Blbé je, že relácia, kde sa párkrát denne zaplnáí ten kĺb nie je relácia, kde sa ten kĺb zaplní celodenne, relácvia, kde sa zaplní kĺb raz za hodinu nie je relácia na železnicu ako nosný systém a na záver, v niektorých takýchto reláciách použitie železnice ako nosného systému by videlo k odlivu cestujúcich do IAD.
Hmm, a odkedy nie je elektricka zeleznicnou trakciou? Co sa noriem tyka, meni sa len pripustny, ci uvazovany tlak na napravu a v pripade BA aj rozchod, co ma suvis len s podlozim trate. Ale v pripade elektricky je norma zhodna pre lahku osobnu zeleznicnu dopravu...
Technicke normy sa za poslednych 50 rokov zmenili vyznamnym sposobom, ako aj konstrukcia vozidiel. Ake bolo technicke riesenie a projekt starej petrzalskej elektricky neviem a takze sa k nemu neviem ani vyjadrit (mozno bola ta rampa inak riesenia - naozaj neviem), ale urcite sa to neda odbit tvojim pseudoargumentom, ze dakedy to tak fungovalo, tak to bude aj teraz. Lebo nevieme, ci to tak kedysi fungovalo a nevieme ani, ci to tak bude fungovat dnes.
K tomu tvojmu napadu, teoreticky to mozno mozne je, ale prakticky je to otazka. To sa bude riesit prave v projekte, ktory sa ma zacat teraz vypracuvat. Uvidime, co nam este cas prinesie.
1) Pokiaľ bude väčšina zákazníkov vybavená kartou a bude BID, odbavenie sa výrazne zrýchli.
2) 100 ľudí do 15 m voza sa odbaví rýchlejšie ako 100 ľudí do 18 m voza?
"Zaujimave je, ze sa tam tvrdi to iste, co som ja tvrdil a stale tvrdim tu ohladom postupu pri tvorbe dopravneho riesenia..." "Nosnym systemom ma byt zeleznicny koridor 120, ako som aj ja tvrdil."
- čo si nepamätám, že by niekto spochybnil.
Nedalo mi to teda a precital som si tu studie. Prvych 24. stran bolo vseobecny popis a metodika vypracovavania dopravnej studie. Zaujimave je, ze sa tam tvrdi to iste, co som ja tvrdil a stale tvrdim tu ohladom postupu pri tvorbe dopravneho riesenia.... ?
Precital som si aj zvysok tej studie a nikde som sa tam nedocital, ze by sa uvazovalo s MHD pre Pezinok alebo ze by tam boli na to predpoklady... Prave naopak, uvazuje sa o (mikro)regionalnej autobudovej doprave (cize nielen MHD).
Nosnym systemom ma byt zeleznicny koridor 120, ako som aj ja tvrdil.
Lenže tu ide nie o železnicu ale o električku (prípadne iné ľahké koľajové vozidlo). A najlepším dôkazom toho, že električka toto stúpanie zvládne, je práve to, že električka týmto stúpaním roky jazdila a žiadna rampa po Tallerovu alebo Medenú nebola nutná.
Mimochodom, nejaká dopravácka hlava (zrejme niektorá z tých, ktoré prezentovali idey na trasovanie nosného systému založeného na báze elektičky okolo roku 2003) vymyslela aj zaujímavý nápad: pri rekonštrukcii mosta by krajné mostné polia boli na brehu zaústené v omnoho menšej výške, zároveň by však stred mosta bol zvýšený oproti dnešnému stavu. Celý most by tak bol v stálom stúpaní a klesaní. Výsledkom by bolo, že oproti dnešnému stavu by mohla trať (cesta) zo Starého mosta vchádzať na Šafko omnoho nižšie (snáď aj rovno do podzemia). Neprepočítaval som to, inžinier sice som, ale nie stavebný Ale principálne to možné je a tá myšlienka stojí minimálne za zváženie. ?
Ja zatial nic nespochybnujem (ak tak iba v naznakoch), lebo mi zatial chybaju potrebne informacie a vstupy. Zatial sa len pytam... Prepocty a dopravne matice mas ukazat ty, ked tu predkladas nejake dopravne riesenie, o ktorom bohurovne tvrdis, ze je spravne a dokonale. Prosim, moze byt spravne, ale chcem to vidiet na prislusnych vypoctoch, ze to tak naozaj je. Kto ale spochybnil projekt elektricky cez Stary most je napr. Vyskumy ustav dopravny v Ziline...
Trufale je predlozit dopravne riesenie ala scrinsot Transport Tycoon bez prislusnych prepoctov a bohurovne tvrdit, ze je to spravne a dobre, lebo si to povedal. Mozno mas pravdu, ale ukaz to na prislusnych prepoctoch. Kedze si tak sebavedomy, nemalo by ti robit problem ich vyhrabat v archive, ci ho tu znovu urobit... ?
...avšak mám dôvodné podozrenie, že by to k ničomu neviedlo.
Po tvojom vyhlásení: "Treba si uvedomit, ze za linkovanim su nielen dopravne potreby ludi, ale hlavne konomika dopravneho riesenia. Nazdavam sa, ze navrh lokalneho busu od vlaku by sa ekonomicky neoplatil; resp. na to, aby sa oplatil by muselo byt cestovne neakceptovatelne vysoke." ti bol ponúknutý k preštudovaniu Plán dopravnej obsluhy BSK, ktorý si zhodil zo stola s tým, že už Ťa to nezaujíma.
Predpokladám, že sa to znova zopakuje, keď sem tr3mp hodí tie svoje výpočty. ?
(Pozn.: Ja osobne som neštudoval dopravu ani som tu v r. 2004 ešte nebol na fóre.)
Rampa samotna. Maximalny sklon pre zeleznicnu trakciu je, myslim, 12°, a to by ta rampa koncila dakde pri Medenej alebo Tallerovej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik