Jednotný interval v celej sieti električiek v Ba je nutnosť, akceptovateľné sú hypoteticky dvojnásobok alebo polovica základného intervalu. Pozri si ako je to v ostatných električkových prevádzkach v Československu. Odlišný interval u električkovej linky je iba výnimka, kt. potvrdzuje pravidlo (Ostrava - L5, alebo Brno - L10).
Zamyslieť sa môžeš aj nad Viedňou - prečo sú tam také intervaly na el. linkách, aké sú a to v súvislosti so sieťou a trasovaním el. liniek.
Ale späť k Tvojnmu návrhu pre Bratislavu: S499.1023 pár strán dozadu tušim Pittovi odkázal: "šotouš par excellence".
Pre teba platí to isté. ?
1) Treba si uvedomiť, že každá zmena je cestujúcou verejnosťou prijímaná s istou dávkou nevôle, pretože ich to núti meniť zaužívané zvyklosti a hľadať nové spôsoby, čo sa nie každému chce, a dokonca nie každý je toho schopný (stačí sa pozrieť, koľko ľudí ešte pol roka po reorganizácii liniek v Petržalke cestovalo na 4-5 prestupov, mysliac si, že to inak fakt nejde, pretože trasu určili tak, že šli prstom na mape po trase svojej "obľúbenej" linky), a paradoxne čím drobnejšia je taká zmena, tým ťažšie sa dostane do povedomia ľudí (stále veľa ľudí uvažuje s tým, že sa z/na Jesenského, či Nový most dostane aj 1-tkou)
Navyše, tu by sa jednalo ešte aj o akési skrátené spoje bežných liniek, čo sa nikdy tak nerobilo, a cestujúci by to nepochopili (čo ale tentokrát bez akejkoľvek irónie - zaťahovanie do vozovne je niečo úplne iné než linka 11 idúca do Rače, alebo len po Vinohrady, či linka 1 po Dúbravku alebo len KV)
2) Možno...len sa potom zo Šafka zasa nedostaneš na Vajnorskú, a z Rače zasa do centra k Tescu a na Nám.Ľ.Štúra...a obchádzkou cez tunel to, iste uznáš, nie je to pravé orechové...
3) Teoreticky áno...
4) V takom prípade by si mal nezanedbateľný nárast vzkm, a vzhľadom na predĺženie jazdných dôb aj nárast vozov do výpravy - čím by si to vykryl?
5+6) Okrem Špitálskej, čo je však dosť nezanedbateľné zhoršenie, najmä kvôli "prestupu" čo som už spomínal A podľa teba osobne by sa síce viac hodilo nábrežie, no podľa mňa osobne z nábrežia cestuje do Rače nepomerne menej ľudí, ako zo Špitálskej, a detto opačným smerom Navyše likvidáciu slušného prestupu 1195 (v ktorejkoľvek verzii tvojho trasovania) by ti račania a petržalčania tak ľahko neodpustili
Tak k tomu nemám slov. ? ☠
Re #73309 SDX: Neviem, či je to zrovnac múdre 2 linky točiť cez tunel, v ktorom budú voziť vzduch.
Re #73314 SDX: Nie je lepší interval 7,5min., lebo 60 nie je deliteľné 9 a tak si tie odchody nikdy nikto nezapamätá a zároveň tým 9 min. intervalom mierne zhoršuješ kapacity.
Co sa tyka linkovania, po novom by som to spravil takto:
Vajnorska radiala: 2 linky s 9 min. intervalom
Ruzinovska radiala: 1 linka s cca 4,5 min. intervalom S NAVIAZANIM PRESTUPU NA TRNAVSKOM MYTE
Racianska radiala: 2 linky s 9 min. intervalom - v spicke od ZST Vinohrady dalsia linka s 5 min. intervalom
Dubravska radiala: 3 linky so 6 min. intervalom, pricom vybrane spoje by isli len po KV.
Pri mensiom pocte liniek by sa podarilo dosiahnut rovnaky / mierne (max. 1 min.) vacsi interval.
"Očakávajú, že vozový park sa v najbližších rokoch bude samoregenerovať alebo čo?!"
- buď, alebo ide Ďurkovský tú MHD naozaj zosúkromňovať ako sľuboval v programe... ?
1) Co konkretne? Vsak proste by sa oznamilo zrusenie 7 a zmena trasy 11 (alebo naopak), zavedenie 6 a zrusenie 4.
2) Mas pravdu, to treba doriesit... Mozno vymenit 6 a 7+11 (to znamena ze Safko by sa obsluzilo 11, co staci)
3) Teoreticky by sa nemusela posilnit 1, ale stacila by 12 (kvoli kapacite v Dubravke by tie nahradne spoje isli len v useku KV - Safko).
4) Intervaly novej 11 by boli rovnake ako teraz 7 + 11 (samozrejme by sa nastavili tak aby sa neprekrivali),v spicke to vychadza na 10 spojov na hodinu, z toho 5 by islo do Race, 5 len na Vinohrady (sucasny stav), v sedle vsetko do Race (v pripade ze by sa to ukazalo ako neefektivne aj vtedy by sa skracovalo)
5+6) Okrem spojenia Spitalska - Raca by sa po prehodeni 6 a 11 nic nezhorsilo, pri pridani spojenia s nabrezim to vychadza na 1:1.. Osobne to nabrezie by sa podla mna hodilo viac
1) Príliš komplikované pre bežného smrteľníka
2) Zrušil by si tým možnosť dostať sa zo Špitálskej a Šafka do Rače (prestup na Odborárskom námestí peším výšľapom hore ku Blumentálu za všeobecne akceptovateľný nepovažujem), a teda rušíš aj prestup 95->Rača
3) Linka 1 by teda musela mať 6-minútový interval v podstate celodenne, aby zabezpečila tebou zrušenú kapacitu L4 v KV, tým pádom máš na Vajnorskej namiesto 3 spojov 4 za 12 minút, čo je zbytočné
4) Pri zachovaní 12-minútového intervalu L11 by ti chýbala kapacita L7 medzi Vinohradami a Račkom, a príp. ešte aj kapacita v Rači, ak by si chcel niektoré spoje usekávať skôr, čo by navyše spôsobilo nepravidelnosť dopravy do/z Rače
5) Nič tým nevyriešiš, ani neskvalitníš, skôr práve naopak (možno jediný prínos by bol priamy spoj Nový most - Rača so zachádzkou cez tunel)
6) Okrem chaosu by si tým nezískal holé nič, a dokonca sa obávam, že vzkm by oproti súčasnosti ešte vzrástli, čo je neželateľné
7) Akékoľvek takéto parciálne úpravy linkového vedenia električiek nemajú veľký zmysel, a principiálne sú krátkozraké, keďže existujúce linkové vedenie je treba kompletne zahodiť a postaviť úplne nové na princípe čo najnižšieho počtu liniek s hustým intervalom
Neber to ako deštruktívne kritizovanie, len chcem naznačiť, že tvoje uvažovanie sa v tomto uberá zlým smerom, a nemyslíš na všetky dôsledky
NAVRH NA ZLUCENIE LINIEK 7 A 11
Ako sa Vam pozdava, ze by sa 7 a 11 zlucili do novej linky (Raca) - ZST Vinohrady - Americke namestie - Spitalska - Namestie L.Stura - nabrezie - tunel - Obchodna - ZST Vinohrady, pricom nahradu za vypadok na nabrezi, Safku a Spitalskej z mesta by zabezpecila linka 6 po trase ZST Nove Mesto - Vazovova - Obchodna - tunel - nabrezie - Safarikovo namestie - Spitalska - ZST Nove Mesto, pricom linka 4 by sa zrusila (nahradili by ju pridane spoje 1-ky skratene po KV)?
dnes rano medzi 8 a 9 hodinou (zamerne neuvadzam presny cas ani ev.c) som cakal na zastavke technicka univerzita...cakam na L94...a zrazu...aj ked by ziadna nemala ist pride...na transparente sluzobna jazda NENASTUPOVAT ? tak nastupim....zaklopem vodicovi, ze ma sluzobnu jazdu na transparente...on pozrel do papierov...na palubak...a zistil, ze uz mal ist do vozovne, len koli nejakej nehode zevraj na radlinskeho ulici sa splietol, tak vysiel a oznamil nam, ze ked sa ponahlame, tak nas zoberie na zochovu...niektori vystupili, ale asi 4 ludia sme ostali...musim ho pochvalit za jeho ochotu a mile spravanie a este aj za to, ze sa nam niekolkokrat ospravedlnil.... ? ?
ta slucka mala svoj zmysel, ale pri novom navrhu logicky nebude
Re #73302 marian555: aha, tie uvodzovky som si nevsimol mea culpa
zbytok petrzalky by mal byt ciastocne porieseny cez petrzalsku radialu.
mna skor stve, ze v BA neni absolutne ziadna koordinacia a nejaky dopravny generel popripade vyhlad aspon na 30 rokov ako to urobili v 70tich rokoch.
keby nemali na magistrate tie 30 rokov stare plany tak nevedia co maju stavat. resp je skoda, ze sa ich nedrzia ako boli, lebo uz kopu veci pochovali kvoli predaju pozemkov ...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
Re #73309 SDX: Neviem, či je to zrovnac múdre 2 linky točiť cez tunel, v ktorom budú voziť vzduch.
Re #73314 SDX: Nie je lepší interval 7,5min., lebo 60 nie je deliteľné 9 a tak si tie odchody nikdy nikto nezapamätá a zároveň tým 9 min. intervalom mierne zhoršuješ kapacity.