dobre hovoris, jednosmerky v Hofburgu. Na pesej zone by vsak ziadne auta (teda ani autobusy) byt nemali. Napriklad Schonbrunn je dost velky, ale autobus MHD som tam este nevidel. Autobusovu dopravu vo Viedni dobre nepoznam, ale vsimol som si ze sluzia hlavne na napajanie na kolajovu dopravu.
Priklad linky 94 nebol dobry. 93+94 je nosna linka na useku Smolenicka - Zochova. 94 je vlastne skratena 93, avsak v meste obsluhuje nieco naviac - Vazovovu. To si predsa chcel, nie?
"Cestujúci si "muža v čiernom" okamžite všimli a niekoľko z nich, ktorí ešte na zastávke hrdinsky rozprávali o cestovaní načierno, nakoniec nenastúpili."
SBSka v nočných spojoch kontroluje aj lístky?
Si si istý, že prechádzajú každou uličkou centra. Vystúp, prosím, konečne z menejcenného dopravného prostriedku, skús prejsť (aj keď viem, bude to ťažké) tých desať metrov do predajne s mapami a kúp mapy Viedne a Bratislavy. Len pozor, v žiadnom prípade nechoď do Tesca, pretože v tom prípade hrozí ťažké postihnutie spôsobené nadmernou a neprimerane dlhou chôdzou. Ešte totiž nezaviedli vnútroobchodnú linku s trasou Potraviny - Drogéria - Obuv a odevy - Knihy - Základný kameň Prior - Zastávka električiek (začiatok) - Zastávka električiek (koniec ostrovčeka).
Ježiši kriste, to vážne chceš aby chodili autobusy po korze??? To nevieš prejsť pešo? Vieš, o koľko väčší je celý 1.okres Viedne od nášho historického centra??? Je veľký asi tak, ako náš celý 1.obvod, napríklad od Hradu až po STU.. A vo Viedni na takej vzdialenosti jazdia 3 linky, u nás asi 20 liniek !!! A celá cesta od Zochovej k Redute je asi tak dlhá ako Kärtnerstrasse. A po Kärtnerstrasse takisto nechodia autobusy a musíš ju prejsť pešo.. Mal by si napísať na viedenský magistrát, aby tam dali autobusy.. ?
"To chceš porovnávať viedenské centrum s bratislavským? A kde by tie linky v BA mali jazdiť? Po Michalskej, Hlavnom námestí, či kde?"
A prečo nie? keď môžu vo Viedni jazdiť autobusy krížom-krážom po úzkych jednosmerkách v Hofburgu, prečo by nemohli jazdiť aj po Michalskej?
Ak som sa nevyjadril správne, prosím o prepáčenie. Tarifikáciou som myslel súbor tarifov, dúfam, že sa nikomu nič nestalo, keď som použil "nesprávny výraz". Aj z môjho pomenovania nadväznosti zastávok bolo dúfam každému jasné, že mi išlo o nadväznosť liniek vo vzťahu k zastavovaniu na zastávkach.
Tiež nevidím žiadny dôvod, prečo by trolejbusy nemohli mať zastávku aj na 1. mája. Keď to ide v takom meste ako je Viedeň, musí to ísť aj v Bratislave. Pritom to nie je jediný takto riešený prestup v Bratislave, uviedol som ho len ako názorný príklad.
Vo Viedni jazdia električky okolo centra. Tak ako v Bratislave. Vo Viedni cez centrum jazdia tri autobusové linky a prechádzajú skoro každou uličkou centra. Na rozdiel od Bratislavy. Kto chce ísť napríklad od Zochovej povedzme k Redute, buď sa vydá na okružnú jazdu okolo Bratislavy, alebo si spraví peknú prechádzku pešo.
bwd je ďalším dôkazom toho, ako je veľmi dôležité, aby správni ľudia boli na správnom mieste. Teda aby o doprave rozhodovali odborníci z oblasti dopravy ?
Vo Viedni ale zas cez centrum NEJAZDIA električky.. Preto tam jazdia autobusy... V Bratislave zas jazdia cez centrum električky, a nie autobusy... Nemáš to jedno???
Okrem toho tvoj problém sa už dosť podstatne riešil zrušením časti expresných liniek, ktoré stáli iba na niektorých zastávkach.. Niektoré expresné linky zostali (59, 63, 91, 75, 21..), tie však zmysel, možno až na niektoré výnimky, majú..
To chceš porovnávať viedenské centrum s bratislavským? A kde by tie linky v BA mali jazdiť? Po Michalskej, Hlavnom námestí, či kde? Alebo ti tie električkové linky cez Kamenné námestie, či Námestie SNP nestačia?
Tým že sa doprave prd rozumieš som myslel nasledovné:
1. Ako môžu zastávky liniek na seba nadväzovať? Nadväzovať na seba môžu linky, či spoje na nich, ale zastávky?
2. Pojem tarifikácia sa používa tak v oblasti telekomunikácií, ale nikde v dopravnej teórii také slovo nenájdeš. Predpokladám, že si tým myslel TARIFU. A len tak na okraj, aký je rozdiel (okrem cien) medzi pražskou a bratislavskou?
Ja netvrdím, že prestup na Kolárovom námestí je vynikajúci, ale určite si nepredstavujem riešiť to tak, že trolejbusom pridám ešte aj zastávku Nám. 1. mája. Detto platí pre zastávky VŠ Manažmentu a Kolmá. Problém zastávok treba riešiť komplexne (zlučovanie, presunutie...) a nie ich zahusťovaním a pridávaním.
Tento prispevok mi trochu pripomina pesnicku od No Name - Cim to je, kde sa objavuju otazky podobneho charakteru Tak napriklad ak mas na linke 94 k dispozicii n vozidiel pri intervale i, kludne ju mozes predlzit hoci aj do Cunova - ale potom nie je tazke prist na to, ze interval i sa zmeni na interval i+x, ktory dokopy uz rozhodne nebude 4-minutovy Ak by si chcel zachovat interval i, potom by si potreboval n+m vozidiel, a som veru zvedavy, odkial by si tych m vozidiel (a cca 2*m vodicov) teraz zobral
Kazdopadne suhlasim s tym, ze niektore riesenia by bolo dobre prebrat odtial, kde su osvedcene, ale treba preberat veci, ktore sa prebrat daju a nie vsetko co ma napadne...
Dobre, tak teda ja sa do toho nerozumiem, prečo by som sa aj mal, mám predsa iné oblasti záujmu, ale tu hovorím ako spotrebiteľ - užívateľ hromadnej dopravy, ktorá nefunguje tak, ako by fungovať mohla, keby neboli ľudia, ktorí vyjadrujú svoje vlastné skúsenosti, označovaní ako dunčoidní, namiesto toho by sa tí, ktorí tomu "rozumejú" zamysleli, či sa s tým nedá niečo urobiť. Nevedel som, že toto fórum je určené len pre nedunčoidných, myslel som, že je otvorené pre rozličné názory, ktoré sa tu dajú vydiskutovať. Čo je dunčoidné na tom, keď sa spýtam, či je normálne, keď musí cestujúci klusať pol kilometra, ak chce prestúpiť na Kollárovom námestí z trolejbusu na autobus, keď ten trolejbus z ktorého vystúpi o chvíľku pôjde bez zastavenia okolo zastávky, na ktorú sa on musí najprv pracne dostať. Čo je dunčoidné na tom, keď mi príde nezmyselné, aby ľudia museli zbytočne šľapať niekoľko sto metrov, aby nastúpili na autobus 191 na zastávke Kolmá smer do mesta, keď ten autobus pôjde bez zastavenia okolo zastávky, kde by mohli nastúpiť bez zbytočného pochodu.
prosim ta, chod robit nieco ine lebo do tohoto sa fakt nerozumies, zjavne ani niesi z bratislavy inac by si taketo momotiny nevymyslal a keby si sa do toho rozumel tak by si vedel ze prirovnavat vieden alebo prahu k bratislave je blbost, nejaksi su tu uplne ine podmienky ako v spominanych mestach. ach duncoidni ludia na tomto fore sa nejako mnozia ?
Prečo porovnávať práve Karlovu Ves, ktorá je skutočne riešená tak, že súčasný systém vyhovuje a nie je potreba obsluhovať žiadne rozsiahle územie. Mal som na mysli Petržalku, alebo aj centrum, ktoré sú riešené plošne. Prečo nejazdí cez centrum žiadny spoj? Vo Viedni jazdia tri autobusové linky, o Prahe , ktorej centrum je riešené ináč, ako viedenské, či bratislavské, ani nehovoriac.
Nevedel som, že doprave sa "prd" rozumie ten, komu sa nepáči, že keď chce napríklad prestúpiť z trolejbusu na autobus na Kollárovom námestí, musí sa predierať cez niekoľko frekventovaných prechodov pre chodcov, keď by mohol ten trolejbus zastaviť aj na zastávke, kde zastavujú autobusy. Čo je na "prd" na tom, že som sa pozastavil nad tarifikáciou jazdného, ktorá je vo svete nezvyčajná?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
A prečo nie? keď môžu vo Viedni jazdiť autobusy krížom-krážom po úzkych jednosmerkách v Hofburgu, prečo by nemohli jazdiť aj po Michalskej?
Ak som sa nevyjadril správne, prosím o prepáčenie. Tarifikáciou som myslel súbor tarifov, dúfam, že sa nikomu nič nestalo, keď som použil "nesprávny výraz". Aj z môjho pomenovania nadväznosti zastávok bolo dúfam každému jasné, že mi išlo o nadväznosť liniek vo vzťahu k zastavovaniu na zastávkach.
Tiež nevidím žiadny dôvod, prečo by trolejbusy nemohli mať zastávku aj na 1. mája. Keď to ide v takom meste ako je Viedeň, musí to ísť aj v Bratislave. Pritom to nie je jediný takto riešený prestup v Bratislave, uviedol som ho len ako názorný príklad.