Ťažko ti to vysvetlím, keď napriek tomu, že som to písal už niekoľkokrát, dokonca aj pomaly, si to ešte nepochopil. Skúsim ale ešte ináč: jednoducho (nielen vo Viedni) NEEXISTUJÚ zastávky "na znamenie", ak chce cestujúci vystúpiť musí si v každom prípade otvoriť dvere stlačením dopytového tlačidla. Odtiaľ sa ďalej logicky odvíja filozofia, že keď cestujúci stlačil dopytové tlačidlo, chce zrejme na nasledujúcej zastávke vystúpiť, čo je znamenie pre vodiča, že na nej musí uviesť vozidlo do pokoja a odblokovať otváranie dverí, pričom sa otvoria len tie dvere, kade chce niekto vystúpiť. Ak nestlačí dopytové tlačidlo žiadny cestujúci, na zastávke nikto nestojí a grafikon mu to momentálne umožňuje, len spomalí a nemusí na zastávke zastaviť vôbec. Ak na zastávke stoja ľudia, na zastávke zastaví a pár sekúnd počká, či sa niekto odhodlá do jeho vozidla nastúpiť, čo dá najavo zvýšenou telesnou aktivitou - prikročením k vozidlu a stlačením tlačidla ovládania dverí zvonka, ktoré v takomto prípade môžeme nazvať dopytovým. Takýto spôsob je dlhodobo odskúšaný v miliónových mestách a funguje. Okrem toho, že zvyšuje plynulosť a bezpečnosť premávky tým, že vodič nemusí na zastávke zbytočne otvárať dvere - otvárajú si ich v prípade potreby cestujúci, odstraňuje aj nedorozumenia medzi vodičom a cestujúcimi, ktoré môžu vzniknúť nejasnosťou či je daná zastávka "na znamenie" alebo nie, keďže v každom prípade cestujúci musí prejaviť aktivitu, ak chce vystúpiť alebo nastúpiť. Nezanedbateľný je tiež ekonomický prínos šetrením mechanizmu otvárania dverí, pretože keď sa zbytočne neotvárajú, tak sa ani neopotrebúvajú. Okrem toho tento spôsob prispieva aj k celkovej pohode cestovania, keď sa najmä v zime neotvárajú na každej zastávke všetky dvere a teplo neuniká z vozidla von. Ďalší prínos bezpečnosti je, že keď vodič vidí, že má otvorené len konkrétne dvere, kade nastupoval/vystupoval cestujúci, pri ich zatváraní môže sústrediť pozornosť len na ne a ostatné si nemusí všímať. Tak sa môže tiež predchádzať neočakávaným nebezpečným situáciám pri odjazde zo zastávky. Samozrejme, nič nebráni vodičovi na frekventovaných zastávkach otvoriť všetky dvere.
Neviem, ako to opísať ešte podrobnejšie aby to naozaj pochopil každý. Opakujem, že tento systém je vyskúšaný v miliónových mestách s inou frekvenciou dopravy ako v Bratislave a plne sa osvedčil. Nevyžaduje žiadne dodatočné náklady, jedine funkčné dopytové tlačidlá v každom vozidle napojené na jednoduché zariadenie, ktoré dá vodičovi akustický signál pri stlačení prvého tlačidla, pričom súčasne až do zastavenia a otvorenia vyžiadaných dverí rozsvieti u neho svetelnú signalizáciu.
K SORom: Nakoľko tam má podieľ J´n´T tak nepochybujem, že sa kúpia, už nerátam s tým, žeby mesto nedohodio kámošom kšeft. Hajzli to boli celý ten čas čo tu sú, a furt sú a aj budú.
To je uvádzané v kapacite na ich internetovej stránke. U nás je to vyššia kapacita uvádzaná tým,že sa počíta s väčšou obsaditeľnosťou vozidla než v Brne kde sa snažia nastavovať kapacity tak aby bol určitý štandard. Priestorovo máme rovnaké T3, len u nich rátajú s inou obsaditeľnosťou. Ale však kľud ? napísal som to a nikto mi tu nenadával, vysvetlili mi to v pohode tak relax ?
Ako tu môžu chcieť radoby kvalifikovane diskutovať o doprave ľudia, ktorým treba vysvetľovať, prečo nie je vhodné situovať zastávku do ľavého oblúka ? ?
Tak určite ŽST Rusovce vrámci novej BID nebude patriť k najvyťaženejším staniciam, ale zopár cestujúcich si ju určite nájde. ?
O tom, že sú zverejnené tie plánované CP nového GVD som nevedel. Len sa mi akosi zdá, že BID tam zatiaľ NIE JE ZOHĽADNENÁ (pravidelné intervaly vlakov, napr. podľa vzoru Brna http://www.jrbrno.cz/?id=14109307274 )...
V tom mojom príspevku #86004 som sa však v prvom rade zameral na SAD Dunajská Streda. Som teda zvedavý, či Rusovce budú do BID v 1. etape zaintegrované (čo sa prímestskej autobusovej dopravy týka). A ak nebudú, či sa zaintegrujú v 2. alebo 3. etape alebo nikdy...
Síce vlakom nejazdím pravidelne ani často, ale pri autobusoch DPB sú obrovské rozdiely. Vrakosy 30xx, CNG šerble B741 alebo Solarisy. Celá škála od total vrak po nové a relatívne čisté vozidlo. Pri ZSSK BHčkach a Béčkach som mal vždy pocit že je to všetko na cca. rovnakej a dosť zlej úrovni. Iba raz v živote som cestoval do Kremnice čistým Béčkom, nehádzalo, kúrilo, nebol tam typický smrad, zjavne ten voz prešiel dôkladným vyumývaním. Samozrejme že som musel prestúpiť na motoráčik, priamy voz to nebol. ? Stále sa však radšej odveziem v Bhčku ako v Bymeečku, kde nemám pristor na nohy. Ak mám ísť súpravou radonou vozmi Bymee, tak sa vždy snažím dostať do služobáku. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
stevo