MHD v Prahe viacero ľudí považuje za vzor. Podobne som ju bral aj ja. Až dovtedy, kým som ju neokúsil na vlastnej koži. Zachraňuje ju akurát metro, ktoré ale pôsobí (napr. v porovnaní s viedenským) príliš komplikovane (intervaly, prestupy, dlhé vstupy i výstupy na viacerých staniciach, chaotické značenie). Na druhej strane poskytuje pomerne rýchly zdroj prepravy najmä počas dňa, pretože už len kvôli dopravným zápcham by ho mhd nemohla nahradiť (hoci v noci sa nočákom dostanete napr. z Múzea na Chodov dokonca o pár minút rýchlejšie ako cez deň metrom C).
Najmä som chcel podotknúť, že v Bratislave MHD chodí aspoń ako-tak načas, prípadne väčšinou mešká, ale málokedy sa stane, že odchádza zo zástavky skôr. V Prahe to zďaleka nie je tak zriedkavé (odhliadnuc od metra), napr. spoje 165, 197, 177. Taká 165 pravidelne chodieva o niekoľko minút skôr, či už z počiatočných alebo iných zastávok. Vyskytol sa aj prípad, kedy autobus pri hodinovom intervale šiel o 15!!! minút skôr než mal - dopravca Connex (ktorý zabezpečuje dopravu väčšinou v okrajových oblastiach Prahy s presahom do mimopražských lokalít).
Ak situáciu opäť porovnám s Viedňou, tam ak napr. električky prídu na zastávku skôr, čakajú, kým "nenastane ich čas" podľa cestovného poriadku.
Najmä som chcel podotknúť, že v Bratislave MHD chodí aspoń ako-tak načas, prípadne väčšinou mešká, ale málokedy sa stane, že odchádza zo zástavky skôr. V Prahe to zďaleka nie je tak zriedkavé (odhliadnuc od metra), napr. spoje 165, 197, 177. Taká 165 pravidelne chodieva o niekoľko minút skôr, či už z počiatočných alebo iných zastávok. Vyskytol sa aj prípad, kedy autobus pri hodinovom intervale šiel o 15!!! minút skôr než mal - dopravca Connex (ktorý zabezpečuje dopravu väčšinou v okrajových oblastiach Prahy s presahom do mimopražských lokalít).
Ak situáciu opäť porovnám s Viedňou, tam ak napr. električky prídu na zastávku skôr, čakajú, kým "nenastane ich čas" podľa cestovného poriadku.
Emo