Reakcia na: richardhudec #72184:
No, tentokrat sa tam motali aj dispeceri, takze to asi nebolo to co bezne ? Re #72188 S499.1023: pretoze niekto by mohol vcas pochopit ze je nedaleko predajne DPB a zneuzit to na napr. kupenie elektricenky ?
No, omnoho vacsim problemom pri transparentoch byvaju zastavky na znamenie pri vodicoch ktory nemaju tolko inteligencie aby potvrdzovali zastavky.. rekord co si pamatam je ked pred botanickou zahradou zahlasila 28-cka "Nasleduje zastavka: Morava" ? no a potom je tiez problem, pokial ako spominal S499.1023 vodic vypne drahove kriterium, a potom caka na dobiehajuce babky tak to skonci tak ze pri poluse 1-ka zahlasi "konecna zastavka, prosim vystupte".
Najidealnejsie by bolo GPS, pripadne (pokial je to technicky mozne) pri elektrickach riesit tieto veci senzormi v kolajniciach.
Mike
Podobne robievajú aj to, že nepotvrdia odchod z konečnej a potvrdia ho až uprostred trasy. Takže na transparente vidíš zastávky pozadu, ale pokiaľ "dráha" (=dráhové kritérium) funguje, tak mu reálne časy zo zastávok zisita.
Pokiaľ si vodič počas jazdy niečo kliká na palubáku, najčastejšie môže to byť okrem vyššie uvedených možností aj potvrdenie skutočnej polohy zastávky po otovrení dverí vozidla, práve pre vzdialenosť, ktorá je nameraná ináč v BUSE oproti skutočnosti; alebo si môže pozrieť odchod z ďalšej zastávky, aby vedel, či sa má šuchtať, alebo má dupať; alebo zadáva číslo vodiča (po striedaní), alebo spústa iných možností.
Vodiči chodia dondes s náskokom a u niektorých sa môžem na to spoľahnúť aj v špičke, že to budú 2 minúty a viac, najmä lebo:
- DAT karta sa večer po dojazde nevyhodnocuje každému jednému vodičovi
- aj keď sa to vyhodnotí, ale funguje protekcia a vodičovi sa nič nestane; alebo ak jazdí dispečer, ten môže skoro všetko
- aj keď sa vodičovi strhnú prémie, ale vodiča to netrápi, sú takí ktorí jazdia bez prémií každý mesiac práve kvoli náskokom, a nevadí im to, k tvrdším sankciám sa voči takým neprikračuje