Dlhší článok venovaný požiarom autobusov bratislavskej MHD (konečne si niekto všimol, že v minulosti nám vyhoreli aj Karosy CNG) je aj v pravde. Avšak na internete až od 9:30.
Nehnevaj sa na mna, ale Ty si to predstavujes ako Hurvinek valku. Tento rok sa bude kupovat cca 10 9,5-metroych naftovych vysokopodlaznych SORov, pretoze za pol roka by sa nestihol vypisat aj ukoncit tender a dodat nove vozy. A SORky su ako jedine autobusy uz vysutazene, takze si predstavitelia vedenia povedali (a myslim, ze celkom rozumne), ze je lepsie kupit desat SORov ako nic. Podotykam, ze tie peniaze sa nedaju presunut na buduci rok.
Nejdem davat svoje know-how..ale tak co uz. Docasne by sa situacia dala vyriesit cez prazdniny, stiahnutim vozov z liniek co nepremavaju. Za ten cas vypisat tender na dodavku novych busov, pripadne oslovit konkurencne podniky (hoc aj zahranicne) na zapozicanie aspon 15 busov do konca roku. To uz by mohli dodat prve vozidla z tendra. ☺
+ zakaznik(WAP): Defacto mi to moze byt jedno cim sa bude jazdit. Ja od leta zacinam s IGK ? Dejure mi to jedno nieje, lebo nakup a prevadzka busov ide aj z mojich dani. Ak bola zanedbana udrzba vyhodit na hodinu veduceho dielne a pracovnikov v danej smene, co sa starali o bus, podat na nich zalobu z verejneho ohrozenia + nahrada skody (mozno by to vystrasilo dalsich a udrzba by sa neodflakavala). Ak ide o konstrukcnu chybu, trvat na okamzitej vymene suciastok a pokial to nieje mozne, vratit vsetkych 22 ks nazad poliakom a samozrejme ziadat vratenie vsetkych penazi.
Hm... ? A teraz ak sa budu kupovat nove vozy 18 aj 12 metrove a s pohonom na CNG tak opat budu mat take problemy??? Hadam instalacia kneelingu je vec zabehnuta a nerozlisuje sa ci je v CNG voze alebo naftovom. Beriem ten problem s motorom, ktory bol ale inak...
Vlastne, ktory voz to mal ten problem s motorom? Nebol to prave 1216?
Aj ked ja proti Solacom nic nemam, mne sa tie vozy velmi lubia a tiez by som bol nerad keby som sa kvoli jednemu poziaru musel vozit v Citelise ?
Či si môžeš nárokovať náhradné vozidlo, záleží len a len na zmluve, keďže tu ideš podľa obchodného, nie podľa občianskeho zákonníka. A či bola alebo nebola dodržaná pravidelná údržba, takisto v tomto okamihu nevie povedať ani Sibylla.
Bež si liečiť svoje komplexy inam, a nie anglickými nadávkami na verejnom fóre.
A ako ti už niekoľkokrát bolo zopakované, asi to nestačilo, takže ešte raz: technický stav a poruchovosť vozidiel nemá NIČ spoločné s prestupným systémom, a nijako nesúvisia. Keby sme mali neprestupný, tak si buď istý, že ti vynechá práve tá priama linka, ktorú potrebuješ, a môžeš na ďalší spoj čakať nie 10, ale aspoň 40 minút.
Takže sa ukľudni a láskavo prestaň floodovať takýmito choromyseľnými nárekmi, nikto tu na ne nie je zvedavý.
Nereagujem na príspevok ktorý si písal len aby si si našiel toto. Dnes o 15:51 vynechala 83, čize z intervalu 10min bol 20min. Takže som "stihol" dojsť načas. Dobrý disorder fistfuckin´ raped prestupný systém.
Ale už mám toho vážne dosť. Samé polemiky o tom, že horia len Solarisy, a iným značkám sa to nestáva. Nehorľavý autobus proste NEEXISTUJE, a požiare sa stávajú úplne rovnako autobusom všetkých značiek. A spokojnosť so Solarismi vo Švajčiarsku či Nemecku hovorí sama za seba. Horel u nich nejaký Solaris? Nie. A z druhej strany: horeli aj autobusy iných značiek. Áno, horeli. Len sa to tak nenafukuje ako tu teraz, a keďže sa to stávalo aj mimo ČR a SR, tak o tom asi málokto z nás niečo relevantné vie. Takže už dosť súdov typu "Solaris horí", pretože nehorľavý autobus ešte nevyrobili, a tak skoro ani nevyrobia. A aj iné horia rovnako.
matiseek: Vieš mi vysvetliť, aký je rozdiel medzi motormi Mercedes-Benz, MAN a Iveco? Keď teda tak fundovane tvrdíš, že motory Mercedesov a MANov sú o 100% lepšie než motory Solarisov... A čo myslíš, aké motory sa montujú napr. do Citybusov/Citelisov, alebo SORov? Áno, je na nich presne taký istý nápis Iveco, aký nájdeš v Solarise. Podľa akej chorej logiky teda odsudzuješ práve a len jedného z mnohých výrobcov, používajúcich motory tej istej značky?
A ešte mi povedz, koľko tých "zopár" Solarisov horelo v Čechách. Konkrétne - dopravca, ev.č., dátum. My všetci ostatní vieme o jedinom. Takže si obyčajný klamár.
Čo sa týka príčin požiaru toho ostravského, asi ste nečítali #77933, keď o tom tak básnite. Za takýchto okolností by sa vznietil autobus ľubovoľnej značky, ba dokonca aj Praga V3S, keby ten predhrievač motora mala.
Zvyšné požiare Solarisov boli LEN v BA a v KE, nikde inde na svete. Čo asi tak majú tieto DP spoločné? Všetci tušíme.
Dosť pravdepodobnú príčinu požiaru tu naznačil BMko - turbo je nad rúrou výfuku, a ak autobus "precpali" olejom, a ten začalo z turba vytláčať von, tak kvapkal priamo na tú rozpálenú rúru. A to, že niekto dá toho oleja viac než má, alebo nezatiahne skrutky tak, ako má, podľa mňa nie je konštrukčná chyba.
Ámos a richardhudec: áno, samozrejme že tie vozy mali isté detské choroby, veď sú to prvé sériové vozy s výzbrojou CNG, takže na takéto vychytávky majú právo, rovnako ako majú detské choroby všetky ostatné prvé série iných typov...
A po posledných vyjadreniach, čo vraj Zahradník povedal (ak to naozaj povedal), by som sa technikom zo Solarisu vôbec nečudoval, keby ako príčinu označili nezvládnutú údržbu, a odmietli nám uznať reklamáciu. Aj v záujme ich vlastnej povesti.
A prečo ich asi tak nechcú k tomu vozu pustiť, a ešte sa tým aj verejne chvália? To už je úbohé... Ak by bolo všetko s kostolným poriadkom, tak prítomnosť bolechowských technikov pri obhliadke a vyšetrovaní by nikomu nijako neprekážala, ba práve naopak, ako konštrukcie znalí by boli ešte užitoční a nápomocní pri vyšetrení. Ale tu sa zjavne ide niečo tutlať...a na môj vkus až príliš okato.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi