Aké je na Komisárkach zabezpečovacie zariadenie? To, že sa nedá postaviť do kríža? To potom je na každej svetelnej križovatke zabezpečovacie zariadenie ? . Tak ako odmietam zabezpečovacím zariadením nazývať kľúčový priemysel na železnici, nikto ma neprinúti za zabezpečovacie zariadenie pokladať klapkotron na Komisárkach.
Hehe, takmer si uhádol, ale nie celkom: Dôvodom bude, že vodičom sa zdá, že je nebezpečné, keď sa tam križujú vchodová a odchodová koľaj, a že dispečerovi a zabezpečovaciemu zariadeniu nedôverujú
Povodne som si myslel ze skratenie linky 68 je prvoaprilovy zart, no potom som si spomenul ze uz je po volbach... Pri najblizsej prilezitosti skratia aj linky 3, 5, 11, s odovodnenim "vodicom sa zda obratisko v Komisarkach prilis okruhle".
Dnes som si spravil(sluzobne) maly okruh Praha - Chomutov - Chemnitz - Leipzig - Dresden - Praha a trochu som obzeral MHD v tychto mestach(bohuzial len z okna auta). V Chomutove jazdia 12 M Solarisy s celovozovymi reklamami. Trolejbusy som videl len 15Tr. Chemnitz, autobusy zasadne klbove nizkopodlazne MANy alebo Mercedesy Citara. Elektricky tie siroke Variotramy. Jedine mesto, v ktorom som trochu pobudol bolo Lipsko. Autobusy maju tiez prevazne nizkopodlazne 12 metrove Solarisy alebo klbove Citara, Elektriciek tam jazdi viacero druhov od T3 sprazenych ci uz do dvojic alebo aj trojic, ci uz s nizkopodlaznym vlekom alebo bez neho, az po tie dlhe Bombardiery NGT 12, ktore boli vlastne az do dodania budapestianskych Combin najdlhsimi europskymi elinami. Najfrekventovanejsie jazdiacim typom eliny v Lipsku je NGT8D. Ich domacu rekonstrukciu Leoliner som videl len jeden. Je mi len luto, ze som nemal so sebou fotak a ze nebolo dopriate mojim sotousskym chutkam (vela vybavovania). Dresden som videl len z prechadzajuceho auta, ale nakolko tam jazdievam casto tam ma to az tak nemrzi.
Moment mojko... mal som pocit, ze pojem "cestujuci" sa tu v 99% (ak nie 100%) nahradza pojmami "SUBSTRAT", ci "VLCACI". Z toho mi nejak nevyplyva, ze sa jedna len o 1% cestujucich... Takze tymto by sme hadam diskusiu o nazore na cestujucu verejnost mohli uzavriet.
problém je v tom, že väčšina substrátu dokáže tak maximálne "nasať" informáciu o čísle linky... Cieľ už nečíta. Ak nevidí číslo linky, je zmätený a považuje to za chybu... Igorova skúsenosť (nižšie uvedená) iba potvrdzuje...
Nehovorim, ze je najhorsia, ale urcite dizajnovo fakt velka slabota. V Brne, ani v Ostrave, ani v Olomouci a ani v Liberci som sa este wanou neviezol, ale tie ich vyzeraju aspon trochu k svetu. No, ale asi mas pravdu, ze ani po technickej stranke nebude prazska wana nic moc( pantograf, absencia rucneho radica).Kvalitu spracovania si nedovolim hodnotit. Skor ma na tom vsetkom udivuje, ze DPP tento rok planuje modernizovat 40 T3P a iba 10 wan. Radsej spravim rekonstrukcii menej a nech tam je aspon kusok tej nizkej podlahy. Cudujem sa aj, ze pri pocte cca 24 nizkopodlaznych elektriciek(12 x 14T, 10 ? x KT8 D5 RN2P a 2 x wana) je DPP schopne vypravovat, len 4 garantovane poradia.
Drvivá väčšina cestujúcich nerozbíja MHD, nečarbú po nej a nesprávajú sa k vozidlám ako dementi. Sú CESTUJÚCI. Po vozidlách MHD čarbe a rozbíja ich svoloč, ktorá a) za cestu neplatí b) často ani necestuje preto, aby sa niekam dostala, ale aby mohla rozbíjať a čarbať. Tých, čo spĺňajú podmienku a) alebo b), odmietam považovať za cestujúcich.
V uvedenom návrhu obzvlášť vítam električkovú trať Tomášikova – Prievoz, ktorá (okrem obsluhy oblastí, ktorými bude prechádzať) zlepší aj funkcionalitu súčasných dlhých radiál pri mimoriadnych alebo plánovaných výlukách a zároveň umožní vyššiu variabilitu linkového vedenia.
Dojazdy v CP - čo takto odlíšiť dojazdy v CP kurzívou a tenkým písmom odchodu? (Ak to softvér nedokáže, vymeniť softvér, napríklad za CePo:-). Ale keď dokáže kurzívou zobraziť zastávky, snáď by mohol aj odchody.)
Môj názor na označenie na transparentoch: vyhodiť číslo pôvodnej linky úplne, zaviesť buď len označenie cieľom (ŽST Vinohrady, Vozovňa Jurajov dvor), ak by odchody neboli v CP, alebo zvláštne linky s nečíselným označením (VJ na Jurák, VK do Krasňan zo všetkých smerov) a odchody VJ a VK vylepiť. Oba varianty by si vyžiadali jednotnú trasu (napr. VJ z Dúbravky a Karlovky cez Šafko a Špitálsku, VK cez tunel a Obchodnú). Preferujem druhý variant.
A úplne najlepšie riešenie - vybaviť všetky vozidlá hlásičmi a za predposlednou zastávkou na pravidelnej linke zahlásiť "Vážení cestujúci, tento spoj na zastávke ... opúšťa linku ... a ide do vozovne ..." (a celé ešte raz anglicky a príp. nemecky). V takom prípade môžu dojazdy ísť pod pôvodnou linkou a nebudú problémy. Podmienkou je zabezpečenie funkčnosti a dostatočnej hlasitosti hlásiča.
ahoj no ja som sa tym viezol niekedy minuly tyzden a je to prva reko T3, ktorou som sa viezol(8251 a T3P s ev. c.nad 8517 som nemal cest), ktora mala tichu vyzbroj(aspon dufam, ze sa mi to nezdalo, lebo som isiel prave od zubarky a mozno este fungovala anestezia ). Cakal som na ine cislo eliektricky, tak som sa 8252 odviezol len jednu zastavku, tak som ju moc neobzeral, fakt som pozrel ten dizajn, ale ten mohli teda spravit lepsi urcite.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo