Re #71555 Papyr: prave o to ide! ta pokuta musi byt taka vysoka ze sa ti neoplati cestovat na cierno!!!
***
K dnesnim DD, ako sa to stalo? Bol som tam osobne ale akosi som nepochopil vsak ked ma 25Tr troleje uz stiahnute tak jej moc nelietaju, to len pri stahovani a toto sa stalo evidentne pri vyjazde z obratiska.. alebo sa mylim?.. pls. napiste ako sa to vlastne stalo... dik
Hefo: ano, su to take argumenty typu "najdime dovod, preco sa to neda". Ze takto argumentuje DP, to uz som si zvykol, ale ze tym nakazil aj fandov, to uz ma znepokojuje.
SDX: 14 000 je neludska pokuta, svojou silou vobec nezodpoveda sile previnenia. A co sa tyka exekutorov, ti mozu siahnut na majetok len tomu, kto nieco ma. Takze opat by slusni ludia platili - a nemalo - a neprisposobivi by boli beztrestni.
Richardhudec: ale, ale, kolega. Preco vopred predpokladas meskanie vozidiel, dokonca take vyrazne, ze by vyvolalo nutnost pridavat dalsie poradia? Ved som nemal na mysli zrusenie automatov a uz toboz nie povinny nastup predkom a nutnost kupy listka u vodica. Mal som na mysli stav, ked sa u vodica da kupit listok, aby sancu dostali aj ti, co nastupuju na zastavke bez automatu. Aby si zase VSETCI nekupovali listok u vodica, bude takyto listok o nieco drahsi. Takyto system dobre funguje aj v omnoho mensich mestach (Presov: 14 Sk...u vodica 16 Sk) aj v omnoho vacsich mestach (Praha 20 Kc...u vodica 25 Kc) a nikde to nesposobuje badatelne meskania. Dovolim si teda predpokladat, ze ani v Bratislave by s tym problem nebol. Naviac u vodica netreba ani drzat vsetky druhy listkov, staci zakladny.
"no mne sa nepáči ani to, keď ma niekto núti kupovať 30 minútový lístok za 18,- Sk, keď mi cesta trvá len 22 minút, a to tiež nie je morálne... "
No hádam že nechceš, aby DP predával minútové lístky, aby si si mohol poskladať taký aký akurát potrebuješ. To by som tiež mohol argumentovať, že ma železnica/SADka núti kúpiť si pri ceste do Žiliny lístok na pásmo 191 až 210 km, keď ja cestujem len 203. Prípadne, že v obchode si môžem kúpiť len polku chleba, keď ja chcem 2 krajce. ?
:: myslím si, žeby sme mali dbať o to, aby naša spoločnosť bola morálna a cestovanie načierno morálne nie je, isteže, človek je tvor zábudlivý, môže si zabudnúť označiť cestovný lístok; niekedy to môže byť z technických dôvodov, keď automat na zastávke nefunguje, to by predaj priamo u vodiča pomohol riešiť; ale v prípadoch, keď to ľudia zneužívajú by sa to malo riešiť naozaj nekompromisne; no mne sa nepáči ani to, keď ma niekto núti kupovať 30 minútový lístok za 18,- Sk, keď mi cesta trvá len 22 minút, a to tiež nie je morálne... ?
ale čo iné má magistrát robiť, keď tie projekty naozaj nie sú v tom v návrhu zatiaľ neschváleného územného plánu ani v tej platnej územnoplánovacej dokumentácii? ?
1) Samozrejme, že v Brne električky z dôvodu doplnkového predaja cestovných lístkov NEČAKAJÚ na zastávkach minimálne minútu. To je ŽVÁST.
2) Aký je celkový interval na radiále v Brne a v Bratislave? Asi ti uniklo pri fotografovaní, že Brno má trocha iný systém linkového vedenia ako Bratislava.
lenzeee...v brne to trosku inak funguje...vozidla cakaju na zastavkach minimalne minutu (presvedcil som sa o tom, ked som ich fotil a mal som 60 sekundovy expozicny cas) a v nedelu maju elektricky myslim 10minutovy interval, sobota 9 a tyzden...radsej ani nechcem vediet, lebo by mi to prislo luto, ked si spomeniem na BA, ked o 21 hod maju elektricky 20 minutovy interval cez pracovny den ? taaaakze tak..
Mne sa najviac pozdáva spomínaný bodový systém: Zabudnutie električesky 140 Sk, prvé chytenie 1400, druhé 2800, tretie 4200 atď. pričom každý rok by sa to anulovalo...
A takisto súhlasím s názorom richardahudeca, že revízori by nemali vykonávať kontrolu na zastávkach, kde nie je možné zakúpiť si lístok a že by sa mal zvýšiť ich počet.
osobne mam vacsinu casu kupeny predplatny listok, a obcasne jazdy "nacierno" nemienim popierat, ale za cely moj zivot ich bolo v bratislave len niekolko, a aj to z dovodov nedostupnosti listkov (cim sa nechcem samozrejme ospravedlnit...). Takze z toho moze lahko vyplyvat moj motiv - kedze platim cestovne, tak mojim motivom je v prvom rade poukazat na uplne neadekvatny pravny stav, ktory treba urychlene zmenit, a to podla mojho nazoru nie tak, aby revizori mohli pouzivat nasilie (lebo to je podla mna v rozpore s pravnym statom, ustavou a medzinarodnymi dohodami), ale tak, aby kontrolu cestovnych listkov vykonavali policajti, aby cestovanie nacierno bolo priestupkom, a opakovany priestupok trestny cin (co uz teraz plati), tak ako napriklad parkovanie. Ja nevidim zase az taky rozdiel v nelegalnom parkovani a cestovani nacierno. A nakoniec nedostatok revizorov moze spocivat prave v ich absolutne pochybnom pravnom postaveni - ja osobne by som revizora odmietol robit za sucasnych neprijatelnych zakonnych podmienok.
V Brne to normálne funguje a vôbec to neznamená zdržanie. Okrem toho tento doplnkový predaj, aspoň čo som ja zažil, sa využíva v priemere tak jeden človek na 2,5 dvadsaťminútovej jazdy (mojej ? ). Aj tak má väčšina ľudí električenky. Takže vôbec to nie je na škodu, skôr to poteší. ?
Prepáč, ale to je ŽVÁST. V iných mestách DOPLNKOVÝ predaj cestovných lístkov u vodiča funguje a nedochádza k žiadnym tragickým zdržaniam. Okrem toho v Bratislave môžeš MHD vyčítať tisíce nedostatkov, ale nie mizerné intervaly.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nick
ak Ti stačia dva krajce chleba, tak zvyšok môžeš darovať bezdomovcom...?
...a ešte sa mi nepáči, že niektorí využívajú rôzne výhody na cestovanie, tzv. režinky apod. ?