Reakcia na: boxcar #92001:
1) Železničný uzol sa nedefinuje podľa toho, či tam stoja rýchliky ? .
2) Jazdná doba osobného vlaku je 38 až 41 minút, najrýchlejšieho autobusu, ktorý som v CP našiel jeden, 37 minút.
Problém skôr vidím v tom, že jazdné doby vlakov kolíšu (neexistujúca peronizácia v staniciach).
Faktom je, že rýchliky nemajú slúžiť prímestskej doprave a zastavovať v staniciach typu Malacky a Senec. To, že Zločinecká tým supluje regionálku, rozhodne nie je systémový krok.
_ERIC
kri, to ze si sa s nim pomaly doviezla na najblizsiu zastavku kludne mohlo byt tym ze elektricka bola rozbehnuta a proste nebrzdila a tak vlastne dosla do dalsej zastavky vlastnou zotrvacnostou, kedze elektricka ako kolajove vozidlo ma dost dlhu brzdnu drahu, co ty nato? ?
ad2: z pohladu cisto elektrotechnickeho - medzi kolajami a trolejovym vedenim je 600V (takzvane napatie idealne, ktore samozrejme moze byt aj ine +- par percent), pricom elektricka ma pri rozbehu odber niekolko stoviek Amperov. Bateria elektricky ma cca napatie 25 Voltov co je o 575 Voltov menej ako je napajanie zo siete. Neviem si celkom dobre predstavit ako by toto v praxi mohlo fungovat. Dalsia vec je to ze rozvodna siet (cize kolajnice a troleje) je zdroj tvrdy, cize pri zatazeni prudko neklesa jeho schopnost dodavat sťavu, ale bateria je zdroj makky a oproti sieti dost, akoze zapojit trakcne motory na bateriu elektricky (ked sa odhliadne od toho, ze je tam vyrazne mensie napatie) by vyzeralo tak, ze vodic by ledva zoslapol plynovy pedal a uz by bola bateria vybita. Ano kebyze elektricky za sebou tahaju bateriu velkosti dalsieho vozna tak mozno by sa s nou kusok aj pohli ?
U trolejbusov je to obdobne az nato ze 600V je medzi dvomi dratmi trolejoveho vedenia a bateria neviem ci ma 24 Voltov alebo nejake ine napatie, ktore sa vsak ani zdaleka tym 600V nepriblizuje. Cize u trolejbusov dojazd na bateriu takisto neexistuje.
Samozrejme existuju vozidla ktore dokazu ist isty cas iba na bateriu, myslim ze sa to nazyva elektrobusy ci nieco take, kedysi to tu bolo na fore rozoberane, u elektriciek som nikdy o niecom takom nepocul. Kazdopadne bratislavske trolejbusy ani elektricky niesu stavane na nejaky nudzovy pohon bateriou. Bateria ma len funkciu podpornu, cize v pripade vypadku elektrickej energie zabezpecuje to ze sa daju otvorit dvere, funguje nudzove osvetlenie a podobne veci, tak isto su z baterie myslim napajane palubne pocitace a ciastocne aj BUSE transparenty