hm.. nic neposilnis, nemas vozy a nemas vodicov...
jedine konecne sa zbavit prazdnej 39 v useku trnavske - suhvedzna a posilnit tam 61tku. Ako nahradu za 39 by bolo treba sa trochu pohrat s linkovanim 78 s moznostou vybudovania novej komunikacie vedla cintorina. Nas primator budovac ciest by sa dal nahovorit...
61 chodim pravidelne a kupodivu na nej jazdi dost ludi iduci s batozinou az na letisko. Dokonca je toho az tak, ze by mohli byt zopar vozov vyhradenych na tuto linku a prisposobenych nejakym regalmi na batozinu... lebo poviem ti je to dost neunosne, ked si dotycny s kufrom ako svina sadne do stvorky a zaberie nim dve miesta na sedenie plus to svoje...
Oukej, tak to nechajme tak ako je. 61-tka sa aj tak naplní národom s igelitkami z Avionu, a taxikári z letiska tiež potrebujú deti doma nakŕmiť
Inak ja som na túto tému vyjadril názor bez toho, aby som riešil priority súčasnej MHD ako takej. To, čo som písal, určite nie je na zmenu akože od 1.2.2007 alebo tak nejako... Je mi jasné, že teraz sú vážnejšie problémy.
Ad Ikarus 280: Veď som písal, že to bolo pred polrokom asi... Ale aj tak človeka zamrzí, že na letisko je možné vypraviť čokoľvek. Za to, že teraz "čabajsky" na letisko cudzincov vítať nechodia, môžeme ďakovať len tomu, že ich jednoducho nemáme. Nič mi nedáva dôvod si myslieť, že keby dotyčná kolóna Ikárky mala, tak ich tam nepošle.
Takže nové smradobusy, zopár trolejbusov a staré T3ojky. Substrátu ponúknuť voňavé nové smradobusy a tramavaje žiadne. Nie si ti tak náhodou Lunáček? Však s takými "riešeniami" akurát tak tramvaje môžeš rovno rušiť a nahradadzovať smradobusmi.
Mozno si si nevsimol, ale 2. kolona uz nema Ikarusy 280, uz ten sprievodca je luxus, niekto, v tomto pripade asi DPB by ho musel platit, myslim, ze uz plati aj teraz niektorych ludi zbytocne-myslim prebujnely administrativny aparat, ale v tomto sa mozno mylim ? , a niekto nizsie pisal este o nejakej expresnej linke, ktora bude chodit kazdych 15 minut, tusim si to bol ty, v sucasnej situacii, ked chybaju vozidla aj na zalozaky to povazujem naozaj za luxus.
Ja mam taky (trosku sci-fi) navrh: 1 poziadajme z EU fondov peniaze na opravu mhd v Ba 2. vsetky autobusy (mozno aj par trolejbusov(eliny ziadne)) predat do kovozberov a dat recyklovat = nejake peniaze a 3. dat nase velmi oblubene zdrazenie listkov a buala mame na nove (trolej)busy ? A je to vsetko vyriesene ? ?
Oukej, ale o akom nadštandarde sa to vlastne bavíme? O tom, že na "vyvolených linkách" budú luxusné autobusy s koženými poťahmi a stewardkou ponúkajúcou po každej križovatke kávu?
Ja som žiadal na začiatok aspoň to, nech črepy typu Ikarus 280 na linke k letisku dostanú červenú.
A pokiaľ by skutočne vznikla L60 s povedzme hoci aj SU18, je to taký problém strpieť asi štyri lepšie vozy vyhradené pre reprezentáciu? Veď nehovoríme, že tretina liniek bude chodiť k letisku...
Z tych tranzitujucich nema BA vobec nic, chcelo by to asi presnu studiu nielen o pocte turistov, ale aj o tom, kolki z nich su len ten "tranzit" , kolki ostavaju v BA a ako dlho, otazne je, kolki by chceli uprednostnit MHD pred taxi, osobne si myslim, ze by to vobec neprinieslo tie vyhody o ktorych pises, a na druhej strane, ti, ktori by to platili, by cestovali ako dobytok ?
Dovoľujem si nesúhlasiť s Tvojou filozofiou "prečo niečo pre turistov, a nie pre nás" - totiž - ak vytvoríš isté nadštandardné podmienky pre turistov a tranzitujúcich, hoci aj na úkor domácich, stane sa pre nich pobyt v BA príjemnejší, a v konečnom dôsledku by to do tohoto mesta pritiahlo ešte viac turistov a tranzitujúcich, čo by znamenalo zvýšenie tržieb z takýchto pocestných, a teda väčsí prísun dukátov do mestskej pokladničky, čiže vlastne pre NÁS...a zlepšenie podmienok znova pre nás... jednoduchá matematika
Na L61 su prevazne vypravovane klbove plynaky.Co su celkom v pohode vozy no semtam sa vyskytne aj daka lahodka /280/.Dalej L61 sa uz nemota po vsetkych parkoviskach Avionu /zatial/. Po dostavbe OC chodi uz iba k jednemu vchodu.V smere na letisko nezachadza vobec.Na letisku by urcite stacilo zrekonstruovat pristresok.Svojou velkostou je omnoho vhodnejsi ako tie co sa momentalne montuju.A kedze pracujem v blizkosti Avionu mam moznost vydiet naplnenost vozov.Na letisko a z neho sa uz davno nevozi par jedincov.Naplnenost byva cca 30% + - .Po OC Avion je to plne.Tak isto aj L63 dostala zmysel a nechodi prazdna odkedy ju potiahli po Avion.Predtym vozila prevazne vzduch v useku Bojnicka-Zimny stadion.Dost turistov sa mota aj po Avione a tam cakaju na svoj odlet.V tejto chvili ,ked este nemame nic zadratovane by mali posilnit usek Avion-HL.Stanica v spicke prac.dni.
V buducnosti to ale BUDE problem. Bude treba nove drahy, nove miesta na statie a pod., ale letisko na rozrastanie nema peniaze, miesto a nie je ani vola. To je problem.
Re #72696 Kami: No, minimalne na miesta ako Hlavna stanica, letisko a ASMN, by sa mohli dat, pre turistu ktory si este nezamenil peniaze. Ja bezne ked pridem na dovolenku menim peniaze az v hoteli a nie na letisku.. Co sa tyka DNV, tak to je jedna z troch novych trati, ktore boli povodne brane ako priority (okrem nej petrzalka a vajnory) pricom projekt ratal s potiahnutim z Dubravky.
Re #72697 Vladimir: Presne o tom hovorim! Preco by turista co ked pride vidi pred vchodom taxiky - mercedesy mal vsade hladat listok, ked sa nikde neda kupit? Preto by som spravil to, ze ked clovek vyjde z haly uvidi dva pekne "reprezentativne" busy (na 161 SU15 (resp. mozno aj 12, ked bude), na 60 Ik415, mozno (ak by bola linka malo vytazena) aj SOR 9.5), s popisom kam idu v anglictine (This bus is going to main railway station, This bus is going to city center) a oznamom o moznosti kupy listka u vodica (In this bus you can buy public transport tickets) do ktorych ked nastupia tak mu vodic (aj) po anglicky poradi.
Na tieto linky (161 a 60) by sa vyhradili specialny vodici co vedia aspon zaklady anglictiny a v minulosti sa ukazali ako dobry vodici (bolo na nich najmenej staznosti).
Mas moj uplny suhlas, ale len vtedy, ak ani na inych linkach nebudu chodit vraky a kultura cestovania nebude len prazdny pojem (ludia vyuzivajuci niektore linky by ti vedeli o tom porozpravat, napr. z DNV, z Dlhacov...) Bavime sa asi o bratislavskej MHD, ktoru dotuje mesto cerpajuce svoje prostriedky z dani ludi zijucich v BA, bolo by teda maximalne nevhodne, aby sa vytvorili nadstandartne podmienky na niektorej linke a to este aj takej, ktora by mala vacsi prinos pre "tranzitujucich" ludi, teda nie pre tych co byvaju v BA.
troška sci fi ohladom Avionu po zatrolejovaný usekov ivanska cesta - avion aj ostredky a trnavska cesta - avion:
L 31 celotýždňova a celodenna premavka interval L31 + 39
L 39 rušiť L63 skratiť po trnavske myto L 67 po galvaniho bez zachadzky na radiovu
L61 klbove trolejbusy - skratená po Avion + lepší interval (určite spoje na letisko bud formou duobusov alebo zatrolejovania až k letisku alebo autobusove poradia)
L 204 valašska -vozovňa trnavka - radiova - Avion
L 205 rajska - ostredky (nahrada za 39)
L 212 Vojenska nemocnica - zimný štadion - trnavka hanacka -Avion
a možno L 60 Letisko (cez ružinovsku a svätoplukovu) - ASMN - šafko (iba smer hl.st) - nabrežie - nový most - zochova - hodžovo nam - Hl.st ?
Kami: Takže dopíšem svoju reakciu. Ja som nepodporil návrh L60 ako prostej novej linky. Beriem to ako nápad stiahnuť nejakých cestujúcich z taxíkov do MHD.
Ak to má byť "len ďalšia linka", kde mi ani vodič alebo sprievodca nepredá lístok, kde príde hocijaký vrak, ktorý práve vyplynul z dlhodobého zadelenia, tak je samozrejme celá L60 nezmysel.
Áno, otázka je, koľko ľudí dnešnou L61 ide do Avionu a koľko na letisko. Kým v prípade Avionu by bolo lepšie výsledný údaj vyjadriť v percentách, v prípade letiska asi absolútnym číslom (pár jedincov).
Lenže PREČO je to tak? Podľa mňa sa súčasná L61 ani len nesnaží konkurovať taxi!
Na letisko ma za posledný polrok osud nezavial, ale hádam sa nič nezmenilo. Pri mojej poslednej ceste v jednom smere poslali "reprezentatívny" Ikarus 280, ktorý by zasluhoval transparent "To najhoršie, čo doma máme" (hádam aj v celoslovenskom meradle). Zastávka pred letiskom tak isto bez čo i len pokus o nejaký nadštandard.
Takže otázka, PREČO VLASTNE by ktokoľvek, kto priletí lietadlom mal vynakladať úsilie o získanie drobných, za ktoré potom získa exkluzínu jazdu Ikarusom po všetkých parkoviskách Avionu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX
Re #72696 Kami: No, minimalne na miesta ako Hlavna stanica, letisko a ASMN, by sa mohli dat, pre turistu ktory si este nezamenil peniaze. Ja bezne ked pridem na dovolenku menim peniaze az v hoteli a nie na letisku.. Co sa tyka DNV, tak to je jedna z troch novych trati, ktore boli povodne brane ako priority (okrem nej petrzalka a vajnory) pricom projekt ratal s potiahnutim z Dubravky.
Re #72697 Vladimir: Presne o tom hovorim! Preco by turista co ked pride vidi pred vchodom taxiky - mercedesy mal vsade hladat listok, ked sa nikde neda kupit? Preto by som spravil to, ze ked clovek vyjde z haly uvidi dva pekne "reprezentativne" busy (na 161 SU15 (resp. mozno aj 12, ked bude), na 60 Ik415, mozno (ak by bola linka malo vytazena) aj SOR 9.5), s popisom kam idu v anglictine (This bus is going to main railway station, This bus is going to city center) a oznamom o moznosti kupy listka u vodica (In this bus you can buy public transport tickets) do ktorych ked nastupia tak mu vodic (aj) po anglicky poradi.
Na tieto linky (161 a 60) by sa vyhradili specialny vodici co vedia aspon zaklady anglictiny a v minulosti sa ukazali ako dobry vodici (bolo na nich najmenej staznosti).