Ahoj vsetci
Neda mi nepripojit sa k diskusii na temu E, T, metro. Prave som pozerala link, kde su obrazky nizkopodlaznych elektriciek - a nesmelo priznavam-SU NAOZAJ PEKNE. Alternativa elektriciek k pokrytiu Petrzalky sa mi z mojho pohladu vidi prijatelnejsia ako metro - aj ked typ VAL by bol mozno vyhodny. Neviem to vsak z tejto stranky objektivne posudit, kolajove vozidla su mojou "slabsou strankou" . Elektricky sa mi zdaju prijatelnejsie z toho hladiska, ze vystavba kolajisk na povrchu podla mojho nazoru neprinesie az taky rapidny zasah "do krajiny". Skor by som prijala riesenie "nadpovrchove", tam, kde by kolajisko rapidne narusalo doterajsiu infrastrukturu - myslim tym vedenie trate na preklenovacich pylonoch, nieco na sposob nadjazdov. Ta jednotratova mapka s konecnou na Janikovom dvore sa mi zda vcelku prijatelna, na zaciatok by to bol celkom dobry startovaci projekt. Ale az cas ukaze, k comu sa rozhodnu kompetentni (a comu ani my nezabranime...)
Neda mi nepripojit sa k diskusii na temu E, T, metro. Prave som pozerala link, kde su obrazky nizkopodlaznych elektriciek - a nesmelo priznavam-SU NAOZAJ PEKNE. Alternativa elektriciek k pokrytiu Petrzalky sa mi z mojho pohladu vidi prijatelnejsia ako metro - aj ked typ VAL by bol mozno vyhodny. Neviem to vsak z tejto stranky objektivne posudit, kolajove vozidla su mojou "slabsou strankou" . Elektricky sa mi zdaju prijatelnejsie z toho hladiska, ze vystavba kolajisk na povrchu podla mojho nazoru neprinesie az taky rapidny zasah "do krajiny". Skor by som prijala riesenie "nadpovrchove", tam, kde by kolajisko rapidne narusalo doterajsiu infrastrukturu - myslim tym vedenie trate na preklenovacich pylonoch, nieco na sposob nadjazdov. Ta jednotratova mapka s konecnou na Janikovom dvore sa mi zda vcelku prijatelna, na zaciatok by to bol celkom dobry startovaci projekt. Ale az cas ukaze, k comu sa rozhodnu kompetentni (a comu ani my nezabranime...)
Andrej (Anndy008)
Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).
V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).
Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.
Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.
Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.
Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.
ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.
No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.