Samozrejme, že na vozidlách možno bez súhlasu (a už vôbec neviem, kde si vzal, že dopravného inšpektorátu) robiť úpravy, ktoré neobmedzujú výhľad VODIČA a bezpečnosť.
Podmienky v zmluve si predsa kladie majitel dopravnych prostriedkov, potom on sam si robi chybne nevyhodne zmluvy na reklamy, ked z toho skoro vobec nic nema. ?
"Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad?" Mozes mi potom vysvetlit, naco sa vyrabaju vozidla s oknami? Kazde je vybavene vo vnutri svetlami, takze taky ,,luxus,, ako okna su zbytocne..to sa len snazim mysliet ako ty...
nie je dolezite cez co pozera vodic, ale co je v prislusnych zakonoch, ktore upravuju podmienky, ako mozno vozidlo technicky menit, a tie su pokial viem take, ze NEMOZNO robit na vozidlach upravy, ktore nie su schvalene dopravnym inspektoratom - takze je len jedna moznost - ze tie celovozove reklamy su schvalene DI, alebo teda este druha - ze ide o protizakonnu cinnost, za ktoru mozu danemu vozidlu policajti (minimalne autobusom, elektricky neviem ako na tom su) zobrat technicak a zakazat prevadzku do odstranenia technickej zavady. Ja ked si prelepim zadne bocne skla na aute cim ma napadne, tak tiez mi policajti mozu zobrat technicak... kazda uprava na aute (napr. tuning) moze byt robena len schvalenymi komponentami pre dany typ vozidla, alebo musi byt kazda uprava osobitne schvalena DI...
No tak zas nemusíš až tak preháňať. Fakt je, že niektoré vozy CVR majú, a však mnohé ju nemajú. Teda aspoň tak sa mi to javilo, keď som tam bol v lete.
1. Keď bude príležitosť, spýtam sa, ak nezabudnem. O úplnej nezávadnosti totiž ozaj pochybujem. 2. Keď cestujem napr. 3/4 hodinu na jeden koniec mesta, potom hodinu na druhý, 3/4 hodinu na tretí, a všade niečo vybavujem, tak dohromady to pár hodín dá. Navyše som si predstavil, ako by to vyzeralo, keby boli takéto nezmysly na oknách diaľkových busov/vlakov. Veď aj to sú predsa potenciálne reklamné nosiče. 3+4. Tak ja teda už vážne neviem, ale doteraz som si myslel, že ako platiaci cestujúci (aj keď dotovaného cestovného) mám právo sa kultúrne odviezť, a k tomu (pre mňa) patrí aj kultúrny výhľad z vozidla. Nepotrebujem sa predsa pár hodín pozerať na spolucestujúcich, alebo interiér vozidla. A s tým výhľadom ma ešte vhodne doplnil Eury.
Ad Švajčiarsko: Nepopieram že majú najlepšiu hromadnú dopravu, ale v zohľadňovaných kritériách zrejme nebol slušný výhľad z vozidla, keďže na prvých miestach medzi kritériami sú samozrejme dôležitejšie veci, ako spoľahlivosť, interval, kapacita, čistota vozidiel, ... takže v tom, že tam je najlepšia MHD, nikomu neprotirečím, len vravím že dierky na sietnici fakt nemusím
mimochodom dnes, teda uz vcera som videl najrychlejsi prelet kacice racianskym mytom...ta K2Ska prefrcala rackom, zabrzdila na zastavke a potom zase "plnou parou" vpred:)
Hej, tam ti majú tí Švajčiari nekultúrni tie celovozové reklamy úplne všade. Ešte dobre, že si tam nebol, lebo by si im mohol prezradiť, že všeobecne rozšírený názor o tom, že majú najlepšiu hromadnú dopravu na svete, nie je pravdivý ? .
No k tym okennym foliam este tolko ze kym je to suche.. bolia z toho oci, ale pozerat sa cez to da aj ke sice nafigu ale predsa, lenze ked je take blbe pocasie ze je to cele mokre a naparene tak sa tam na tych kruzkoch robia kvapky rosy a nevidis cez to uz fakt nic a ked to neni len busboard ale celovozova rekalama a ta elektrika nahodou nema buse tak len cumis na kazdej zastavke cez dvee kde vlastne si... ?
Zvláštne. Doteraz som mal o Tebe pocit, že si normálny. Toto sú ale totálne šotonázory. Po prvé, spýtaj sa toho oftalmológa. Po druhé, kto potrebuje niekoľko hodín v kuse pozerať z prostriedku MHD cez dierkovanú fóliu? Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad? Po štvrté, až budeš platiť plné nedotované cestovné, môžeš riešiť svoju ochotu platiť akúsi daň za čosi.
To máš pravdu, nebol, a neviem ako to tam vyzerá. Ale ak tam chodí všetko s oknami polepenými tými dierovanými fóliami, ktoré túto debatu rozpútali, tak ďakujem, neprosím A už začínam robiť priveľa preklepov, mal by som asi ísť spať
Máš pocit, že cez vlčie okná vodič pozerá von? Ty si veľa múdry, aj technickým podmienkam prevádzky vozidiel rozumieš, nie si náhodou redaktorom Nového Času?
OK, keď už sme pri konkrétnych reklamách. Ako som už spomínal, vadia mi reklamy zhoršujúce výhľad z vozidla, čo je primárne fenomén CVR. Ak je CVR, ktorá nezasahuje do okien, a je vkusná, nemám proti nej takmer nič, okrem narúšania uniformity vozového parku, ale to je len zanedbateľná drobnosť oproti narúšaniu výhľadu z vozidla. Ty sa na ten výhľad pozeráš optimisticky, ja realisticky - vidím, čo (ne)vidím Samozrejme, napr. tenký prúžok cez okná v štýle Firo tour na 7909 nevadí, lebo nijako markantne nezavadzia vo výhľade, ale cez tie dierkované fólie, musíš aj sám uznať, že síce vidno je, čo nepopieram, ale značne nafigu. A fakt by ma veľmi zaujímal posudok od oftalmológa.
A keď si zabrdol do LBC náteru - tento náter za reklamu nepovažujem, už len preto, že je to "reklama" na mesto, v ktorom tie vozy jazdia, čo sa za reklamu v pravom slova zmysle ani považovať nedá, navyše jej zadávateľom je (ak sa nemýlim) magistrát, a nie súkromná spoločnosť, čo je veľký rozdiel, a ešte k tomu má tendenciu stať sa municipálnym náterom tohoto mesta, proti čomu tiež nič nemám. Takže LBC by som medzi reklamy fakt neplietol.
A na záver - bohužiaľ, máš pravdu - biznis a peniaze hýbu svetom, a vytláčajú všetko, čo ešte má nejakú hodnotu - pohodlie, kultúru, estetickosť, zdravý rozum. Ako ďaleko to necháme zájsť, je na však aj nás...
Ano, tie nepriehladne nalepky odsudzujem aj ja. A aj reklamy na SPP ako take.
Ale k tymto celovozovym reklamam - zober si napriklad napriklad teraz tuto Generali novu reklamu, byvale Timbuktoo, Marijo, OMV a na druhej strane reklamu na byty v Dubravke, alebo inu necelovozovu reklamu.
Generali, Timbuktoo (a dalsie im podobne) zaberaju plochu temer celeho voza, vratane okien. Cela suprava teda tvori reklamu. Potom su ceolovozove ako Marijo, OMV pri ktorych je voz cely vo farbe firmy, ale okna su de facto volne (viac ci menej). na druhu stranu si daj reklamy ako su na suprave tusim 7925/26, kde na CAST celeho boku daju vlastne velky bilboard a aj to len na jeden voz. Aj na klbovych Ikarusoch rady 400 to byva. Ja s myslim, ze ten voz vyzera najlepsie, ked ma fakt celovozovu reklamu ! Aj cez okna. Je to subjektivny nazor - Ty cez tie nalepky vidis zle, resp. nevidis, ja vidim samozrejme cez ne horsie ako cez cire sklo, ale vidim. V konecnom dosledku obaja cez to vidime rovnako, len ja sa na to pozeram optimisticky, Ty pesimisticky. Zvonka sa mi ale tento druh reklamy paci najviac. Pises, ze tebe sa moc nepaci ked su vozidla rozne pomalovane... No tomu nezabranis - farebnu unifikaciu dopravcov uz reklamy budu narusat, ci chces ci nie. A zas vzdy lepsie mat na K2S reklamy na LBC ako ich povodny nater. A dostali sme sa k reklamam na LBC - tie su celovozove a podla mna vkusne. Nezasahuju do okien, cize tym Marijo a spol. OK - dizajner zvolil pre LBC tento druh reklamy - vyslo to. Inde mozno lepsie vyrazi velky obrazok na boku vozidla. No a bavit sa o nevkusnosti... pri pohlade do interieru potagovaneho a posprejovaneho... sorry.
Pisal si, ze DP z toho ma houby (skoro) a vacsinu zozerie Recar. Tak Recar je to POSLEDNE na co mozme nadavat !!! Treba sa spytat DP, ci im teda tych par supiek (ak to je tak ako pises) stoji potom za to, aby Recaru opskytovali reklamne plochy na vozidlach. Ja byt Recar a zadavatel ma poziada o vypracovanie reklamy cez cely bok vozidla a DP mi to umozni, tak zadavatelovi bez mihnutia oka vyhoviem ! To je biznis ! A Recar ho zjavne robi, ako ma umoznene.
Kazdopadne, my s tym nepohneme, len mozme vyslovit svoj nazor na reklamy a to sme uz spravili.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav