Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad:hroch
Hmm...sci-fi.. 🙂 a co tak v ramci sci-fi pokusit sa o znovuozivenie Konskej zeleznice s konecnymi Janikov Dvor-Stara Trznica? Bolo by to vysoko ekologicke, nesposobovalo by to vazne dopravne nehody, hnacie agregaty (rozumej kone) by sa v case prestavky vodicov vyuzivali namiesto kosaciek a exhalaty by vykupovalo miestne polnohospodarske druzstvo 🙂
Si: Ja som uviedol, ze to co pisem, je len cast riesenia ...
Trat po Pribinovej by pokracovala az po Kosicku (s tym, ze na Pribinovej by bola otocka (napr. Olejkarska - Landererova - Culenova). Trat z mostu Kosicka by viedla po Kosickej na centralne trhovisku, kde by sa dalo odbocit do Ruzinova, alebo na Mileticovu. Asi idealne by bolo spravit podjazd popod Mlynske Nivy a asi aj popod centralne trhovisko.
Dalsia trat by bola po Pristavnej a cez Slovnaft na Dolne Hony. A na lepsie priecne prepojenie aj trat Slovnaft - Prievoz - Tomasikova - Racianska.
Ja som urcite vcera vecer nefotil...
Co sa tyka zastavok na znamenie, X7 ma na znamenie dokonca JANCOVU - vystupiste!!!! Asi to tam inzinieri z DPB nahodili namiesto "konecna zastavka, vystupovat" ;-P Celkom cool, Ferinkovi urcite zakazdym v kabinke pred Jancovou stale nieco zvonilo 🙂
no ja si napr. myslim, ze elina by mohla ist viacej pod zemou (nie nutne, ale niektore podpovrchove useky by mohli byt dlhsie). A sorry, ale zastavka pri divadle a potom pod mostom - to su moc kratke vzdialenosti - ja by som iba jednu z nich bral.

Ale mozno sa mylim 🙂
Nebodaj by si to chcel spravit bez toho? 🙂
hmmm... ked zavriem oci a popustim uzdu svojej fantazii, vidim elektricku, ako sa prehana sirymi poliami v petrzalke, hihi... 😃 skoda, ze to je iba sci-fi...

ale mimochodom, ludkovia, nemate pocit, ze tie eliny trochu komplikujete? spominam na kedysi aj v tlaci zverejneny projekt... nie ze by som mal pocit, ze si tuto diskusiu snad cita niekto kompetentny (fsaq magistrat je plny inkompetentnych ludi), ale tym, ze staviate mimourovnove krizovatky a podzemne trate, davate municiu do ruk kovalcikovi a ludkom na magorstrate...
tr3mp: no vies, ja by som zo zony pribinova pokracoval tratou dalej, prekrizoval s druhou petrzalskou tratou s kosickeho mosta (ktora nebude) a potom po plynarenskej a cez polia do slovnaftu a na dolne hony...
si: Ja by som obratisko spravil na novej trati na Pribinovej, niekde pri divadle. Ked tam vznikne (snad 😉 nova zastavba, urcite by sa nasiel blok budov, okolo ktoreho by sa mohla trat tocit. Okrem moznosti tocenia pri vylukach trat po nabrezi nema prakticky ine vyhody (z hladiska budovania elektrickoveho systemu). Zastavka je na nej len jedina a to na namesti L. Stura, ktoru by som nahradil o 50 metrov dalej zastavkou Hviezdoslavovo namestie (umiestnenou ako je sucasne stanovisko taxikov pred divadlom).
So zapustenim trate pod zem na Hviezdoslavovom namesti si ma asi trochu zle pochopil. Podla mojho navrhu by mala trat viest po Jesenskeho ulici a Hviezdoslavovom namesti urovnovo (jedna spominana zastavka pred divadlom) a do podzemia zacat klesat tesne pred hotelom Danube. Zastavka by bola pod mostom, v priestore medzi piliermi (miesta je tam dost), v priestore ako je prechod z namestia na zastavky pod mostom.
Ferro: ten objekt za "namestim pre bezdomovcov" 😉 je nieco, co patri plynarom, tazko povedat, ci je pod zemou len to, co vidno na povrchu, alebo viac. Zrejme tam bude aj nejake plynove potrubie, ale to sa hadam da prelozit ... inak trat by mohla viest v podzemi po jeho severnej strane (ak by to bolo technicky realizovatelne), dalej popod krizovatku a na samostatne teleso v strede cesty, trebars aj zatravnene ...
Včera večer o 21:30 som videl na hlavnej stanici pri nástupištiach autobusov 2 chalanov s fotoaparátom a statívom ako fotili autobusy. Bol to niekto z vás?
spectre: ked sa prerábajú karosy z nafty na plyn, nikto si nedal tú námahu aby prepočítal tepelné zaťaženie a posúdenie chladiacej sústavy??? Ostávajú tam pôvodné chladiče ako pri naftovej verzii, alebo sa vymieňajú za výkonnejšie - väčšie, obehové čerpadlo ostáva rovnaké, množstvo chladiacej kvapaliny tiež?
Pre vsetkych, ktorim nejde do hlavy, preco sa draciky prehrievaju. Urobime si nazorny priklad:

1) Nalejeme vodu do nadoby, najlepsie hrnca
2) Postavime nadobu na sporak (plynovy)
3) Sporak zapalime
4) Priebezne budeme kontrolovat stav teploty vody v hrnci

Domaca uloha: Co sme zistili????

🙂
Kami: A SlovBus vyrába nízkopodlažné? Teda vôbec som myslel len na nízkopodlažné nieťčo ako vo Viedni.
chcem upozornit vsetkych, ktori si myslia ze tie trate sa do petrzalky nezmestia, ze sme ich vsetky poctivo preslapali, prezreli a zadokumentovali aby sme nestavali plan na blbych datach...

tr3mp: trat na nabrazi by som zachoval, danou za jej zachovanie by boli relativne ostre obluky v jej vyusteni na safarikovom nam., vyhodou by bolo mozne pouzitie ako obratisko (hoc aj len v case vyluk). Zastavky by som situoval za krizovatku v danom smere, vyvysenie najazdu od stareho mosta by len zlahcilo vybudovanie podjazdu.... napchat trat pod zem na hviezdoslavku by bol asi dost znacny technicky problem vzhladom na uz vybudovane podzemne priestory, popod novy most by som siel normalne urovnovo s tym ale zeby trat bola voci ceste vyvysena, oddelena, na useku medzi sturovym nam. a novym mostom zadlazdena, dalej s otvorenym zatravnenym zvrskom.

Most kosicka je pripad sam o sebe, jedine s cim suhlasim je ze ho treba postavit, ale projekt ktory si vymysleli na magistrate je totalne nevhodny... odhliadnuc od toho, ze na nom neuvazuju s koridorom pre akukolvek hrobadnu dopravu (za co si iny titul ako blbci nevysluzia), nechapem preco ten most nespravia 6prudovy (co sa cestnej casti tyka). O mimourovnovych vyusteniach ani nevravim, to ak spravia urovnovu krizovatku na mlynskych nivach, tak to bude proste neprejazdne... A na mileticke by si tiez neaka budovba zasluzila naloz (btw, povodne mala cesta z mosta vyustovat v oblasti vyskovej VUB na nivach, len ked nasi uradnici su podplatitelny a niekto vydal stavebne povolenie....
Kami: most ma mozno lepsie vyustenie ale nechci vidiet co nastane na tamojsich krizovatkach ked tam dolezu auta... (ak som dobre pochopil tak prave neunostnost ciest bola jednym z dovodov preco most bude iba 4prudovy)

(uf, od rana som nebol na nete a hodinu som teraz cital maily :-))
...a zastavka Cierna Voda - zastavka uz na znamenie nie je... 🙂
Valec: No ako pozeram do nasich cestakov generovanych podla palubakov, ta zastavka je tam fakt na znamenie...
Neviete nahodou, preco na linke 53 na vnutornom transparente zobrazuje, ze zastavka Shopping Park Soravia je na znamenie? To sa planuje do buducnosti, alebo sa niekomu zasa len "darilo"?
J: ceny plynakov nie su zname, lebo sa este u nas nepredavaju. Pri Karose staci nieco pridat k cenam naftovych, SlovBus by mohol vyjst (ak mu vyjde vyroba 🙂 ) asi na 4 - 5 mil Sk.
Karosy 700 CNG sa prehrievaju lebo LIAZ a lebo chladenie Karosa. Co ma aku vahu neviem, vysledok je jasny.

prechod Dunajom: kludne by sa druha trat cez Dunaj (okrem Stareho mosta) mohla viest tunelom na Pribinovu. Ak sa tam, zrejme realne, uvazuje s rozsiahlou vystavbou, bude spojenie elinami nevyhnutne. Trat zo Safka asi stacit nebude pokial sa neobmedzi doprava v tych miestach. Vyustenie mosta Kosicka na bratislavskej strane poskytuje omnoho lepsie cestne spojenie ako ma Stary most (siroke cesty).
Samozrejme, ten tunel by bol uz sucastou podzemnej trate smerom na centrum ci stanicu, alebo ako su tie trasy planovane. V buducnosti.
fuuuha, tu sa ale rozbehla diskusia, tak sa mi to paci 🙂 skoda, ze v robote nestiham citat aj reagovat... ale ja svoju trosku do mlyna este prilozim, teste sa, hihi... 🙂
tr3mp.

no ani v prahe si to nemyslia.
Priznavam, zastavku pod Novym mostom nemam uplne dobre premyslenu. Ale nie je uplne nutne aby sli obidve kolaje pri sebe, moznu ist aj zvlast, no zase tak na husto sa mi tie piliere nezdali ... Co je ta stavba v jame - neviem, ale asi by to bolo nutne obist (po juznej strane), ak by sa to nedalo zrusit ...

Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.

Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom 😞 Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).

Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.