Z odborného hľadiska sa mi zdá byť nemožné, aby zhorela iná, ako motorová časť. Možno sa vznietil ten hrb na streche, ale to by nemalo až takú silu. Ak sa autobusu vznieti motor, tak vodič je povinný zastaviť a oboznámiť dispečera, resp. záchranárske zložky a snažiť sa ísť uhasiť požiar. V prípade rýchleho zásaku hasičov (priemerne do 3-5 minút) je nemožné, aby autobus vyhorel do tla, keďže to tla Ti môže zhorieť akurát papierik, na ktorom máš napísané, čo máš kúpiť v potravinách. Samozrejme, môže sa opakovať požiar podobný 6616, čiže skrat v elektroinštalácii, ale vtedy vo vozidle nebol vodič a keď si to niekto všimol až neskôr... v Košiciach už dvakrát (alebo len raz?) zhorela motorová časť, kedy bolo vozidlo odoslané na opravu do Poľska a bolo opravené. V prípade vyradenia vozidla bude vozidlo absentovať v obehoch, čiže DPB, a.s. bude musieť nájsť iné riešenie, čiže oprava vozidla, alebo kúpa nového.
Novinka je pisana lebo sa stalo a co bude dalej sa este uvidi.. a nemozes ocakavat ze "internetove media" budu o 8:48 pisat o zhoreni autobusu rano.. to ich az tak nezaujima, takze to bude chvilku trvat ?
V prípade vyradenia autobusu (nad ktorým pochybujem, keďže ak sa vznieti motor, nezhorí celý autobus, ale len motorová časť) by sa mal zakúpiť nový, alebo rekonštruovať starý. V Košiciach vyhoreli tiež 2 motorové časti Solarisov, ktoré boli poslané na opravu do Poľska. A takisto, ako som už spomenul, novinka nevyzerá byť seriózna, keďže je písana štýlom "nuž čo" a zároveň o tejto udalosti nepíšu žiadne internetové médiá.
Re Andy: Veď keby mal Blaguss v garážach 200 hrdzavých konzerv... Ale keď sa chce vozový park obnoviť v dohľadnom čase a neschusterizovať mesto, treba presunúť bremeno investícií na súkromníkov, ktorých budeš platiť postupne, ako bude BA bohatnúť.
Re S499.1023: Dobre vieš, že BB ZVHD je produkt hnoja v samospráve, nie transparentnej súťaže. V kultúrnom meste by im už 1000x mohli roztrhať zmluvu. Nepoužívaj prosím takéto oničom argumenty.
Blaguss raz sám od seba dával ponuku na dopravu v celej Petržalke, ale vraj ich vyrátané náklady boli také vysoké, že keď zistili, za koľko to robí DPB, tak sa už neozvali..
Re S499.1023: Úvaha: zo súkromných zdrojov mohli už Dúbravčice stáť, mohol tam parkovať súkromný dopravca, ktorého by si kŕmil ušetrenýmí jalokilometrami. To tu asi nikto nemyslí, že hneď zrušiť DPB, ale namiesto Solarisov už mohli spraviť tender...
Na MHD neviem, ale v prímestskej a diaľkovej doprave to platí (niektorý dopravcovia sa postupne pridávali až neskôr) od začiatku minulého školského roka. Opakujem ale že istotne to viem len pre VŠ študentov, vzhľadom na to, že VŠ začali vydávať preukazy študetov vo forme BČK (či už vo formáte ISIC alebo vlastnom). V prípade stredoškolských zelených SAD preukážok to nemúsí byť všade pravda, treba si pozisťovať v tarife. U Turancara ? som tiež nemal problém.
Fíha, no toto. ☺ To odkedy platí? Viem, že vo vlakoch to platí tuším od apríla 2007.
Okrem Slovak Lines to platí aj u iných dopravcov vykonávajúcich cez územie Bratislavy prímestskú dopravu? Myslím napr. SAD Trnava, SAD Dunajská Streda...
A ako je to na diaľkových linkách?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX