Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andrej: Veď v Petržalke má byť tiež T-busy a celkom dobrá sieť, lepšia ako teraz busy. Výstavba 30rokov?! No neviem ale mne sa zsá, že je navrhovaný podľa súčasného tempa financovania čiže asi 3mld ročne a to sa určite zmení.

Č sa tých cien týka. Vo Viedni stojí celodenný 5 Euro čo je 230,- toľko stojí u nás na týždeň ( ostatné ceny cestovného, lebo majú sprostý systém automatov) A podľa nezávislích, mimovládnych a hlavne ZAHRANIČNÝCH ekonómov ceny po vstupe budú rásť ale nie rýchlejšie ako platy. A mi nebudeme ešte taký rôčik dostávať mzdu v Eurách. Najprv musíme byť v menovej únií.

Si: metro pojde popod Dunaj skrz zóna Pribinova to viem z Mesta- magistrátu. Taká bola dohoda, aby zóna mala priame napojenie na metro. Takže pri eline stým rátaj.

To All. Prosím ešte raz nejake ceny busov sólo aj kĺbakov- či citybus alebo agora.Ale na plyn.

O tej info na tender na plynové busy niekto viete.

Dnes som videl 95 na Znievskej a budatínsej. Na križovatke mal ísť rovno a on odbočil. Potom sa točil pri pekárňach vodič bol riadne nasraný. Bol to 4845 okolo 20:00
Spectre - neviem - som na zivo nevidel 21Tr. To, ze je ten railtech na nej mi hovoril, clovek, co tam robi - tak som si to dovolil napisat. Ale mozno sa pomylil - tak potom sorry.

Si: ta petrzalska trasa A prepracovana - to je tam iba prepracovane A-cko, a ostatne tam nie su, alebo na petrzku mas iba to Acko? To by sa mi potom zdalo dost malo - nemyslis?
Petrzalska trasa A troska lepsie prepracovana je zas tunak...
hroch: pozri si potom mapku v tamtom projekte... to je zas projekt nad ktorym sme sedeli aj s Beusom peknych par hodin a je to na dlhodobu realizaciu (podobne ako projekt metra). Z petrzalky uvazuje vyuzitie stareho mosta (s vylucenim individualnej dopravy), mosta kosicka a vybudovanie zeleznicneho (elektrickoveho) mosta paralelne s mostom lafranconi do mlynskej doliny :-))) Dnes by som mozno par veci v mensej miere zmenil, ale dany projekt uz ma dost znacnu odolnost voci zranitelnosti napriklad vypadnutim trate na moste...
a ja nie som proti metru, dokonca ani proti celoregionalnemu kolajovemu systemu dopravy (kua, to zne debilne 🙂 )... ale chcem sa toho este dozit a metro je u nas iba predvolebny blabol... alebo mam tento pocit sam?
turbo: ja si tu tvoju mapku pamatam, len sa mi zda trochu radikalna - aby to mohlo tak fungovat, musela by sa pomaly uplne z petrzky vylucit automobilova doprava. ja si myslim, ze by uplne postacila vetva elektricky vedena existujucim koridorom a pripadne este dve kratsie: povedzme k ekonomickej alebo az do ovsista (pripadne v extremnom pripade az k nemocnici) a druha k hypertescu (aj ked je pravda, ze si neviem celkom predstavit, kadial by sa mala tahat - jedinu moznost takto narychlo vidim v odpojeni od hlavnej vetvy pri technopole, ale to by asi bolo mrhanie). v kazdom pripade by som ale elektricky prehnal cez stary most, vyrazil odtial auta a za mostom to napojil na sturovu. uz len tam zdvojkolajit trat (aj ked aj tomu by sa dalo vyhnut, len si potom nechcem predstavovat ten kolajnicny chaos na safku... 🙂 ) a mame hotovy nosny system. a keby som mal prilis vela penazi, mozno by som este dostaval okruh okolo centra (safko-pribinova-nove narodne divadlo-ASMN-zahradnicka-trnavske mysto-racianske myto-hlavna stanica). muselo by sa tam desne vela zakopavat pod zem, ale keby sa to stavalo otvorenym sposobom, dalo by sa to zvladnut. a ja si celkom zivo viem predstavit podzemne zastavky elin na trnavskom, racianskom i pod stanicou... kedysi som si doma tiez kreslil mapku a vyzeralo to celkom logicky... ale to uz asi tak byva :-)))
Spectre: ten nápad sa mi pozdáva, uvidíme či sa tvoje slová naplnia 🙂
Spectre: dobre, ale ked sa pustis najprv do rozvoja siete a potom ju pojdes prestavat na iny rozchod, vyde ta to zarucene drahsie (a velmi drahsie) ako ked najprv zmenis rozchod a potom zacnes rozsirovat siet (pripadne robis oboje paralelne s tym ze prevadzkujes 2rozchodny system). A zmena rozchodu je len prvy krok k napojeniu na zeleznicu. PS: neake uspory ziskas aj tym, ze ked rozsiris siet, tak bude treba nakupit nove vozidla a ako iste vies vozidla pre rozchod 1435 mm su o neakych 20 - 30 % lacnejsie ako vozidla na rozchod 1000 mm.
Andrej (Anndy008)>
BTW, keď hovoríš, že v 21Tr sú rovnaké, ako to potom vodič natiahne, keď mu vyletí brko. Veď tam nie je ani páka a nie je tam ani kde strčiť tú ich kľuku, alebo jak sa to volá s čím to naťahujú.

Si>
Ja som v terajšej situácii proti zmene rozchodu. Napojenie na železnicu je lákavé, ale to už hovoríme o hybridnom systéme, nie o električke. To je na naše pomery až príliš veľký luxus. Mne by kľudne stačila rýchlodráha v takom štýle, ako napr. v Brne smerom na Líšeň, to je ideálny príklad.
Z: no zase to nebolo az take tazke uhadnut 🙂.

No smrad - vtedy sa inak nedalo asi. Ale dnes moznosti su - elektricka trakcia (teda eliny, ci troliky. Troliky maju jedinu vyhodu oproti busom - ze menej zatazuju prostredie. Inak su rovnako pomale ako busy - v porovnani s kolajovym systemom /dobre spravenym/), ale urcite maju svoje opodstatnenie - tak isto ako busy.
Ad:Andrej(Anndy008)
Dakujem za info-a tesi ma, ze som nebola az tak vedla 🙂

Poznamka k teme SMRAD 🙂
Jooj, keby si tak videl moje nakladne Perpetuum Mobile (Avia-predlzeny valnik) - v tych casoch viac dymili a smrdeli uz len Avie zo Stavebnin a z OLO 🙂 Zivotne prostredie spievalo labutiu piesen - okrem smradu a hluku môj voz este rozstrekoval naokolo olej (a niekedy i mensie suciastky 🙂 )
Mila Z 🙂.

Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).

V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).

Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.

Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.

Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.

Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.

ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.


No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.
to k diskusii o Petrzalke a eline. Pochopil?
^^^^^^^^^^^
hore mate taku mapku, ako by sa to dalo. V case ked som to kreslil som este mal trochu ine myslenie. Dnes by som tam tie dve vpravo zlucil do jednej a porusl by osm zoprar zastavok. A je to. 🙂
Pani, mam otazku na pre mna velmi nezvyklu temu-TROLEJBUS 🙂 Ako sa odborne volaju tie dve kovove zalezitosti trciace T-busu z "chrbta", na ktorych konci navijanie vodiacich lan od "palic"? (Pripadam si teraz trochu ako newwwzdelanec akysi 🙂 🙂 ale podotykam: moje vozy taketo veci na "chrbte" (rozumej zadne celo) nemaju 🙂
(Moje vozy maju vzadu ine vymozenosti: napriklad take vlajuce dekle 🙂 )

Totiz, pytam sa preto, lebo moja osoba v nedelu cirou nahodou pozorovala z nedostatku inych vhodnejsich objektov 🙂 odchadzajuci T-bus z Hlavnej stanice a spominam si, ze starsie typy T mali tieto "navijaky" ine - toto bol T s cislom voza tusim 6279 alebo 97, a palice mal z dvoch tretin obalene alebo natrete na zlto..podobne ako T 6287 alebo 78 🙂

Ale bus je bus 🙂
Turbo - neviem ci myslis mna, ale na petrzku by stacila jedna vetva (teda navrhovana trasa + 1 vetva).

Si to predstavujem tak, ze hned po prekroceni dunaja na petrz. strane, by sa vetva odpojila a sla by (kludne oblukovo) po zvysku petrzky - niekde smerom k ovsistu, EU - proste do tych koncin. Otazne je, ci by to bolo este na vetvenie.
hej, ale na Petrzalku ti nestaci jedna vetva. To musis uznat. Vhodne su 2 - 3 vetvy, viac nie. Este mozno pripadne kratke odbocky (nie vsetky linky musi ist po celej dlzke, aby boli vyuzite), ale nic viac. Z kazdeho obratiska iba jednu linku, max. dve. To staci.
Vetvenie a extra dlhe linky su blbost. Nosne linky s hustymi intervalmi a tym padom kratsia doba cakania na prestup je pre cestujucich zaujimavejsia.
Si: no, ale vsetko sa da vykorenit. Len by na to musela byt vola. Ja by som zacal tym, ze by som nieco obdobne s prestupmi zaviedol na existujuci system. Menej liniek, ktore by ale obsluhovali to co teraz, len by boli viac na seba naviazane a cestovalo by sa s prestupmi - nech sa naucia 😃.

Ale nie je zla ani myslienka elin namiesto metra. Tie by sa dali jednoduchsie a pekne povetvit po petrzke - ako si napisal, teda aj hocikde inde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.