Chcel by som poďakovať dopravnému podniku, že od 1.11. zlacní predplatné časové lístky, keďže už nebudú postačovať na cestu nočnou mestskou dopravou, a tak z ich ceny odpočíta tú časť, ktorá predstavovala možnosť plnohodnotne cestovať nočnou mestskou dopravou bez príplatku. Keďže od 1. novembra predplatné časové lístky už samostatne nebudú použiteľné na cestovanie nočnou mhd, je to od nich rozumný krok. Ak by ho nespravili, vyberali by tým peniaze za službu, ktorú nie je možné bez dodatočných nákladov využiť. Nebolo by to zavádzanie spotrebiteľa?
Pokiaľ je mi známe, väčšina (alebo všetky) T3ky sú už po modernizácii... alebo aspoň rožšírenej VP. Nestalo sa mi (zatiaľ), žeby som narazil na T3ku s laminátovými sedadlami.
"Na druhej strane poskytuje pomerne rýchly zdroj prepravy najmä počas dňa, pretože už len kvôli dopravným zápcham by ho mhd nemohla nahradiť" - wow, to som nevedel ze metro nie je MHD. Dakujem, dozvedel som sa novy fakt
Na margo obsahu: V Prahe som bol len kratko a MHD som moc nevyuzival (ked uz tak metro), ale z tych par jazd som bol celkom spokojny. Snad na vozovy park (stare T3, v lepsiom pripade T6A5, alebo KT8D5 a ani ta 14T nie je zrovna zazrak), ale je to ciste, tiche, pracovnici DPP su prijemny, ochotny (!!!) atd. A podla mojich skusenosti ta MHD ide aj celkom presne.
MHD v Prahe viacero ľudí považuje za vzor. Podobne som ju bral aj ja. Až dovtedy, kým som ju neokúsil na vlastnej koži. Zachraňuje ju akurát metro, ktoré ale pôsobí (napr. v porovnaní s viedenským) príliš komplikovane (intervaly, prestupy, dlhé vstupy i výstupy na viacerých staniciach, chaotické značenie). Na druhej strane poskytuje pomerne rýchly zdroj prepravy najmä počas dňa, pretože už len kvôli dopravným zápcham by ho mhd nemohla nahradiť (hoci v noci sa nočákom dostanete napr. z Múzea na Chodov dokonca o pár minút rýchlejšie ako cez deň metrom C).
Najmä som chcel podotknúť, že v Bratislave MHD chodí aspoń ako-tak načas, prípadne väčšinou mešká, ale málokedy sa stane, že odchádza zo zástavky skôr. V Prahe to zďaleka nie je tak zriedkavé (odhliadnuc od metra), napr. spoje 165, 197, 177. Taká 165 pravidelne chodieva o niekoľko minút skôr, či už z počiatočných alebo iných zastávok. Vyskytol sa aj prípad, kedy autobus pri hodinovom intervale šiel o 15!!! minút skôr než mal - dopravca Connex (ktorý zabezpečuje dopravu väčšinou v okrajových oblastiach Prahy s presahom do mimopražských lokalít).
Ak situáciu opäť porovnám s Viedňou, tam ak napr. električky prídu na zastávku skôr, čakajú, kým "nenastane ich čas" podľa cestovného poriadku.
V poslednom čase je tu snaha "vyhovieť" nejakej zvláštnej skupinke ľudí... Najprv úvahy o dvojakých cenách pre BA a mimoBA substrát, teraz v podstate likvidácia nočákov, a ďalšia úvaha - zmena trasy 84 nevýhodná pre študentov z HoPa. Dôchodcovská lobby?
68 by pomohlo keby sa dačo spravilo s odbočovaním z Apolla na Bosákovu. Neviem si predstaviť kde na svete sa ešte podarila takáto kravina ako u nás s tým odbočovaním z Apolla na Bosákovu. To je fakt trapas. Som zvedavý kto za to zaplatil? Či nikoho nesankcionovali? Mali! Lebo je to odfušované. Že dopravní a cestní inžinier ? to musel projektovať možno Ďurkovský lebo len ten všetkému rozumie ako na svojich letákoch uvázdal pred voľbami, ale možno má sklerózu a spomenie si vždy pred voľbami ?
S499.1023:
Keď už sme pri tom Brne, tak koľko K3R-N či ako označujú tú K2 s vloženým NP článkom tam majú? Bo mne ušla na linke 1 a potom som ju už nenašiel. Mal som tam iba štyri hodinky súvislého voľného času. Ale niečo som si pošotoušil. Jo a Astry teda pekne škubou pri vjazde do oblúlov, s Cityrunnerom sa to ani nedá podovnávať. A to majú ešte aj vysokú podlahu nad podvozkom... Pravda, ten Cityrunner v Linzi je na 900 mm rozchode, tak to až tak nešklbe. ? Buhhe, to bude teraz sranda.
Teraz som si to prečítal v Bratislavskej pravde. Okrem toho 84 pôjde cez Mamateyovu, Furdekovu a Nám. Hraničiarov, čo je kapitálna kravina, lebo tým sa síce skráti cesta pre Ovsišťanov, ale predĺži sa študentom EUBA, ktorí ju využívajú podstatne viac a ktorím je primárne určená. ? ?
Pozeral som si skúšobné autobusy a najkrajší je jednoznačne Mercedes-Benz Citaro. Ostatné sa mu nevyrovnajú. Pokiaľ ide o skúšobné električky, tam veľký výber nie je. V Brne skúšajú električky s krajším - aerodynamickejším designom.
Ale vrátim sa k autobusom: Pokiaľ ide o krátke autobusy, nie sú zlé dizajnovo ani busy značny Tedom, neviem však, či sú kvalitné.
V Ríme jazdia Mercedesy a potom autobusy značky Iveco. Reklamy sa vysielajú priamo v autobusoch, kde sú umiestnené monitory, takže nie je moc znehodnotený vonkajší vizuál autobusu. Navyše farebne je dizajn rímskych autobusov veľmi dobre riešený - ide o kombinácie striebornej a magenty. Naše Solarisy sú žlto-zelené a preto tak trochu krikľavé.
K zmene na linke 68 - V SEDLE 68 S 12 MIN INTERVALOM PRI EUBA JE TOTÁLNA KRAVINA! KEĎ JU TAM CHCÚ MAŤ TAK S 10 MIN INTERVALOM LEBO UŽ LEN TERAZ PRI 12 MIN JE NARVANÁ A ČASTO MEŠKÁVA, TAKŽE TÍ ČO CESTUJETE 68 POOBEDE DO PETRŽKY TEŠTE SA! ? JA DO 68 UŽ NEVKROČÍM NIKDY PRI CESTE DOMOV AK TAM BUDE ZASTAVOVAŤ !!!
nie,zmena : 87-Dostižka,Furdekova,Mamateyova,Gettingova,EUBA....ale je to nereálne lebo nebudú šoféri, teda ale ak pôjdu dotácie ozaj zodpovedne na dennú dopravu z nočnej tak by sa to mohlo podariť. A vôbec je to obmedzenie dotácii schválené?
niektori vodici u nas ani nevedia, ze na zastavke maju otvarat dvere, ako jeden vcera na L212/6617, ktory takmer na kazdej zastavke sa az po chvili, ked bol upozorneny kolegom, zobudil a otvoril dvere...
KAŽDÝ nový vodič DPP je zo znalosti tých liniek skúšaný. Bodka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Amoral