TBC...heh, ale si uvedom ze je neviem kde (v ktorom) byvas a tiez, ze uz si to nemsim vsetko tak presne pamatat...
A inak to ze viac ako 12 posch. neni z mojej hlavy...
A inak to ze viac ako 12 posch. neni z mojej hlavy...
Turbo
No co uz, ale aj Radlinskeho je spravena tak... Az na to, ze napojenie na staru trat pred Blumentaskym kostolom posrali - ked si lepsie vsimnes ten obluk, tak zistis ze sa tam sekli o 10 cm, ktore potom vyrovnavali ohybanim obluku do takej podoby v akej je - nie je plynulo napojeny na staru trat. Duha vec ktoru tam sfusovali bola osova vzdialenost trate prave v tomto mieste. Ked ide linka 7 z Americkeho namestia hore tak ak tam stoji povedzme osmicka, tak sa idu tak-tak zrazit. Myslim si ze keby to neboli taki TRABUSTI, tak by ten obluk posunuli o 20 cm dalej, ale ich to netrapi - a tak to aj vyzera... Vidime ako to dopadlo. A povem ti nieco: Takto to dopadne aj kazdy dalsi krat, kym nepadne dakoho hlava........!
Bon-Cu:
Afta sa nerobia??? (inac slovo "afta" nemam rad, lebo je to zakerna infekcia huby, ktorou sem-tam trpim!). Dispecerske feldy predsa jazdia na CNG. LPG je ale starsi system a bol technologicky zvladnuty uz davnejsie. Preto sa tak rozsiril. Druha vec je dojazd. So systemom CNG je nizsi ako u LPG, ale v autobuse je dost miesta na tlakove nadoby, v aute je to ovela viac obmedzene. Chcel by som vediet aky dojazd maju tie feldy... K tomu si vezmi ze do klboveho autobusu nacpes tolko tlakovych nadob, kolko chces. Dojazd potom nie je problem. Este sa mi zda ze uprava motora na LPG je jednoduchsia, dokonca (pokial sa nemylim) ak upravis benzinovy motor na LPG, tak ho mozes pouzivat aj nadalej na benzin, LPG bude ako druhe palivo, ktore ti zhltne. U Dieslovych motoroch je to ale inak, tam ked raz prerobis na LPG, tak navzdy. CNG ti pojde iba na zemny plyn, na motore nezavisi. Ale v podstate pracuje CNG ako benzinovy motor, teda mas tam sviecku, zapalovanie, etc... Ak by sa niekto dostal k technickym udojom o motore Liasch, ktore maju nase CNG Karosy, tak by ma to moc zaujimalo, najma aky maju kompresny pomer, ci maju novu hlavu, alebo sa do starej navrtali sviecky, etc... Iba hadam ako to tam moze fungovat, ale zda sa mi ze pry pohone plynom je nutny vyssi kompresny pomer.