Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #77709:
jedina vyhoda sukromnych dopravcov je v tom ze mozu konat protizakonne. Napriklad je bezna prax, ze dam vodicovi plat 10.000 oficialne a doplatim mu 25.000 nacierno. Najma v nakladnej doprave je to takmer pravidlo, ale aj sukromny osobny dopravcovia - kde asi tak mozu najlepsie setrit - no predsa na porusovani zakona - okradani statu. Vodici si pytaju vysoke platy a DPB si nemoze dovolit "cierne fondy" na vyplacanie penazi bez zdanenia a odvodov - a DANE A ODVODY TVORIA cca. 50% platu. Ked ma vodic plat 25000 cisteho, tak zamestnavatel zanho a on sam odvedie dane a odvody skoro dalsich 25000. U sukromneho dopravcu, ktory ma cierne uctovnictvo zaplati dane a odvody z minimalnej mzdy a zvysok vyplati nacierno.
Reakcia na: Dunčo #77695:
Prečo si myslíš, že ak teraz vynechali dve 93, vtedy nemohla vynechať jedna 81 a jedna 80? Ono je nejakou fyzikálnou vlastnosťou, že autobusy v bezprestupovom modeli sú spoľahlivejšie?
Reakcia na: S499.1023 #77707:
Vlastne koľko takých prípadov požiarov je u Solarisov? Sú také nejaké aj u Citelisu18CNG?
Reakcia na: S499.1023 #77701:
Teda potom zrušme vozovňu v Petržalke aby sa tu zlepšila večerná doprava no keď tak hovoríš ?
Reakcia na: S499.1023 #77700:
ano, veď treba porovnávať porovnateľné - či mal DPB kúpiť SU15, alebo tých pár liniek na ktorých teraz sú zabezpečovať súkromne. Firmu imho možno hodnotiť ako celok reprezentovaný najmä manažmentom, preto možno povedať "DPB je ***."
Reakcia na: S499.1023 #77707:
? Zaujímavé
Reakcia na: Solider #77692:
Hrb na streche je tak istený, že prakticky nemôže zhorieť. Dôkazom je požiar autobusu SOR CNG kdesi v severných Čechách, tuším v Tepliciach či v Děčíne, kde autobus zhorel do tla, iba hrb sa zachoval ? .
Reakcia na: S499.1023 #77701:
Ale trebars tie linky by mohli ísť do mesta a vracali by sa späť do Dúbravky do vozovne aj teda s cestujúcimi, ako teraz v Petržke. No však L1 a L5 by parkovali v Jurajovom dvore / Krasňanoch a L12 by sa vracala zo Šafka späť, v Dúbravčiciach by určite mali byť všetky vozy pre L12 a potom časť pre L1 a L5. Určite tým vystavaním vozovne neprídu o večerné spoje a pod. so zachádzkou. Skvele by sa odtiaľ vypravovali vozy na 1,4,5,9,12,20,21,22,23,24,25,26,28,30,34,38,63 a 83. No pomohlo by to veľmi myslím.
Reakcia na: zakaznik #77682:
A ten hnoj vznikol na základe premúdrelých názorov všeznalých poslancov, že MHD môže byť zisková, bezdotačná a na základe zanedbania úvahy, či predložená kalkulácia SAD STS CCC je reálna a dlhodobo udržateľná.
Reakcia na: zakaznik #77703:
Aj ja hovorím, tak to zveličil a nakoniec uviedol, že vozidlo je vyradené. Keď zhorela motorová časť, určite nezhorel CELÝ autobus tak, aby z neho ostal na zemi popol.
Autor správy o Solarise by si mal uvedomiť, že toto nie je bleskovky.sk
Reakcia na: S499.1023 #77700:
Čiže pripúšťaš, že aj v samotnom DPB sú ľudia čo tam nemajú čo robiť?
Reakcia na: zakaznik #77680:
Tak PPP je samozrejme dobrá metóda na preklenutie nedostatku prostriedkov na financovanie projektov ale taktiež je potrebné si uvedomiť že v konečnom dôsledku to vedie k výrazne vyššej cene. A ušetrené jalové kilometre by to určite nevykompenzovali. Okrem toho je potrebné si uvedomiť, že oproti súčasnému modelu, kedy je odĺahlosť Dúbravky od vozovní a minimalizácia jalových km riešená tak, že prakticky všetky spoje zaťahujú z Dúbravky s cestujúcimi, prípadne končia svoj obeh z konečnej bližšej centru mesta, by realizácia vozovne Dúbravčice pri prijatí zásady financovania tejto z ušetrených kilometrov, znamenala výrazné zhoršenie dopravnej obslužnosti Dúbravky vo večerných hodinách.
Reakcia na: zakaznik #77679:

S nejakými súkromníkmi som v priamom kontakte a sú zhodne toho názoru, že za súčasné peniaze sa nič lepšie spraviť nedá. Oficiálne to samozrejme hlásať nebudú, to by boli sami proti sebe. Bolo prejavených viacero záujmov - jedna firma sa dokonca zaujímala o prevádzkovanie elektrickej MHD v Bratislave. Keď sa dozvedela, že nádej na rádové zväčšenie prítoku peňazí nie je, záujem stratila. Z autobusárov minimálne dvaja - detto.
DPB samozrejme nie je dokonalý - napríklad peniaze do politicky pretláčaného CNG-izovania plesnivých vrakov, beznádejná stále resuscitovaná modernizácia električiek v Dubnici a vo Zvolene, predražené realizácie investícií typu drotárskeho zámočka, nekvalitné modernizácie v PRAS Žumperk a podobné - tieto peniaze by sa určite dali zhodnotiť lepšie. Ale primitívne názory typu "Blaguss by bol URČITE lepší" mi pomerne pijú krv. A názor "Za všetko môže neschopný DP" taktiež. Tých neschopných by som tam porátal na prstoch dvoch rúk. Bohužiaľ sú neodvolateĺní - a to z dôvodov nie na strane DP.
Reakcia na: C734.00 #77698:
Keď to videli viacerí a jeden povedal, že vyhorela MOTOROVÁ časť, tak vyhorela motorová. Celý autobus NEZHOREL!!!

Keď je autobus v záruke a je nový, prečo ho vyradzovať!
cooo? ? vyhorel Solaris??
moze celkom vyhoriet, preco nie. ke unikal plyn z tlakových nadob, tie selenove ventily uvolnili tlak tak od toho plynu kludne moze horiet.....
Reakcia na: klasIK #77670:
Už som písal aj,že v prípade absencie 81 alebo meškania nám to vždy istila 80 a na Dvoroch prestup na 93. Jednoducho, DPB si s takým stavom nemôže dovoliť robiť dopravu na prestup, lebo spoľahlivosť jeho vozidiel je aká je. To ešte keď aj Solaris vyhorí, tak rovno asi začnem cibriť techniku na cajku a budem vytrvalo 3 či 5 rokov návštev na STU veselo cajkovať pokým ma dáky milosrdný vodič neprejde v tej uponáhľanosti. Inak súkromný dopravca by mohol začať dakde prevádzkovať nejaké linky. Ale nie tie minibusy alebo dačo podobné. Aspoň keď už tak to kindervajíčko - SOR9.5 ?
Reakcia na: SDX #77686:
Ale veď Ružinov+Prievoz+Trnávka = oblasť 6! 5 sú Rača+Vajnory+Krasňany+Žabí majer+Mierová Kolónia. ?
Reakcia na: Ike #77672:
Kvôli čomu? Tej anglickej vložke? Teda nemyslel som to na everyone, ale tých čo zastávajú tú "neotrasiteľnú" rýchlosť prestupov a "garanciu", myslím, že tie dve vynechané 93 čo nepísal hoppusmark stačia bohate. Pri najmenšom,tento prestup systém je rovnako na SHIT ako ten s linkami odvšadiaľ všade. Vtedy bolo liniek veľa, vynechávali ale napr. keď vynechala 81 na stanicu vždy to istila 80+93. Teraz mi to čo istí keď idem na skorý ranný vlak cez víkend na Hl.st a 93 vynechá? Pôjdem zas späť na Romanovu 99 na 95 a potom 13? To ubehne aspoň 30minút o takom čase ráno.
A vrámci možností by som rád upozornil Sanosa, autora novinky, aby udalosť nezväčšoval a nepísal do katalógu to, čo ešte nie je definitívne (čiže vyradenie vozidla). Myslím si, že DPB nemá nadbytok vozidiel, aby si mohla rozhodovať, ktoré nové si vyradí a ktoré nové jazdiť nebude. Myslím si, že toto je seriózny server a nie nejaký bulvárny žvást, ak je niekto dopravák, tak by asi mal vedieť, kde je motorová časť a čo je celé vozidlo. Ak by to prekročilo medze, žiadam z toho vyvodiť dôsledky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.