12. VÝHODY MESTSKEJ INTEGROVANEJ DOPRAVY V BRATISLAVE
(23.05.2007; Televízna stanica Bratislava; Metropolitný magazín; 18.15; 15 min.; BOLIEŠIK Richard)
Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja i mestského zastupiteľstva minulý týždeň odobrili koncepciu integrovanej dopravy. Ide o základný ideový rámec a prvú prípravnú fázu budovania spoločnej dopravy na území hlavného mesta a jej napojenia na okolitý región. Bratislava a jej región budú rozdelené do niekoľkých zón. Malo by ich byť spolu 9. Zjednotí sa číslovanie MHD na území Bratislavy, železničných vlakov a autobusových liniek prímestskej dopravy. Električky budú mať čísla od 1 do 19, autobusy MHD od 20 do 99, nočné spoje od N1 po N99, vlaky v bratislavskom regióne R1 do R99 a autobusy SAD od 200 do 799. Konateľ spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava Peter KLUČKA povedal, že na území Bratislavského samosprávneho kraja pôsobí DP Bratislava, Slovenská autobusová doprava, po novom Slovak lines a ŽSS. Ich koordináciou chcú umožniť občanom väčšiu ponuku cestovania. Do budúcnosti uvažujú zapojiť aj ďalších dopravcov. Základným motívom existencie BID je zatraktívnenie verejnej hromadnej dopravy v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou. Zavedenie integrovaného dopravného systému v podmienkach bratislavského regiónu prinesie podľa skúseností s podobne fungujúcimi systémami v mestách v okolitých krajinách výhody. Týkajú sa cestujúcich, ktorí môžu využívať jednotný cestovný lístok. Dopravcom BID prinesie ekonomickejšie zhodnocovanie vlastných kapacít na širšom ucelenom priestore pri presne stanovených zmluvných podmienkach. Pre objednávateľom dopravy, teda BSK a Magistrátu Bratislavy, hospodárnejšie vynakladanie verejných finančných prostriedkov pri zabezpečovaní dopravy na území kraja a mesta. Rudolf KANKA, riaditeľ odboru dopravy BSK, povedal, že už provizórne zapojili a spustili projekt spoločne so železnicou a môže potvrdiť, že sa im osvedčil. Linka, ktorá funguje na trase Zohor - Záhorská Ves - Bratislava prináša značné úspory pre cestujúcich a to nemyslí iba finančné, ale aj časové. Železničná doprava zažíva renesanciu a sú len radi, ak ju budú môcť ešte viac zapojiť do projektu integrovaného dopravného systému Bratislavského samosprávneho kraja. Má sa prerokovať v zastupiteľstve BSK v októbri tohto roka a prvú etapu by chceli spustiť k 1. 3. 2008.
To znamena, ze budu precislovane aj 128, 151, 191, 133. Nie len trofle radu 20X
(23.05.2007; Televízna stanica Bratislava; Metropolitný magazín; 18.15; 15 min.; BOLIEŠIK Richard)
Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja i mestského zastupiteľstva minulý týždeň odobrili koncepciu integrovanej dopravy. Ide o základný ideový rámec a prvú prípravnú fázu budovania spoločnej dopravy na území hlavného mesta a jej napojenia na okolitý región. Bratislava a jej región budú rozdelené do niekoľkých zón. Malo by ich byť spolu 9. Zjednotí sa číslovanie MHD na území Bratislavy, železničných vlakov a autobusových liniek prímestskej dopravy. Električky budú mať čísla od 1 do 19, autobusy MHD od 20 do 99, nočné spoje od N1 po N99, vlaky v bratislavskom regióne R1 do R99 a autobusy SAD od 200 do 799. Konateľ spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava Peter KLUČKA povedal, že na území Bratislavského samosprávneho kraja pôsobí DP Bratislava, Slovenská autobusová doprava, po novom Slovak lines a ŽSS. Ich koordináciou chcú umožniť občanom väčšiu ponuku cestovania. Do budúcnosti uvažujú zapojiť aj ďalších dopravcov. Základným motívom existencie BID je zatraktívnenie verejnej hromadnej dopravy v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou. Zavedenie integrovaného dopravného systému v podmienkach bratislavského regiónu prinesie podľa skúseností s podobne fungujúcimi systémami v mestách v okolitých krajinách výhody. Týkajú sa cestujúcich, ktorí môžu využívať jednotný cestovný lístok. Dopravcom BID prinesie ekonomickejšie zhodnocovanie vlastných kapacít na širšom ucelenom priestore pri presne stanovených zmluvných podmienkach. Pre objednávateľom dopravy, teda BSK a Magistrátu Bratislavy, hospodárnejšie vynakladanie verejných finančných prostriedkov pri zabezpečovaní dopravy na území kraja a mesta. Rudolf KANKA, riaditeľ odboru dopravy BSK, povedal, že už provizórne zapojili a spustili projekt spoločne so železnicou a môže potvrdiť, že sa im osvedčil. Linka, ktorá funguje na trase Zohor - Záhorská Ves - Bratislava prináša značné úspory pre cestujúcich a to nemyslí iba finančné, ale aj časové. Železničná doprava zažíva renesanciu a sú len radi, ak ju budú môcť ešte viac zapojiť do projektu integrovaného dopravného systému Bratislavského samosprávneho kraja. Má sa prerokovať v zastupiteľstve BSK v októbri tohto roka a prvú etapu by chceli spustiť k 1. 3. 2008.
To znamena, ze budu precislovane aj 128, 151, 191, 133. Nie len trofle radu 20X
Dunčo