Uz dnes je 21 natrieskana, neviem si predstavit ako by to vyzeralo, keby sa donej este aj Lamacania snazili natlacit.
A taka otazocka? Byvas v Lamaci alebo tam pravidelne chodis?
k L21: ja si siet MHD predstavujem ako pavucinovu siet a nie ako chobotnicu, kde z kazdeho sidliska ide linka, ktora nikde nestoji, iba v centre. V podstate si priznal ze ide o nesystemovy prvok. Spor je len v tom, ci sa mala alebo nemala urobit v pripade DNV vynimka. Cez Lamacsku by to bolo pomalsie o 1 semafor a jednu-dve zastavky v Lamaci, ktory by sa tymto obsluzil. Skor by mohol byt potom problem v nerovnomernej naplnenosti spoja-cast od Lamaca preplnenejsia. Mozno preto sa tak rozhodli. Ale preco pri inych sidliskach nemuseli siahnut k super expresu?
A toto si neskúšal navrhnúť p. Záhraníkovi, Kadnárovi, a spol? Možno by aj súhlasili, veď na tom sa dá ušetriť! A šte prevádzkovať to tak s novými BN 9.5 kinderkami.. (tušim by na to stačilo práve tých 18 vozov) ?
Tak ja neviem ale taky presov ma cca polovicne platy oproti BA a listky nie... http://www.imhd.sk/po/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29
Neprestupna tarifa v Nitre a BB za 16 alebo 14 korun asi tiez nebude lacnejsie, lebo tiez platy maju vyrazne nizsie. To iste Žilina 15 Sk za pol hodinu.
V kazdom pripade cena nafty je pre dopravcov rovnaka aj cena noveho autobusu...
Máš pocit, že sa za autobusmi linky 21 tvoria na diaľnici kolóny lebo o čo ti ide? Nejaké pako vymyslelo postaviť sídlisko za mestom v poli, tak sa to muselo nejako vyriešiť.
Ja som už dávnejšie navrhoval, že podľa mňa by v celej BA bohate stačilo, keby MHD premávala medzi Martinským cintorínom, hlavnou zločineckou stanicou, námestím Hraničiarov, Technopolom, starou Dúbravkou a vybranými krčmami ? ? ? .
Dieťatko naše, údajne 28-ročné, náklady na MHD nie sú v porovnaní s príjmami ale proste sú. Okrem toho by ma zaujímalo, kde si sa dopracoval k tomu lacnejšiemu cestovnému v Budapešti? Pre takých "prudivcov" ako si ty by som zaviedol špeciálne cestovné vo výške 50,- SKK / zastávka bez možnosti zľavy.
Nejako si neviem spomenúť, kde okrem Náměstí bří Synků jazdia v Prahe autobusy po električkových koľajniciach v miestach, kde má električka samostatné teleso.
Myslim si, ze to bolo z financnych dovodov (hoci nie som si isty, ci to nebolo len o premiesteni financii na nespravne miesta) v prvom rade, a az potom kvoli zapcham.
Mame v porovnani s viacerymi mestami SR, CR, ci aj Viednou alebo Budapestou ovela vyssie cestovne (vynimku asi tvoria len Kosice) v pomere k prijmom obyvatelov (a o pokutach ani nehovorim), takze nerozumiem, preco inde vedia hospodarit s mensou cenou cestovneho a tu pri sucasnych cenach nevedia ani len zachovat linky, nieto este zvysovat ich pocet.
takmer kazdy den chodim na zastavku stefana kralika a myslim, ze uplne stacia zastavky L28 na istrijskej, takze dal by som zrusit vsetky zastavky na Eisnerovej ulici. ?
Hej, existujú. Ale keď popri električkovej trati zavedieš ešte aj autobusovú linku, tak:
- sa ti o dosť zvýšia náklady na kilometer. Po koľajniciach pôjde menej električkových vlakov a údržba aj odpisy zostanú tie isté. Budeš okrem elektrickej energie musieť platiť aj naftu. Pri zachovaní určitej kvality (aby ti cestujúci neodišli úplne keď budú mať čakať raz tak dlho) dopravy budeš musieť zamestnať viac vodičov.
- expresný autobus bude stáť v zápchach.
Čo myslíš, prečo sa zrušili všetky súbežné autobusové linky po Karloveskej radiále?
V Prahe a vo Viedni chodia busy aj po elektrickovych tratiach. U nas to je skor vynimocne (a na viacerych miestach uz aj znemoznene). Esteze trolejbusom nevyhradime samostatne pruhy, do ktorych by nesmeli autobusy..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike