Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KLF #73997:
Od Filiálky po Dostojevského rade a zahla na Metodku? I´m little bit confused... ?
No na to gymnázium som chodil, ale ten pás som nejako nezachytil. Kde presne sa nachádza? ?
Reakcia na: El Sergio #73995:
v roku 1895 otvorili železnicu na trať Bratislava, Nové Mesto (neskôr Nivy, tam kde je dnes CBC) - Dunajská Steda, o rok nato, 17, novembra 1896 bola predĺžená do Komárna. Z vtedajšej trate bratislavského okruhu sa odpájala vedľa Karadžičovej ul., , ďalej išla ako písal KLF okolo Metodovej a celý čas vedľa Trnavskej (kde bola neskôr zriadená zastávka Bratislava, Cintorín (v mieste Martins. cintorínu) a ďalej ako dens na Podunajské Biskupice a " na Maďare." Toto vedenie trate sa udržalo až do 70tych rokov 20. stor. , kedy sa vybudoval železničný okruh poza ul. Zátišie a cez Stanicu dnešnú BA, Nové Mesto, nadjazd na Rožňavskou a Krasinského a z pôvodnej trate na Maďare spravili odbočku cez novú ÚNS a ďalej Most Hrdinov Dukly. Bližšie Ti povie S499.1023, M. Fundárek, alebo ufo. ?
Plánuje se někdy v Bratislavě nákup nízkopodlažních tramvají? Například z K2 v Parsu.
Proč se jezdí na zadní pantograf u T6?
Reakcia na: El Sergio #73995:
Ano, isla od Filialky po Dostojevskeho rade, potom zabocila ku gymnaziu Metodova (tam je pas vidno dodnes), pokracovala poza plavaren Central, presla cez Trnavsku ulicu na druhu stranu a pokracovala popri barakoch a stadione tusim do Dimitrovky.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3427&idg=419&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
Viete niekto niečo o tejto trati? Odkiaľ a kam viedla, na čo slúžila a kedy ju zrušili? Dosť prekvapko, že tam niekedy dačo aké bolo... ?
Reakcia na: KLF #73989:
uz asi viem 🙂 takze ta stara cesta vlastne tesne kopirovala Druzbu a de facto isla cez dnesnu OMV a Botanicku...
Reakcia na: TeBeCe #73990:
Hej, je to mozne... tu mam. Ale nekukal som do nej, len tak popamati som to Ikemu vysvetlil.
Reakcia na: Papyr #73982:
Ked ides po nabrezi smerom do Karlovej Vsi a prejdes popod Most Lafranconi, tak dalej pokracuje (teraz zre***tisty) chodnik a kusok od neho po pravej strane su naukladane tieto panely a vedu smerom k Botanickej zahrade.
Reakcia na: Pantograf1 #73960:
Ťažko povedať. ?

1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?

2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?

3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?

4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.
Reakcia na: KLF #73989:
fotky starej trate okolo botanickej zahrady (uz v case vystavby prelozky) a prelozky pri lafranconi su v knihe 100 rokov elektriciek.
Reakcia na: Ike #73988:
No v podstate ano. Povodna trat sla tesne pri STAROM plote Botanickej zahrady (pokracoval po tej ceste kde je OMV a dalej, ale tam uz je novy areal Botanickej, ktory tam nebol predtym), presla ponad mostik a napojila sa niekde kde konci teraz sportovy areal FTVS. Pri prekladke sla tiez pri Botanickej, ale nakolko stavali stlpy k mostu Lafranconi a aj mostne teleso letmou betonazou, tak ju prelozili kusok este dalej k Dunaju (hrube prirovnanie) a sla popri mure sportoveho arealu FTVS, miesto cesty pre auta. Stavali zaroven aj novy elektrickovy pas pri Lafranconi s odkrytym zvrskom). No a medzitym sa samozrejme stavala uz aj nova trat s nadchodom pri Druzbe. Potom sa cela trat presunula tam. Tam ako je nadchod a cela ta trat s krizovatkou, tam nebolo nic, bol tam svah od PriFUK-u, ktory zrusili potom. Zvysok cesty este mozno najst dole pod Matfyzom.
No... snad si to nejak pochopil, bo neviem to lepsie popisat. 😉

Re #73987 S499.1023: No neviem ci to boli BKV, ale nejake panely na tej prekladke boli. Aspon tam pri tom mure FTVS si ich pamatam.
Reakcia na: KLF #73984:
takze ta trat sa prekladala 2x? fuuha... to by ma inak zaujimalo ako to robili. Najprv postavili nahradnu trat a potom behom noci staru odpojili a napojili nahradnu? alebo tam na par dni zrusili premavku kym to prelozili...
Reakcia na: KLF #73984:
Pokiaľ mi pamäť slúži, tak v týchto miestach nikdy nebola trať na paneloch BKV ani ako provizórna preložka, takže to tam muselo doputovať nejako inak. Inak aj v tesnej blízkosti našej firmy, 12 km od konca Prahy, sa povaĺuje kopa BKV panelov, ktoré tu slúžia ako zastávkové "peróny" pre autobusy PID.
Reakcia na: aquila #73980:
Je mi z nášho skvelého magorstrátu na zvracanie... ten článok by chcelo minimálne vo veľkom medializovať...
Ten pozostatok BKV tam bol podla mna len odlozeny. Takisto je cela cesta z BKV aj od univerzity do Liscieho udolia ako chodnik.
Reakcia na: Papyr #73982:
No kde to presne je Ti napise d3k0. Ale ja osobne si VELMI dobre pamatam kadial viedla byvala trat do KV, ked este nestal most Lafranconi, nakolko som tadial casto cestoval k babke. Smerom z KV pri druzbe pokracovala presne popri plote k Botanickej zahrade. Tam kde je dnes pumpa OMV viedla kedysi 4-prudovka smerom do mesta. Cesta pri pumpe je priamym pozostatkom tej cesty ! A v strede viedla elektrickova trat. Pocas stavby mosta Lafranconi bola velmi zaujimava prekladka trate cez potok Vydrica po takom mostiku a trat viedla tesne popri mure sportovisk FTVS a napajala sa na stred v miestach zastavky Lafranconi (to bolo pocas prekladky). Takze ten panel na obrazku je asi nejaky zabudnuty z prelozky trate. Mozno k tomu bude blizsie vediet povedat S499...
Kazdopadne zaujimavy nalez o ktorom som nevedel.
Reakcia na: Papyr #73982:
podla mna je to niekde v tom bordeli (chap kvazilesik) medzi cestou k fakultam a karloveskou... kedysi tam totiz viedla trat
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3619&idg=421&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=20082&idt=u&idg=2196&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Mili Bratislavcania, vysvetlite mne neznalemu, kde je toto. To je nejaky pozostatok po starej trati, ktora existovala pred stavbou mosta Lafranconi?
Reakcia na: Majo #73961:
9-11 rokov nie je nic stareho 🙂 Stary je nad 15 rokov 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.