Ja by som mal otázku, možno vieš, ako je to s trojvaňami v Ostrave, čo sú defacto nové vozy, ale na "starej" koncepcii. Aké normy spĺňa to, ako to bolo konštruované, ako je to legislatívne, so schvalovaním a čo by bolo treba aby sme podobné vozy mali v BA. Ďakujem.
Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Si v hlbokom omyle s týmto tvojím tvrdením.Pri schvaľovaní modernizácie na progres muselo byť splnených množstvo súčasných noriem čo sa týka horľavosti ,vibrácií,elektromagnetického rušenia a teda sú použité nové materiály s atestami na nehorľavosť,bezhalónové káble,podlaha s atestom na odolnosť proti požiaru na stanovený čas,bezazbestové prvky,splnenie limitov hlučnosti v interiéri a podobne.Je to dané pravdepodobne nejakou zmenou legislatívy v SR.Čo sa týka papierov na T3 s Košíc tak nám DPMK zadarmo nedá žiadne ale ich predá aj s vozom za 1,5 mil. a to sa oplatí kúpiť novú karosériu na starý voz a defakto máme nový voz.
Možno sa mýlim, ale vraj nie. Ak to v hlave nemám už úplne popletné, Jenki kedysi na K-Reporte vysvetľoval, prečo je novostavba VarCB3 o toľko lacnejšia ako (napríklad) novostavba Tria. Veľmi výraznou položkou boli práve materiály a komponenty, ktoré do VarCB3 napchať môžeš, ale do "papierovo" novej električky už nie.
Inak, Progress v posledných K2S (teda aspoň 7124) sa nejako líši od Progressu v tých starších, prípadne v 7783-4 ap.? Počas jazdy regulácia vydáva úplne iné zvuky, zďaleka nie také prenikavé...
mozno poziadat o vydanie nejakeho CD/DVD s tym dokumentom...ak by to autorske prava dovolili....alebo poprosit co by to nemohli dat na stranku...lebo ked to bol dokument slovenskej televizie, tak to mozu v klude umiestnit na web;) sak uvidime co odpisu;)
nuž, písal som ešte včera do STV, či to nebudú v dohľadnej dobe opakovať a ak mi odpíšu, dám sem vedieť. No možno ak by sme napísali viacerí, tak by to malo väčšiu váhu....
No, moze byt. Sice pri serii T3 z 1976 (7701-7716?) to bolo to iste, ci uz T3, co sa dodali ako nove alebo tie, co vznikli ako nahrada T2 ak sa nemylim???
Ale tie materialy sa pouzivaju aj v novostavbach. Takze je to byrokraticky problem. ?
No ved presne touto istou pravnickou serpentinou sa stavaju nove T3 pre Prahu. Tiez to oficialne su len rekonstrukcie, akurat ze s pouzitim vsetkych dielov novych.
Tiez by ma zaujimalo, kedy sa to bude opakovat. A pravdu mas aj v tom, ze STV2 to v programe nemala a zmenila bez oddovodnenia a oznamenia viac veci, nielen toto. Tiez pekny obraz o STV...
Inak prekvapuje ma, ze sa tu k tejto teme NIK nevyjadril, pritom bytostne suvisi s touto strankou a forom viac ako cokolvek ine, co sa tu teraz prebera.
Tiez obraz niecoho...
Začína mi to trochu pripomínať armádne predstavy o údržbe prístrojov: radar, ktorému nič nie je, ale má "odslúžený" predpísaný počet hodín, musí ísť okamžite na generálku, zatiaľ čo radar, ktorý je totálne rozhasený, na ňu ešte bude čakať, lebo jeho čas zatiaľ neprišiel...
Neviem, v akom stave sú 7602-10, možno je to faktické vyradenie odôvodnené, ale nie sú niektoré T3 z posledných sérií, keď to už v ČKD vo veľkom flákali, v stave ešte horšom? Nehovoriac o odporovej výzbroji... Prídu aspoň vane alebo sa stále kupujú len obyčajné VarCB3? Aký to má zmysel? To je cenový rozdiel oproti vani taký zásadný?
Re #72948 ufo: (Znalci ma isto opravia, ak sa budem mýliť.) Pokiaľ viem, tak: skriňa VarCB3 je schválený komponent pre opravu T3, výzbroj Progress je schválený komponent pre opravu T3, podvozok Komfort je schválený komponent pre opravu T3...
De facto staviaš úplne nový voz, de iure však len opravuješ ten starý. Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Ostatne, 14Tr sa začali "rekonštruovať" podobným spôsobom...
Re #72950 Beus: A nestavajú sa na tie košické papiere rovno vane a nenechajú sa T3M dojazdiť tak, ako sú. To nechápem ani ja...
Poviem Ti na rovinu a za seba, ja týmto plánom neverím a ani sa s nimi osobne nestotožňujem, takisto ako s rekonštrukciou (teda demoláciou a novou výstavbou) na mieste Snežienky.
Inak, otázka pre zainteresovaných: vo Večerníku z jari r. 1990 som našiel správu o plánovanej výstavbe trolejbusovej trate až na Železnú studničku. Neviete niekto náhodou nejaké podrobnosti o tejto akcii? Uvažovalo sa so zatrolejovaním celej trasy až po súčasnú konečnú Lesopark, alebo iba po Rotundu? Samozrejme mi je jasné, že dnes je to čistá utópia. Dík.
V plánoch radšej uberám. Vždy je lepšie čakať menej a prekvapiť sa, ako čakať veľa a byť sklamaný. No zo západnej časti je to rýchlejšie 43, ale vo východnej býva viac ľudí.
čo sa týka vleku, tak aj ja viem asi niečo iné ako ty. Vlek by mal byť zrejme nový, ale uvidíme. Inak plánov je tam podstatne viac, ako píše diky - nejde iba o rekonštrukciu vleku. Myslím, že napr. nová vetva zjazdovky, vedúca priamo k údolnej stanici lanovky, už nie je žiadnym tajomstvom.
Re #72990 intony: áno, je to tak ako píšeš - väčšína ľudí aj tak pôjde horom, ale pre záujemcov zo západnej časti mesta bude asi časovo výhodnejší prístup zo strany Železnej - alebo nie? Vyžadovalo by si to však nejaké posilnenie L43 aspoň v sezóne cez víkendy, predsa 30 min. interval by bol trošku veľký. Ináč, čo sa týka IAD, predpokladám, že po dokončení výstavby novej Snežienky tam budú silnieť tlaky na uvoľnenie dopravného režimu aj cez víkend, čo však dúfam, že sa nepodarí uskutočniť - pre uvedenú lokalitu by to bola katastrofa. (Problém Snežienky už ale presahuje rámec tohto fóra, preto sa tu nechcem rozpisovať.)
Tak ja aj ty vieme niečo iné... Povedz, čo spravia s tým kotvovým vlekom? Predĺžia až dole k rybníku? Vymenia? Ja som počul o rekonštrukcii.
S tou Kolibou. Je ako by si povedal, že ideme sa lyžovať na Záhradište, nie na Donovaly... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Ja by som mal otázku, možno vieš, ako je to s trojvaňami v Ostrave, čo sú defacto nové vozy, ale na "starej" koncepcii. Aké normy spĺňa to, ako to bolo konštruované, ako je to legislatívne, so schvalovaním a čo by bolo treba aby sme podobné vozy mali v BA. Ďakujem.