Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad:Andrej(Anndy008)
Dakujem za info-a tesi ma, ze som nebola az tak vedla 🙂

Poznamka k teme SMRAD 🙂
Jooj, keby si tak videl moje nakladne Perpetuum Mobile (Avia-predlzeny valnik) - v tych casoch viac dymili a smrdeli uz len Avie zo Stavebnin a z OLO 🙂 Zivotne prostredie spievalo labutiu piesen - okrem smradu a hluku môj voz este rozstrekoval naokolo olej (a niekedy i mensie suciastky 🙂 )
Mila Z 🙂.

Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).

V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).

Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.

Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.

Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.

Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.

ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.


No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.
to k diskusii o Petrzalke a eline. Pochopil?
^^^^^^^^^^^
hore mate taku mapku, ako by sa to dalo. V case ked som to kreslil som este mal trochu ine myslenie. Dnes by som tam tie dve vpravo zlucil do jednej a porusl by osm zoprar zastavok. A je to. 🙂
Pani, mam otazku na pre mna velmi nezvyklu temu-TROLEJBUS 🙂 Ako sa odborne volaju tie dve kovove zalezitosti trciace T-busu z "chrbta", na ktorych konci navijanie vodiacich lan od "palic"? (Pripadam si teraz trochu ako newwwzdelanec akysi 🙂 🙂 ale podotykam: moje vozy taketo veci na "chrbte" (rozumej zadne celo) nemaju 🙂
(Moje vozy maju vzadu ine vymozenosti: napriklad take vlajuce dekle 🙂 )

Totiz, pytam sa preto, lebo moja osoba v nedelu cirou nahodou pozorovala z nedostatku inych vhodnejsich objektov 🙂 odchadzajuci T-bus z Hlavnej stanice a spominam si, ze starsie typy T mali tieto "navijaky" ine - toto bol T s cislom voza tusim 6279 alebo 97, a palice mal z dvoch tretin obalene alebo natrete na zlto..podobne ako T 6287 alebo 78 🙂

Ale bus je bus 🙂
Turbo - neviem ci myslis mna, ale na petrzku by stacila jedna vetva (teda navrhovana trasa + 1 vetva).

Si to predstavujem tak, ze hned po prekroceni dunaja na petrz. strane, by sa vetva odpojila a sla by (kludne oblukovo) po zvysku petrzky - niekde smerom k ovsistu, EU - proste do tych koncin. Otazne je, ci by to bolo este na vetvenie.
hej, ale na Petrzalku ti nestaci jedna vetva. To musis uznat. Vhodne su 2 - 3 vetvy, viac nie. Este mozno pripadne kratke odbocky (nie vsetky linky musi ist po celej dlzke, aby boli vyuzite), ale nic viac. Z kazdeho obratiska iba jednu linku, max. dve. To staci.
Vetvenie a extra dlhe linky su blbost. Nosne linky s hustymi intervalmi a tym padom kratsia doba cakania na prestup je pre cestujucich zaujimavejsia.
Si: no, ale vsetko sa da vykorenit. Len by na to musela byt vola. Ja by som zacal tym, ze by som nieco obdobne s prestupmi zaviedol na existujuci system. Menej liniek, ktore by ale obsluhovali to co teraz, len by boli viac na seba naviazane a cestovalo by sa s prestupmi - nech sa naucia 😃.

Ale nie je zla ani myslienka elin namiesto metra. Tie by sa dali jednoduchsie a pekne povetvit po petrzke - ako si napisal, teda aj hocikde inde.
#8621: samozrejme nie vidic ale vodic 😉
All: Prosim Vas, moze mi niekto vysvetlit linku 77? Ved to je holy nezmysel! Ma to tri konecne, ak neratam Vodostav, pretoze to je len slucka (ale budem to ratat ako konecnu lebo je to tak v CP). Naozaj tej linke vobec neviem pochopit, a snazim sa o to intenzivne uz dva dni. Chapem, preco to tak je ze jedna linka obsluhuje styri konecne (staci jeden voz, pri dvoch linkach by museli by dva+vodici) ale neviem, aku ma trasu. Ako teda ten voz ide? Vlcie Hrdlo - Spalovna - Vodostav - Vlcie Hrdlo - Povodie Dunaja - Vlcie Hrdlo? Fakt nechapem... Naco je potom cestak s trasou Spalovna - Vodostav ked moze byt zacleneny do cestaku Spalovna - Vlcie Hrdlo s poznamkou ze zachadza? Ja viem napisal som to dost komplikovane ale myslim ze sa to da pochopit.
PS: V cestaku Spalovna - Vlcie Hrdlo je kurzivou zaznacena zachadzka na Vodostav a Povodie Dunaja ale zo Spalovne na tie zachadzky nechodi ani jeden spoj. Naco tam potom tie zachadzky su ked tam nic nezachadza??? Na oblbnutie? Mam pocit ze by som to mal adresovat DPB ale tvorcovia CP by mi asi povedali ze "To tak ma byt". Ak v tom ma niekto jasno tak mi prosim odpovedzte, nechcem sa odrbat ked tam pojdem a nic mi nepride. Mozete aj na mail, nech nehustime diskusiu. Zaujima ma hlavne trasa toho jedneho vozu (ktora je dokonca odlisna cez vikend kua!).
Andrej (Anndy008): ano, ale proti tejto filozofii ti bude hrat to ze ludia tu maju odpor k prestupom lebo v zasade vzdy im ujde spoj a potom cakaju ako blbi dlho, dlho... A co spominas tu hostotu spojov, to si spominam ked som koncom minuleho roka bol aj s mojou babou v Prahe a dosli sme na nastupiste metra hned pod zeleznicnou stanicou kam nas vykopol vlak (iba co sme kupili SIMku do mobilu a preplatne 24hodinove cestovne listky na MHD :-)) a zrovna tam boli 2 supravy... a kedze kazdy sme chceli ist do opacnej strany tak stihli aj odist, ale kym sme sa dohodli ze kam mame ist (a to pritom bola koncova stanica, takze to nakoniec nebolo az tak tazke:-)) tak uz tam bola dalsia suprava v spravnom smere.... V Prahe je to metro ako system pekne (aj ked im to strasne zatazuje rozpocet), dostali sme sa tym takmer vsade kde sme potrebovali, ale nech sme pouzili akykolvek prostriedok MHD, vsde bolo vidno ze sa o to staraju a udrziavaju to...
PS: kto si vie predstavit kolajnice ktore vytrhali na nabrezi tuto jar v podzemi na trati metra ? (a myslite si ze ked bude tolko penazi ako je teraz ze ich budu moct neak casto vymienat ? :-)))
SI: no aj prestupy sa daju zvladnut tak, ze ludia budu radi prestupovat, resp. ze im nebudu prekazat. Cela finta s prestupmi je v tom, ze liniek chodi celkovo menej, kazda ma svoju jasnu trasu, ale hlavne chodia v kratkych intervaloch a prestupne miesta maju spolocne, pripadne aj niektore casti trasy (to potom znamena, ze mas napr. dve ci tri linky s 5min. intervalom, a ked je to dobre urobene, tak nepridu naraz, ale medzi sebou, t.j. tak 1 x za necele dve minuty). To znamena, ze sa tym znizi nechut ludi prestupovat. Napr. v Prahe mi nikdy nevadil prestup, lebo som vedel, ze vzdy skoro do 5 (max. 10min vecer) nieco pojde - hlavne metro.
No... ja vlastne tiez nie som proti metru... Som skor za... ale v Prahe 😃
Na tychto dunajskych lazoch nam metro netreba, to iste niekolkokrat lacnejsie spravi rychlodraha. Ale ak bude aj ta na figu naplanovana ako skoro vsetko teraz, tak ani ta rychlodraha nic nespravi 😞
to J. No pohoda. Ja za prve nie som proti metru. Za dalsie - nosny system patri do planu a ja som nehovoril, ze tam nepatri. Ale aj ostatne linky musia byt logicke. Metro sa da nahradit aj dobrou elektrickou, ci napr. kockopsom - ako hovoria nasi susedia.

Ale mne vobec momentalne neslo o metro, ci elinu. Jedine, co je jasne, ze nosny dpr. syst. musi byt kolajovi - musi byt na oddelenom telese musi mat zmysluplne trasy a taktiez musi byt (viacere faktory) pritazlivy pre cestujucich, aby ho pouzivali. Teda aby bol co najmenej pod zemou (ludia to nemaju radi, rychlost - vlastne teleso + optimalne vzdialene zastavky. t.j. nie na kazdom rohu, dostupnost - dobre zvolene trasy a k jednotlivym zastavkam musi byt dobre naviazana doplnkova doprava, ktora tam bude ludi zvazat, a naopak rozvazat - eliny, tbusy, prip. busy). K tomu nosnemu syst. musi byt vhodne urobena doplnkova doprava - uz som to pisal. Teda cela MHD ma byt pre ludi pritazliva, clovek si musi povedat, ze okrem specialnych pripadov nemusi cestovat autom.

Napr. planovane metro ma prisernu dobu stavby (sorry, ale 30 rokov je vela. Jasne, ze to nie jeko necny stav, ale da sa metro stavat aj rychlejsie). Dalej petrzalska vetva je uplne o nicom. Resp. tam vzhladom na petrzalku by boli potrebnue bud dve trasy (co je asi dost neunosne financne), alebo aspon dve vetvy jednej trasy. Lebo v sucasne navrhovanom plane prava polovica petrzalky pojde hocicim inym ako metrom (najskor asi autom, pripadne busom za dunaj do mesta). To potom to metro nebude mat ziaden vyznam. (Predsa sa nebudem strachat, napr. z ovsista, 10+ min. busom k najblizsej stanici metra, ked za tu dobu uz som mohol byt autom, ci mozno busom v meste.) Treba si uvedomit, ze metro je vysokokapacitne, t.j. ma prepravit vela ludi (napr. 1 vagon prazkeho metra ma kapcitu cca 250 ludi - x5 voznov je to 1250 na jeden vlak) - ale ti ludia tam musi prist dobrovolne a to opakovane. Inak je to plytvanie peniazmi.

Lenze to co sa tu planuje stavat nema ani hlavu, ani patu - resp. stava na neporiadku a chaose, co tu vladne.
Ferro> Ja viem, ze su zle vidno, ale ja nie som vidic 😉 Ale stve ma to, ze napr. Riazanska tusim nie je na urovni el. zastavky a myslim (MYSLIM!) ze takychto zastavok je viac (tusim aj Mlada Garda)... To aby sa potom clovek vyznal...
Turbo> Na 51 bol 3604 ako ZV - serbel namiesto serbla ale neviem namiesto ktoreho, 3002 a 3191 😉
Prispevky 8610 a 8617 nie su moje. JANO, JANO, Prosim ta zmen si nick!!!!!!!!!! Este raz dakujem za pochopenie!!!
koľko 60min cestovných lístkov si môže kúpiť z priemerného mesačného platu Rakušan a koľko Slovák?
Inak povedané ak budem zarábať 100 000 Sk čistého mesačne (ha ha ha) tak sa mi nebude zdať veľa dať za 30 min 14 Sk. Všetko je relatívne.
Ale ak nás náhodou príjmu do EU a budme platiť za cestu 1,5 EUR pri dnešných platoch (však sa im musíme vyrovnať v cenách, no nie? ako nás o tom neustále presviedčajú), tak to bude silná káva. Pretože ceny sa zdvihnú, ale kvalita zostane ešte dlhú dobu rovnaká.
J: Dobre... zoberme ze sa ten zazrak zvany metro postavi... kedy to ma byt cele hotove ? Ak by vsetko zvladli podla planu, tak niekedy v roku 2030... To ak dozijem, uz budem pomaly uvazovat o tom ako pojdem na dochodok.... A urcite ma nepotesi ze sa este nasledujucich 25 rokov budem musiet mackat v cim dalej tym horsej MHD, pretoze bude metro a tak sa na ostatne systemy neujde penazi...
Nedivim sa ti ze sa ti nezda ze mozno riesit dopravu rovnako dobre aj elektrickou vzhladom na to ako to v sucasnosti na tratiach vyzera a co nam tu p. Kovalcik tlaci uz dlhe roky do hlav.... Ale zamysli sa nad tym, ze oba systemy su kolajove, a pokial bude elektrickova trat cesty krizovat mimourovnovo a nebude mat zastavky pri kazdej vrbe ale s priblizne rovnakou hustotou ako by malo metro (bolo by nevyhnutne mat k tomuto systemu doplnkovu dopravu, ale to rovnako bude treba aj v pripade metra len nam to akosik uz tak hlasno nehovoria lebo nikoho nebavi prestupovat a tym by metro stratilo na atraktivnosti... s tym ze elektrickove ()alebo inac povedane povrchove zeleznicne) trate sa daju vyrazne jednoduchsie vetvit a teda robit odbocky na trati - co takto v petrzalke trat do Ovsista, potom popri Jantarovej ceste na Janikov dvor a cez Dvory k Tescu (a pripadne zas az do zadu na Janikov dvor) ? - urcite to priamo bez prestupu obsluzi vacsie mnozstvo ludi ako jedna jedina trasa metra planovana popri Jantarovej ceste (nehovoriac o zranitelnosti v pripade poruch a vyluk)), tak nevidim dovod preco by tento system nemohol posluzit pri nizsich stavebnych (urcite je lacnejsie mimourovnove krizovanie ako zahrabat celu trat pod zem) ako aj prevadzkovych (udrzba v podzemi je vzhladom na nepristupnost pre velke mechanizmy vyrazne zlozitejsia) nakladoch. Tento system by navazoval na uz existujuci system v meste, ktory by vyzadoval sice dost znacnu rekonstrukciu, ale ked sa pozries na trate tak uznas ze ten pyta rekonstrukciu aj bez toho.
A dakedy v buducnosti ked bude mat mesto velmi vela penazi navyse, tak pre zrychlenie dopravy krizom cez centrum sa mozu vybudovat tratove prepoje v podzemi , ale vzhladom na to ze v sucasnosti v tom stave akom to je elektricka prejde centrom do 12 minut by som toto nepovazoval za az tak palcive...


Spectre: Nemam istotu ci by vyhody zo zmeny trakcneho napajania prevysili nevyhody (naklady) spojene so zmenou, ale zmena rochodu by priniesla myslim mnoho vyhod, najma v spojeni s vozidlami schopnymi byt napajane aj zo systemu ZSR a rakuskych zeleznic. Takze aj ked tuna je pokial viem vacsina zarytymi zastancami rozchodu 1000 mm, tak pokial ti co o tom rozhoduju neodpisu elektricku ze nech to iba dozije a ide prec tak k tej zmene skor ci neskor dojde....
J: Aha, takze 1.50 EUR vo Viedni je podla Teba 68 Sk. Takze stale mame velmi lacnu dopravu v BA, tak?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.