K tým novým autobusom už len toľko, že nákup 160 kusov autobusov je jedinečnou príležitosťou, aby sme tu mali aspoň časť vozového parku zloženú z kvalitných autobusov, za ktoré by sme sa nemuseli hanbiť.. Kúpa SORky, ktorú ešte nemá nikto reálne vyskúšanú, môže byť vyhodením peňazí.. Ak sa tá SORka časom osvedčí u iných DP, a bude naozaj taká bezporuchová, tak pri ďalšom nákupe nových autobusov nemám nič proti, aby sa kúpili SORky...
Ale pri tomto nákupe nie...
asi tak... tá 18m SORka je taký "sockabus"... Hlavne v interiéri.. šetrilo sa kde sa dá...
v Mercedese alebo u iných výrobcov dostaneš za svoje peniaze oveľa viac ako v SORe..
všimol.. ale nepísal som o ňom preto, lebo mám na ten vlek svoj názor.. a ten je taký, že je to blbosť.. Pretože najviac dôchodcov(čiže ľudí najpomalšie nastupujúcich) nastupuje vpredu prvými dverami, takže práve tam by mala byť električka nízkopodlažná.. No a vlek je vzadu, takže prínos nulový..
Okrem toho si myslím, že všetky nové električky pre BA by mali byť 100% nízkopodlažné...
na mieste Solarisu by som práve pre posledné udalosti a medializáciu išiel do tendra a nahodil by som cenu s minimálnym ziskom (napr. aj v rámci zlepšenia imidžu) a potom nech záhradkár zdôvodňuje, prečo vybral sor, ktorý ponúkne napr. o 1 či 2 milióny drahší bus.
Nehovorím, že SOR je totálne fiasko ale celkový dojem mám ten, ako keby to bolo vyrobené narýchlo, dáky nízkorozpočtový bus čo sa odráža aj na designe ktorý je dosť pozadu za Mercedesom, Irisbusom a Solarisom. Okrem toho môj celkový dojdem z kĺbového SOR je, že vyzerá ako stlačená konzerva po vodorovej osi (teda myslím stojacu konzervu).
podľa imhd.sk, ak som dobre pochopil, napr. v roku 1979 zhorel ikarus, ktorý bol v premávke cca rok... a neprestalo sa s nákupom ďalších
Re #93951 Ámos: poďla zahradkara určite aj tá električka, ktorá horela, keď do nej v sobotu vrazilo auto, bola od Solarisu keďže tvrdil niečo v tom duchu, že električka nemôže horieť ?
Návrh loga je podobný, nie ukradnutý (15.1.2008, 11:30)
Som autor návrhu loga na DPB, ktoré sa podobá na rakúsky logotyp. Istý človek zbadal podobnosť s logotypom OBB a už vtedy na svojom blogu napísal, že logá sú totožné, čo nie je pravda. Znaky sa naozaj podobajú, ale označovať ich za totožné je hlúposť...
Utiahnuť by možno aj utiahli (veď keď sa tlačia/ťahajú vozy, nie je to až také strašné, a hmotnosť VV60LF je podstatne nižšia oproti T3, čiže by to malo akceleráciu asi ako preplnená K2, a brzdy má (musí mať) ten vlek vlastné To podstatné, prečo tie vleky do BA nie sú vhodné, je ADHÉZIA. Isto vieš čo tým myslím A vzhľadom na to by sa dali použiť akurát tak na linkách 11 a 14, z ktorých by zostala jedine 14, lebo na 11 by kapacitne nepostačovali
bohuzial podla mojho vedomia nase T3 by neutiahli vlek...tiez ma napadlo, ze by to bolo celkom fajn..aspon ciastocne by to znizkopodlaznilo elektricky, ale vraj len 7303 by bola schopna s takym niecim jazdit....
zakrytie aj ja povazujem za prakticke... dizajnovy nedorobok je na tej fotke inde!
Skusenosti s Karosy mi hovoria ze vodici stresne ventilatori nepustia. Keby boli na cidlo a spustili sa pri dosiahnuti istej teploty vo vozidle berem. Okna su sice vacsie ale vyklopne. Okrem ineho zevraj pri vyklopnych vetrakoch velkost nehra rolu.
Idealne by bolo toto: http://www.dpp.cz/files/imgs/kvalita/anketa_sedacky.pdf
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Skusenosti s Karosy mi hovoria ze vodici stresne ventilatori nepustia. Keby boli na cidlo a spustili sa pri dosiahnuti istej teploty vo vozidle berem. Okna su sice vacsie ale vyklopne. Okrem ineho zevraj pri vyklopnych vetrakoch velkost nehra rolu.
Idealne by bolo toto:
http://www.dpp.cz/files/imgs/kvalita/anketa_sedacky.pdf