Takze slubil som ze napisem nieco k Blave co sa mi paci a co nie.Upozornujem ze v Blave som bol iba parkrat ale nikdy som si tak nevsimal MHD lebo som mal ine povinnosti, teraz sa mi usla dobra dvojhodinovka.Nevidel som zatial toho vela ale stacilo mi to na zaciatok.Ved casu je dost.No tak nech prejdem k veci.Rano som prisiel o 5:30 do blavy .Nikdy v zivote som nebol na elektrickovej stanici na Zel .station.Prekvapila ma velka tabula ktora oznamovala jednotlive odchody liniek z roznych nastupist.To som este na slovensku nezazil.A uz teraz sa tesim co mate od BUSE na novom moste.Zviezol som sa ako vy hovorite elinou 1 k technickej univerzite.Poprechadzal som sa po meste.Potom som sa vypral pozriet do auparku.Cakal som na 83.Velmi sa mi rataju zastavky postavene fy. JCDUX.Ale este viac tie oznamy ktore su na zastavkach, kazda vyluka kazda drobnost no proste vsetko aby ludia vedeli, a to vsetko na vyraznych papieroch a pekne velkym fontom.U nas v KE vytlacia zmeny mhd v 10 pisme a dochodcovia sa mozu roztrhat aby to precitali.Grafikony na zastavkach su robene perfektne je v nich prehlad.-aj ta reklama na Imhd sa mi velmi rata, kiez by sme mali nieco take v ke.Sice zislo by sa obnovit oznacniky a kusok vozovy park .Prvy autobus okrem Ikarusu 435 co som videl bola Karosa 732 ev.c.4090 z trhnutym snekom ako si upaluje do Garaze v Petrzalke.Pri auparku som si pozrel plynak 3605.vyzeraju celkom dobre ale mohli dat do nich uz patene sedacky.Jedna z veci co sa mi najviac pacila boli linkove tabule.Niesu striekane ale nalepky.je to super.Vyzera to v Blave zatial dobre a uz sa tesim na vasu MHD .
Martin Fundárek
Zmena rozchodu - podľa mňa je pre izolované systémy hlúposťou. Je to veľmi náročné (Liberec sa o tom poučil). Tvrdeniam o pripravenosti na "rýchlu zmenu" príliš neverím. Máme pár úsekov (slučka ŽST Vinohrady, kríženia s autami Ružinovská), kde je položená tretia koľajnica, a máme pár údsekov, kde sú pražce aj s dierami na 1435. Lenže: pri prestavbe buď posunieme jednu koľajnicu, a v tom prípade posunieme aj os koľaje, takže budeme musieť posúvať aj ostrovčeky a perspektívne trolej. Alebo posunieme obe koľajnice, aby sme zachovali os koľaje - ale v tom prípade budeme musieť zdvihnúť aj trojdierové pražce a posunúť ich. Tým pádom ani jeden spôsob nebude práca "na jeden víkend".
Zmena je osožná iba v prípade vytvorenia Karlsruhe. Vtedy by bolo vhodné začať vybudovaním vozovne Dúbravčice, a to rovno na 1435 mm, a trate postupne prebudovávať od Dúbravky. 1000 mm sieť by sa zmenšovala postupne.
Filiálka - hlavová stanica je anachronizmus. Dnes sa dá vďaka priamym vlakom Kúty-Nové Zámky niekoľkokrát denne slušne dostať z DNV na východ (Vinohrady, Vajnory) a späť. Ak by vlaky zastavovali v DNV bližšie k sídlisku (= zriadenia novej zastávky), bolo by to super spojenie. V prípade jazdy úvraťou cez hlavovú stanicu by sa dosť predĺžili cestovné časy. Riešenie úzkeho hrdla medzi hlavnou stanicou a Lamačom je pomerne jednoduché - dokončiť stavbu dvoch tisícročí, rekonštrukciu druhého tunela. Ostatne, v plánoch sa hovorí o tuneli od Lamača na Vinohrady, ktorým by jazdili nákladné vlaky mimo hlavnej stanice. (Je to dosť drahé. Ale ak by ste chceli dotiahnuť vlaky od Kútov na filiálku bez úvrate, taktiež by bolo treba vyraziť oblúkový tunel pod Strážami, z ktorého by vlak vyliezol niekde medzi Mladou gardou a Kukuricou a vošiel zo severu na Filiálku.)
Vlaky z Filiálky na Viedeň a Rajku - ďakujem, neprosím. Už teraz je jazda z hlavnej stanice cez Nové Mesto a ÚNS siahodlhá a pripomína skôr prehliadku mesta. Potom pobyt na colnici v Petržalke (pre vlaky do Viedne). Už teraz, keď vám ráno na hlavnej zdrhne rýchlik do Viedne, nasadnete na autobus a v Petržalke ho počkáte. Ak by sa ešte vložila úvrať na Predmestí, tak by ste to z Filiálky do Petržalky stihli rýchlejšie hádam aj peši.