Reakcia na: S499.1023 #75749:
Nesúhlasím. Jedna vec je, že motorizácia porastie, nikto by asi nechcel zakazovať ľuďom vlastníctvo automobilu. Druhá vec je, či dopravnú politiku orientovať prispôsobením motorzácii alebo prefernovaním VHD. "Mierumilovná" koexistencia IAD a MHD vzhľadom na charakter IAD neexistuje. Ako je známe aj zo zahraničných skúseností, pre IAD treba vždy viac a viac jazdných pruhov, ciest, obchvatov, čo sú všetko obrovské peniaze nielen na výstabu, ale potom aj na údržbu. Zoberme si, v akom stave je napr. už súčasná cestná infraštruktúra, nie sú peniaze na elementárnu údržbu. To už nehovorím o stave BUS pruhov. A máme investovať ďalšie milióny do novej cestnej sitete?Netúžim po kvalitnej a poloprázdnej VHD, ktorá bude mať 15% podiel na prepravných vzťahoch. IAD a MHD môžu koexistovať iba tak, že sa pre IAD stanovia jasné "mantinely" a pravidlá, či už je to priestorovým obmedzením (BUS pruhy), parkovacou politikou alebo aj financovaním dopravných stavieb MHD/IAD. Je treba veľmi jasne povedať, že automobilová doprava môže fungovať maximálne ako doplnková/príležitostná/menšinová, ale je úplne nevhodná ako masový dopravný prostriedok v mestskom prostredí. A to aj ak verejná doprava ani neexistuje, ako je to napr. na mnohých miestach v USA.
wewe
ja viem,ale mam 1 dotaz:mam elektricenku,kazde rano cestujem cez SAD a vsilmla som si,ze tam ma napisane BID,znamena to,ze mozem cestovat s elektricenkou???
prosim najde sa dobra dusa,co mi odpovie???