekolko krat vysvetlil, ze mas mylne informacie. Ludia tu nie su hlupy a taketo ti lahko odhalia. To si mozes skusat, ked sa znovu budes hrat na ucitela, nie tu. (Nechcel by som byt tvojim podriadenym. Si podla mna ten typ cloveka, ktory aplikuje ziskanu moc nad druhymi jej plnym zneuzivanim vo svoj prospech. Fungujes takym tym ficovskym sposobom, stat som ja/firma som ja a ci sef ma vzdy pravdu a ked ju nema plati pravidlo cislo jedna.)
Reakcia na: Ámos #97045:

- Tak si uzrejmi, ci je to diskusia neformalna (ako pises v druhom odstavci) alebo odborne sofistikovana. Nemozes mat jedno i druhe.

- Kazda socialna interakcia sa sklada z podnetu a reakcie nan. Kazda socialna interakcia a vztah sa zaklada na subjektoch a pravidlach, ktore si nastavuju a nastavia. Kedze povodna schema nefungovala, bola zvolena alternativa.

Keby mi 810ZSSK povedal toto iste zoci voci na ulici alebo na rozlucke s Ikarusmi, proste by mu letela facka. Moje decko-nemoje decko. Tak ako by letela v podstate kazdemu. Ak si myslis, ze je tvojim pravom byt (ku mne) drzy a mojou povinnostou toto znasat, kruto sa mylis. Bohuzial, niekto sa pouci len na vlastnej kozi.

- Co sa tyka vulgarizmov, situacia ohladom ich pouzivania je trosku osemetnejsia. Viem to, lebo aj touto problematikou som sa dakedy 'odborne' zaoberal a vysledok tejto prace si mozes precitat tu: http://www.marcelslavik.rovniankova14.sk/bonton.html ? ? ? ?

Odporucam hlavne uvedomit si rozdiel medzi vulgarizmom ako interjekcnou jednotkou (vlozka), ktora plni funkciu castice alebo citoslovca a pejorativom. Najdes to podrobne rozobrate aj s prikladmi v uvedenom linku.

- Ja ani o metre nehovorim, ale o lahkej mestkej suprave prevadzkovanej ZSSK.
Reakcia na: Marcelllooo #97052:
A ešte raz žiadam o vysvetlenie rozdielu v príspevku #96890, inak predsvedčíš o svojej nekompetentnosti ?
Reakcia na: Marcelllooo #97040:
"Taku, ako Najazdova rampa na Novy most v historickom centre, aj ked tam je to aspon z casti zmiernene tym, ze sa obnovili hradby."

No to teda porovnávaš neporovnateľné. Chceš povedať, že pri výstavbe Einsteinovej sa zničila historická štvrť? ?

"Je to jazva pre bezbarierovy prechod, jazva pre urbanizmus Petrzalky ako celku (bude cestami a elinou rozstvrtena a fyzicky oddelena)."

Akože? Veď sú tam lávky s výťahmi.
Reakcia na: Marcelllooo #97052:
O tom či "metro" Janíkov dvor - Filiálka sa už nebavím. Bavím sa o doplnkovej električke v Petržalke, presne takej ako v iných mestkých častiach.

O električke v Petržalke teraz hovorím iba o trase Šafárikovo nám - Bosákova - (Nám. hraničiarov), ktorá by vhodne napojila Petržalku na centrum mesta, čo autobusy ani trolejbusy z danej oblasti nemôžu a mestské vlaky pôjdu inou trasou.

Som oboma rukami hore za trolejbusové napojenie Petržalky cez Most Apollo (napríklad nahradenie linky 68 alebo aj spojenie centra s Ovsištom).
Som oboma rukami hore za autobusovú dopravu cez ostatné mosty okrem Starého.
Úsek Kamenné nám. - Šafárikovo nám. - Petržalka-sever nemôžeš riešiť ani trolejbusmi, ani autobusmi, ale iba vhodne napojenou električkou.
Reakcia na: AAA #97048:
? dalsi dokaz, ze sa marcello nema bavit sam zo sebou a predmetne veci dostudovat.

Okrem ineho TEN-T7 je v rovine DUŠ a nie je zakomponovana v dopravnom generely, UP. Pre nejednoznacnost efektivnosti takejto stavby nie je sucastou dopravnej politiky mesta, len sa o nej uvazuje ako o moznom rieseni. O jej potrebe nie su presvedceni ani bruselsky uradnici.
Na TEN T17 je vyclenenych 140mil Eur. To staci na elektrifikaciu tarte Marcheg - DNV, vybudovanie zeleznicnej trate na letisko a vystavba dvojkolajnej trate medzi ZST Petrzalka a Rakuskom. Na tunel popod Bratislavu nie su zatial vyclenene ziadne peniaze. Ani statne ani zväzove.
Reakcia na: Marcelllooo #97033:


1. Ale prečo to takto rozdeľuješ? Prečo by električka nemala byť určená na rýchlu prepravu na dlhšie vzdialenosti?

2. Bohužiaľ je to tak. Nikto tu ale netvrdí, že je to správne (vrátane mňa). ?
Reakcia na: 810zssk #97032:
Ale môže sa to považovať za neodborný zásah do vozidla.
Reakcia na: intony #97039:

- Ááano_. Vhodne naprojektovana a postavena elektrickova siet. Avsak to, co sa prezentuje (valo) ako projekt elektricky do Petrzalky za vhodne riesenie nepovazujem.

Znovu opakujem ze momentalne je k dispozicii binarna volba:
1. elektricka za 8mld cez Stary most do centra bez oprav centra a dalsich casti s tym, ze bude treba zobrat cca 5mld uver a teda sa neujde na ine druhy dopravy ani na opravu a prestavbu elektrickovej siete.

2. spolupraca so ZSR a ZSSK na jednej casti NS MHD, usetria sa 2 az 5 mld podla realizovaneho variantu a rozsahu, nemusi sa brat uver, usetrene peniaze sa daju pouzit na rozvoj inych druhom dopravy, ci prestavbu existujucej elektrickovej siete.

Dnes sa rozhoduje len medzi tymito dvomi variantami, ziadnym inym. Jediny iny variant, ktory by bol mozny teoreticky je nerobit nic.

- Stratila by opodstatnenie ako subsystemu, ktory prepravuje v ramci celeho mesta. Nestratila by opodstatnenie na cestovanie v ramci danej radialy. To v Petrzalke budu musiet obsluhovat autobusy a trolejbusy. Ich obstaranie a prevadzka je vsak lacnejsia ako obstaranie a prevadzka autobusov a to aj pri zapocitani roznej doby zivotnosti.

A to som este zatial nehovoril, ze elektricka ne neflexibilna (prekazku nemoze obist, je zavisla na kolajniciach a dodavkcah elektriny). Trolejbus je flexibilnejsi, jedine obmedzenie je doavka elektriny a teda dostupnost troleji. Lokalne prekazky (havarovane auto) vsak obist vedia. Najflexibilnejsie su samozrejme busy.
Reakcia na: Marcelllooo #97040:
nemam pocit, ze by elektricka rozdelovala Racu, Ruzinov ci Dubravku. Ono ani nemoze, ked ide elektricka raz za 4 minuty v jednom smere.
Co tieto MC vsak rozdeluje je cesta, na ktorej auta prudia neustale.

Re #97041 Marcelllooo: poistovna.
Reakcia na: Ámos #97045:
Samozrejme, ale teraz sa bavime o vypnuti. Prestrihnutie kabla je skor "demontaz".
Reakcia na: Solider #97008:
no slovnym spojenim velki ludia (miesto dospeli) by som mu typoval tak 14 rokov resp. neukoncene uciliste.
Aj ked sposobene tomohlo byt nastvanim...
V kazdom pripade ak chcem niekoho nazyvat spolave detsko, nemozem sa spravat ako on, vsak ano.
Reakcia na: AAA #96988:
Pardon, myslel som, načo treba vedieť ako sa tie dokumenty schvaľujú. Ty napr. vieš detailne popísať legislatívny proces pre prijímanie zákonov?
Re #96993 Marcelllooo: Nevedel som že štát je jednotkou samosprávy. 2. Miestna samospráva podľa ústavy neexistuje. Čl. 64: "Základom «územnej» «samosprávy» je obec. «Územnú» «samosprávu» tvorí obec a vyšší územný celok." Pojem miestna samospráva poznajú akurát tak staré ešte nenovelizované alebo zrušené právne predpisy alebo staršie medzinárodné dokumenty, alebo teória správneho práva a správna veda, ale pokiaľ viem, to si neštudoval, takže to, žeby si to vedel z nejakej knihy správnej vedy môžeme vylúčiť. A čo sa týka mojich vedomostí zo správneho práva, tak tie boli preverené postupovou skúškou podľa zákona o vysokých školách a tú skúšku som spravil, takže ja sa to doučiť nemusím. Ty sa douč, že podľa ústavy miestna samospráva nič nemôže schvaľovať, lebo obec a VÚC sú jednotkami územnej samosprávy.
Reakcia na: Marcelllooo #97040:
Rozdelenie električkou a diaľnicou je mierne neporovnateľné. Asi tak, akoby si povedal, že Karlova Ves je rozdelená nepriechodnou bariérou, keďže jej stredom vedie trať rýchlodrážneho charakteru.
Reakcia na: intony #97042:
Dany prispevok mu nevyhovuje a tak ti nan samozrejme neodpovie.
Reakcia na: Marcelllooo #97025:
toto namna neskusaj. V I-netovych diskusiach sa musis vyjadrovat jasne, lebo inak vznikaju nedorozumenia, kedze okamzita spatna vazba, ktora je bezna v hovorovej diskusii nie je mozna. Takze laskavo sa prisposob ty vacsine, ktora od teba ziada presne vyjadrovanie, nie ze sa vacsina bude prisposobovat tebe.

Ano je logicke, ze cokolvek sa da v buse odpojit. Nato sa hadam rozumny clovek nemusi pytat vodica.

Re #97030 Marcelllooo: To nie su tvoje deti, ty ich nemas co vychovavat.
Vulgarizmy su beznou sucastou hovorovej reci a sluzia na dokreslenie nazorov osob o inych osobach ci veciach. Pouzivaju sa hlavne v neformalnom styku a taky na tejto diskusii prebieha.
Ak ti vadia ohrad sa proti ich pouzivaniu nesnaz sa vsak prosim nikoho vychovavat.

Re #97032 810zssk: zelezi akym sposobom by bolo vypnutie vykonane. Ak a la DPB - prestrihnutie kabla - tak by skodu sposobili.

Re #97033 Marcelllooo: V bode 1. si dokazal svoju nekompetentnost podla vlastnych kriterii. Preto prosim prestan so sebou komunikovat.
Doporucujem dostudovat zavery UITP o klasifikovani kolajovej dopravy v mestskych aglomeraciach.
Takisto odporucam navstivit niektore elektrickove prevazdky z zapadnej Europe a pozret sa za hranicami ako to tam funguje.

Treba si uvedomit, ze kym Bratislava nebude mat cez 1. milion obyvatelov metro a elektricka sa dohromady neuzivia. UITP odporuca system rychlodraznej elektricky v relaciach, kde je pozadavana prepravna kapacita 40.000 osob/hod na smer.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.