Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: miso1234 #84673:
Neuveriteľné žvásty. To je tak, keď začne niekto zo správnych podkladov vyvodzovať nesprávne závery.
K téme Devínske jazero: lokalita, kde sa nachádza železničná stanica, sa nachádza na území Bratislavy, mestskej časti Devínska Nová Ves.

Dopravné značky D 54a obec a D 54b Koniec obce neoznačujú začiatok a koniec katastrálneho územia obce, ale len oblasť, v ktorej je platí maximálna povolená rýchlosť v obci.

Pre úplnosť, Bratislava má 17 mestských častí a 20 katastrálnych území. K.ú. sú väčšinou totožné s územím MČ, výnimkou je Ružinov (k.ú. Ružinov, Nivy, Trnávka) a Nové Mesto (k.ú. Nové Mesto, Vinohrady).

Domáca úloha: naštudovať hranice mestských častí, tak aby každý poznal, kade vedie hranica jeho MČ 😉
Študijný materiál: Územný plán hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy - Grafická časť - Priestorové usporiadanie a funkčné využitie územia – komplexné riešenie, hranice sú fialovou prerušovanou čiarou (viď legenda):
http://www.bratislava.sk/soubory/700000/4063753%5F2%5F1Priestorove%5Fusp.pdf
Reakcia na: Vladimír #83948:
ozaj a koľko môže stáť (resp stojí) taký hlásič zastávok montovaný do rekonštruovaných električiek a trolejbusov v BA?
Reakcia na: hoppusmark #84680:
este mi prosim povedz ako si dosiel na cislo 16mld. len tak z brucha?
Reakcia na: hoppusmark #84679:
takze navrhujes menit 25 rocne vozy 22 rocnymi? a to je naco dobre? ja viem, ze BA nema na nove elektricky ale naco kupovat viedenske elektricky, ktore by mali velke problemy so zaradenym do beznej premavky v Bratislave...
Reakcia na: hoppusmark #84679:
aby som doplnil to číslo: na obnovu všetkých električiek potrebujeme cca 16 mld. Sk... ?
Reakcia na: Ámos #84678:
Vieš, ono to s obnovovaním vozového parku električiek bude o dosť väčší problém ako s obnovou autobusov alebo trolejbusov..
Ak by sme teraz chceli vymeniť všetky električky za nové, potrebovali by sme niekoľko miliárd korún..
Ak nedokáže mesto obnovovať ani len autobusy, ako dokáže obnoviť električky???

Ináč tieto viedenské električky (ehm..vozne metra) sú síce staršie ako naše T3, ale boli vyrobené oveľa kvalitnejšie, neporovnateľne oproti T3.. Takže zohľadniť len vek je trocha blbosť..
O údržbe ani nehovorím..
?
Reakcia na: hoppusmark #84590:
a tebe uz nacisto???

Re #84615 Mikimaus: hej tak menme stare vozy este strasimi...

Re #84621 miso1234: uz si niekedy soferoval, ked si tak vehementne proti svieteniu? Moje skusenosti su take ze aj za krasneho jasneho dna vozidlo so zasvietenymi svetlami vzaregistrujem v dialke skor...
Reakcia na: miso1234 #84673:
A ešte jeden zaujímavý postreh z toho článku. Vraj niektoré automobilky vyrábajú autá na spôsob pouličného osvetlenia, ktoré sa vraj zapne podľa svetelných podmienok. No len aby si nezobrali príklad s toho nášho, lebo som si nevšimol, že by to u nás nejak fungovalo. O piatej príde búrka tma ako v rohu a osvetlenie nesvieti. To radšej svietiť celý deň ako nesvietiť ani za tmy. ?
Reakcia na: Peon #84672:
mas pravdu... ale co si vsimam velmi si tu mylite 2/3 pojmy...

vsetky tri sice moze byt nahradene pojmom "obec" co je ale zavadzajuce lebo
1. zastavane uzemie
2. uzemie z hladiska zakona o pozemnych komunikaciach v ktorom platia dane pravidla
3. katastralne uzemie

1. a 2. je na slovensku takmer totozna... ono kazda jedna obec na slovensku ma vymedzene katastralne uzemie... je to uzemie kde vsetko patri pod spravu danej obce... ako priklad uvediem katastralne uzemie DNV ktore hranici s katastralnym uzemim Dubravky, Devina, Lamaca, Zahorskej a katastrami inych obci okresu Malacky.

V tomto katastralnom uzemi sa nachadzaju sidelne jednotky, komunikacie atd... sidelne jednotky tvoria zastavane uzemie tiez nazyvajuce sa obec... obcas dojde k tomu ze toto zastavene uzemie nie je celistve - je rozdelene ale v jednom katastri...
Obcas su tie casti tak daleko odseba ze by bola blbost z dopravneho hladiska nechat medzi nimi rychlost ako v obci, lebo sa v zastavanom uzemi nenachadzaju...

Devinske jazero je ten pripad 🙂 este ma tu vysadu ze historicke pomenovanie zhluku chatiek zasahuje aj do katastrov inych obci ako DNV...

a tabulka koniec BA je v Dubravke stale a je to ok 🙂 tam kde je ta tabulka nekonci ani katastar Dubravku, ani nezacina kataster DNV 🙂 proste tam konci zastavane uzemie a nie je dovod na obmedzenie...

v skutocnosti je hranica medzi katastrami Dubravky a DNV v miestach zeleznicneho nadjazdu
Reakcia na: miso1234 #84673:
V tom článku sa mi páči ako hovoria prečo vo vyspelých krajinách nesvietia, lenže kedy budú naši vodiči dosť vyspelý na to aby keď sa zhorší viditeľnosť sami zapli svetlá a neohrozovali tak seba ale aj ostatných. ❓ ❓ ❓
Reakcia na: Peon #84672:
Internet sa vo všeobecnosti nepovažuje za odborne relevantné médium, práve z toho dôvodu, že informácie môže pridávať hocikto. A na Wikipédii to je to isté..
Reakcia na: milannco #84668:
Bola a tuším som ju vtedy začínal ja (alebo aspoň do nej písal). ? Nechce sa mi to hľadať, ale zdá sa mi presne to isté, čo píše Solider v príspevku #84665 .

Takže aj podľa toho, čo som počul, som presvedčený, že Devínske jazero patrí pod Bratislavu aj keď navonok na mňa pôsobí skôr ako samostatná osada. Známi tam majú záhradu a nejakú daň platili DNV a ich susedia zas Záhorskej Bystrici (viď príspevok #84662 od xpucma).

Inak, počul som, že vo Wikipédii (keďže tam články zrejme môže upravovať kdekto) sú často aj nesprávne informácie, ale tá o Devínskom jazere je určite správna. A pokiaľ viem, MHD ani prímestská autobusová doprava tam nikdy nejazdili, iba vlaky (kedysi odtiaľ aj do Stupavy - www.vlaky.net ). Nechápem však, prečo do Dev. Jazera neplatí lístok na BID...

Ad tabule oznamujúce koniec Bratislavy: O tomto tu už tiež raz bola diskusia, tiež som do nej písal (tuším aj Ike alebo niekto iný z DNV), že je to chaotické. Pred pár rokmi si pamätám, že na konci Dúbravky smer DNV bola tabula označujúca koniec Bratislavy a v DNV začínala BA - DNV alebo tak nejak.
Reakcia na: luky #84652:
Re #84653 El Sergio: Aha, takže takto je to teda. Ďakujem. ?
Reakcia na: S499.1023 #84641:

No ja som tam žil tri roky. Ono to nie sú zlý ludia, ale vedia bojovať za absolútne nezmysly. Proste ak sú o niečom presvedčený, tak to berú ako náboženstvo a nemajú prehľad a ani ho nechcú. Proste oni vedia a každý kto tvrdí opak to nechápe alebo je podplatený "zlou" stranou.
Reakcia na: Ike #84644:

Okrem svetiel by mohli vodiči MHD zažínať aj transparenty, videl som nedávano N72 (tuším tam bol 2814) a samozrejme mal zhasnutý predný transparent. Bolo to v noci na pondelok. Svietiť 24 hodín 365 dní v roku je rozumné, sám som za to. Väčšinou aj svietim. Priznávam že nie vždy, ale väčšinou áno.
Nebola tu už pred časom diskusia na túto tému? ?
Reakcia na: xpucmo #84662:
V tejto mape je vyznačené Devínske Jazero ako samostatnú osadu
Reakcia na: Solider #84665:
DNV končí pred družstvom, Devínske Jazero je oveľa ďalej

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.