SLUZOBNA JAZDA s bodkami je na tych vozidlach, do ktorych bola nahrata nova verzia s novymi nazvami zastavok od 1.7.....a dovod??? ? ? ? aby sa jednoducho dala rozoznat od starej...ja osobne som v tom zmysel nenasiel ?
a neviem ako by vyzeralo to logo na BUSE...predsalen trocha zaujimavo a mozno by sa to tazsie rozoznavalo ako VW, kedze BUSE nema az tolko bodove rozlisenie...
Čo na to povedať,plyňáky sú dobré vozy,ved chodia na L21,34,39,50,59,61,63,70-namiesto Soplarisov,75,78,83,87,88,93-občas,96.Keď si spomeniem na dopravu pred Apollom,bola lepšia a intervaly na niektorych linkách tiež.L59 mala lepší interval a pamätám sa ako jazdili vodici s nimi. Bol samí Ykáč.
To co si napisal funguje standardne VSADE. Kde je vacsi zaujem chodia vacsie vozy, kde je mensi zaujem chodia mensie vozy. A v spolupraci s pouzitim "pojdu klbaky(plynaky)" si dokazal svoju absolutnu nekompetentnost. Navrhujem IP BAN.
Busy sa kazia-zla udrzba,nakup novych vozidiel-oplati sa,len vela penazi a tych niet,nesedte na zadku a sledujte,co sa vonku a v doprave deje!Niektore linky prazdne a ako sa riesia,na nocakoch s dlhsou trasou pojdu klbaky(plynaky),kratke len do tych lokalit,kde nieje vela ludi. Uz vidim ten zmatok.Ha ha ha
Necakal si ze je tak blizko - to je pekne, ale to nic nemeni na fakte ze ste sa nezacali ohradzovat hned.. si mal plan pockat rok a potom zacnes pisat ake je to zle?
Jednak som pri čítaní koncepcie BID netušil, že zmena nočákov je tak blízko -- skôr som čakal ich definitívne zrušenie --, jednak som predpokladal, že konkrétne grafické stvárnenie tam je len ilustráciou. tr3mpovu schému som uvádzal len v kontexte grafického stvárnenia. Nikde som predsa nepísal, že na kompletnej schéme požadujem geografickú vernosť, to je absurdné. Na tej "prehľadovej" schéme by podľa mňa o čosi vyššia miera geografickej vernosti prospela, ak by sa to na ňu zmestilo, to je ale iná vec.
Re #80190 Papyr: No a ten hrdzavý Ikarus je presne smer, akým by sa corporate identity modernej dopravnej firmy naozaj uberať nemala. ?
Ak to ešte nebolo dostatočne jasné: nekritizujem nepodstatné čiastkové aspekty nových nočákov len preto, aby som mohol niečo skritizovať! So zmenou ako takou som pri daných možnostiach absolútne spokojný, jej autorovi za jej vypracovanie a presadenie a obrovskú námahu za tým skrytú nesmierne vďačný!
Subjektívne mám len jednoducho inú predstavu o vizuálnom štýle dopravných systémov, to je všetko. Podstatné ale je, že nočná doprava v Bratislave už konečne nebude len paródiou. ?
Myslim ze otazka vkusu je vyslovene vec individualna. Kazdemu sa paci nieco ine a je to tak dobre. Mne len pride strasne zbytocne davat na tabulky nejake symboly mesiacika, hviezdiciek a podobne.
Preco denne linky nemaju slniecko, oblaciky alebo burkove blesky?
Aky maju vyznam tie symboly? Nie je nahodou identifikaciou nocnej linky prave to pismeno N?
Prednenavnom som videl nejaky dokument o tom, ake velke percento ludi trpi poruchamy zraku (ci uz je to daleko- alebo kratkozrakost, farboslepost a podobne). Ako sa tomu maju prisposobovat rozne napisy, piktogramy a znacky, ich farebnost, velkost, typy pisma a podobne. Ked si predstavim tu malu tabulku a to mnozstvo informacii na nej..... Preco dizajn tabuliek bude iny ako dizajn transparentov? Kazda velka vec sa sklada z malych detailov a vytvoria jeden celok. Ospravedlnovat niektore zle veci len tym, ze su to aj tak malickosti mi pride naozaj hodne iba tymto zemepisnym sirkam. Ako chcete dosiahnut aby sa poriadne spravila jedna velka vec, ked nie sme schopny poriadne spravit ani malickosti?
Prepacte za moje vylevy, ale myslim ze pisem o tom istom ako vela ludi tunak v inych diskusiach, ked opisuju skusenosti ci uz s komunikaciou s ludmi z DPB alebo magistratu.
?
"DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB"
Presne si to vystihol, môj názor je úplne rovnaký ?
Suhlas. Pre mna osobne su mesta Brno a Bratislava jedinecne tym, ze maju trvaly komplex z Prahy a tradiciu chlastania vina vo viechach (BA) a sklipkoch (BM). Preto mi je Bratislava mierne nesympaticka a Brno prudko nesympaticke.
So zaujmom sledujem vasu debatu o nocnych spojoch a corporate identity. Podla mna tie tabule pre nocne spoje nie su az take strasne, aj ked sa mi pri ich prvom uzreti okamzite v hlave spustilo "halo ha ha ha, halo lo lo lo". Kontrastne to je dost, citatelne takisto, tak nech si spanombohom nocniky jazdia s mesiacikom na ceduli. Podstatne je, ze nocne spoje sa konecne aspon priblizia potrebam polmilionoveho mesta. Neexistencia normalnej nocnej dopravy je omnoho vacsia hanba, ako detinske cedule s cislom linky.
Trosku ma, ako Presovcana, pobavilo, ze sa tu riesi graficky design tabuliek pre nocne spoje. V Presove totiz je taka corporate identity, ze nieto vozidla bez elektronickych displejov, a teda nie je potreba vymyslat design tabuliek. Ale aj v case, ked sme tabulky mali, boli tabulky pre nocne spoje totozneho vyzoru s tabulkami pre denne linky.
A galiyosha, DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB
Len ci aj cestujuci nocaky povazuju za rovnaku MHD... U mnohych totiz teraz panuje nazor, ze v noci sa nemaju ako MHD dostat domov a myslim, ze toto je ta najdolezitejsia zmena, ktora sa udiala - teraz toto tvrdenie uz platit nebude...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr