Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
MHD v Prahe viacero ľudí považuje za vzor. Podobne som ju bral aj ja. Až dovtedy, kým som ju neokúsil na vlastnej koži. Zachraňuje ju akurát metro, ktoré ale pôsobí (napr. v porovnaní s viedenským) príliš komplikovane (intervaly, prestupy, dlhé vstupy i výstupy na viacerých staniciach, chaotické značenie). Na druhej strane poskytuje pomerne rýchly zdroj prepravy najmä počas dňa, pretože už len kvôli dopravným zápcham by ho mhd nemohla nahradiť (hoci v noci sa nočákom dostanete napr. z Múzea na Chodov dokonca o pár minút rýchlejšie ako cez deň metrom C).
Najmä som chcel podotknúť, že v Bratislave MHD chodí aspoń ako-tak načas, prípadne väčšinou mešká, ale málokedy sa stane, že odchádza zo zástavky skôr. V Prahe to zďaleka nie je tak zriedkavé (odhliadnuc od metra), napr. spoje 165, 197, 177. Taká 165 pravidelne chodieva o niekoľko minút skôr, či už z počiatočných alebo iných zastávok. Vyskytol sa aj prípad, kedy autobus pri hodinovom intervale šiel o 15!!! minút skôr než mal - dopravca Connex (ktorý zabezpečuje dopravu väčšinou v okrajových oblastiach Prahy s presahom do mimopražských lokalít).
Ak situáciu opäť porovnám s Viedňou, tam ak napr. električky prídu na zastávku skôr, čakajú, kým "nenastane ich čas" podľa cestovného poriadku.
V poslednom čase je tu snaha "vyhovieť" nejakej zvláštnej skupinke ľudí... Najprv úvahy o dvojakých cenách pre BA a mimoBA substrát, teraz v podstate likvidácia nočákov, a ďalšia úvaha - zmena trasy 84 nevýhodná pre študentov z HoPa. Dôchodcovská lobby?
Reakcia na: Emo #87601:
Hoci, zatiaľ je to len návrh, tak uvidíme. ?
Reakcia na: Amoral #87600:
Tak veru. ? Ale tú L84 mali nechať tak, ako je.
Reakcia na: Emo #87597:
68 by pomohlo keby sa dačo spravilo s odbočovaním z Apolla na Bosákovu. Neviem si predstaviť kde na svete sa ešte podarila takáto kravina ako u nás s tým odbočovaním z Apolla na Bosákovu. To je fakt trapas. Som zvedavý kto za to zaplatil? Či nikoho nesankcionovali? Mali! Lebo je to odfušované. Že dopravní a cestní inžinier ? to musel projektovať možno Ďurkovský lebo len ten všetkému rozumie ako na svojich letákoch uvázdal pred voľbami, ale možno má sklerózu a spomenie si vždy pred voľbami ?
S499.1023:
Keď už sme pri tom Brne, tak koľko K3R-N či ako označujú tú K2 s vloženým NP článkom tam majú? Bo mne ušla na linke 1 a potom som ju už nenašiel. Mal som tam iba štyri hodinky súvislého voľného času. Ale niečo som si pošotoušil. 🙂 Jo a Astry teda pekne škubou pri vjazde do oblúlov, s Cityrunnerom sa to ani nedá podovnávať. A to majú ešte aj vysokú podlahu nad podvozkom... Pravda, ten Cityrunner v Linzi je na 900 mm rozchode, tak to až tak nešklbe. ? Buhhe, to bude teraz sranda.
Reakcia na: S499.1023 #87579:
Kde v Brne je taká zastávka? ?
Reakcia na: Emo #87596:
Teraz som si to prečítal v Bratislavskej pravde. Okrem toho 84 pôjde cez Mamateyovu, Furdekovu a Nám. Hraničiarov, čo je kapitálna kravina, lebo tým sa síce skráti cesta pre Ovsišťanov, ale predĺži sa študentom EUBA, ktorí ju využívajú podstatne viac a ktorím je primárne určená. ? ?
Reakcia na: Amoral #87594:
Odkiaľ máš, že L68 bude stáť pri EUBA. Nič oficiálne som nenašiel ani na imhd ani na www.dpb.sk
Pozeral som si skúšobné autobusy a najkrajší je jednoznačne Mercedes-Benz Citaro. Ostatné sa mu nevyrovnajú. Pokiaľ ide o skúšobné električky, tam veľký výber nie je. V Brne skúšajú električky s krajším - aerodynamickejším designom.
Ale vrátim sa k autobusom: Pokiaľ ide o krátke autobusy, nie sú zlé dizajnovo ani busy značny Tedom, neviem však, či sú kvalitné.
V Ríme jazdia Mercedesy a potom autobusy značky Iveco. Reklamy sa vysielajú priamo v autobusoch, kde sú umiestnené monitory, takže nie je moc znehodnotený vonkajší vizuál autobusu. Navyše farebne je dizajn rímskych autobusov veľmi dobre riešený - ide o kombinácie striebornej a magenty. Naše Solarisy sú žlto-zelené a preto tak trochu krikľavé.
K zmene na linke 68 - V SEDLE 68 S 12 MIN INTERVALOM PRI EUBA JE TOTÁLNA KRAVINA! KEĎ JU TAM CHCÚ MAŤ TAK S 10 MIN INTERVALOM LEBO UŽ LEN TERAZ PRI 12 MIN JE NARVANÁ A ČASTO MEŠKÁVA, TAKŽE TÍ ČO CESTUJETE 68 POOBEDE DO PETRŽKY TEŠTE SA! ? JA DO 68 UŽ NEVKROČÍM NIKDY PRI CESTE DOMOV AK TAM BUDE ZASTAVOVAŤ !!!
Reakcia na: zakaznik #87580:
nie,zmena : 87-Dostižka,Furdekova,Mamateyova,Gettingova,EUBA....ale je to nereálne lebo nebudú šoféri, teda ale ak pôjdu dotácie ozaj zodpovedne na dennú dopravu z nočnej tak by sa to mohlo podariť. A vôbec je to obmedzenie dotácii schválené?
Reakcia na: S499.1023 #87576:
Tak je to naopak,dlho som ten zvrat nepoužil. Takže všade ísť okrem do Holandska, lebo...... to čo som povedal naopak.
Reakcia na: Mike #87541:
niektori vodici u nas ani nevedia, ze na zastavke maju otvarat dvere, ako jeden vcera na L212/6617, ktory takmer na kazdej zastavke sa az po chvili, ked bol upozorneny kolegom, zobudil a otvoril dvere...
Reakcia na: Sommelier #87589:
KAŽDÝ nový vodič DPP je zo znalosti tých liniek skúšaný. Bodka.
Reakcia na: S499.1023 #87585:
Ja som na druhú stranu vedel, že presne niečo v tomto zmysle napíšeš.
Nesnaž sa mi tvrdiť, že každý nový vodič DPP všetky linky skutočne pozná. To je od musí poznať rozdiel. V Prahe je k veciam ale aj iný prístup, čo si budeme písať...
To, že šípky sú primárne pre cestujúcich je mi jasné. Myslím, že by mnohým novým vodičom pomohli.
Reakcia na: Amoral #87535:
a novou 87 úplne zabiješ prístup z internátov na EUBA...
Reakcia na: Peon #87567:
Prečo sa stále rozoberá Dostihová dráha? Veď tuším aj v tejto diskusii už bolo viackrát písané, že L83 je tam len z núdze cnosť, lebo sa na Nám. hraničiarov (pokiaľ má dopravný význam) nemá kde otočiť. Ak by sa presmerovala inde, ničím sa k Dostihovej dráhe nahradzovať nebude.
Reakcia na: Peon #87567:

a načo by malo niečo za každú cenu chodiť k Dostihovej dráhe po zrušení 83? je to zbytočné, aj tak tam nič nie je. A tí, ktorí chcú ísť na dostihy prípadne burzu vystúpia buď na Hraničiarov alebo na Starohájskej... prípadne z 98 na Starom háji...
Reakcia na: Sommelier #87583:
Opäť sa snažíš rozkopávať otvorené dvere. Ako som už raz napísal, vodič v Prahe musí poznať trasy všetkých liniek (d), prípadne všetkých liniek svojej vozovne (a). Šípky sú určené na orientáciu substrátu, nie vodičov. O autobusoch ani nehovoriac - ako pozná ktokoľvek - či už substrát alebo vodič - či má podbočiť do prvej ulice vpravo alebo až do tretej? Tvoj príspevok bol napísaný len preto, aby bol napísaný, bez akejkoľvek vypovedacej hodnoty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.