Ale to moze len debila napadnut, ze ked 1-ka pojde na Nove Mesto, ze nechaju 6. Mali tam asi dodat, ze samozrejme 6 neobnovia, pre tych co nepohnu mozgom.
A preo sa nove mesto stale vola nove. Ved je vyrazne starsie ako Novy most...
Kurnik preco maju bratislavcania chut stale vsetko prestavovat, burat, premenovavat...
Ja som mal tiez v prispevku na teba zopar hviedzickovych slov, ale skor nez som to poslal som sa stihol ukludnit ? a deletnut ich ?
Opat slovensko - ceske vztahy. Pridam trosku oleja Na jednej strane je pravda ze v prvych rokoch po 1. sv. vojne bolo vladou v Prahe rozhodnute o prestahovani mnozstve fabrik do Ciech, snad z kazdej doliny jedna, v duchu byvaleho usporiadania rakuskej monarchie - uhorsko agrarne a ceske krajiny strojarske, no skoro si vlada uvedomila, ze to nie je to prave orechove a chyby sa zacali napravat. Avsak na slovensko prislo mnozstvo ucitelov, lekarov, zandarov, zelezniciarov, ktory prisli zabezpecit chod noveho statu (aj ked neskor sa im nechcelo odist), kedze dovtedy to robili madari a ti odmietli pracovat pre novu vladu a cakali na obsadenie slovenska madarskou armadou. Z celych Ciech prislo mnozstvo dobrovolnikov (Sokolov) ktori prisli branit hranice noveho statu a teda aj Slovakov. A co sa CSSR tyka, postoj pana prezidenta Novotneho, ktory nemal rad Slovakov, kazdy dobre pozna, no Husak odstartoval velke investicie do Slovenskej krajiny.
V kazdom pripade nema vyznam sa priet oto, kto na koho viac doplacal. Rozdelili sme sa a kazdy ideme svojou cestou. Treba stavat na buducnosti a nie na hriechoch z minulosti...
A co nabrezie? Aj v tomto pripade by zostalo nabrezie od tunela jedinou cestou do Karlovky a nejednalo by sa o skutocne nove prepojenie Z-V. Bolo by to len lepsim poprepajanim centra mesta medzi sebou. Co vsak, ak by sa zasekla elektrickova doprava pri PKO?
no jasne, je smutne ze sa na take nieco nenajdu peniaze tak uznavam teda ze po tychto argumentoch by trat na spitalskej nestacila, ale to alternativne spojenie cez dostojevskeho by tiez nebol zly napad (niekto to tu spominal) otazne je kade?
1) Bolo tam to "v podstate".. nemyslel som tym ze je to metro.. nas tunel je tak na rozhrani metro/elektricka.. ale ako spravne povedal eripmav, je blbost rozlisovat metro a elektricku..
2) Ak myslim variantu Dostojevskeho rad - Karadzicova, tak ta by bola napojena na Safko (usek Safko - Nam. L.Stura by sa zdvojkolajnil), cize spojenie by bolo Nove Mesto (karadzicova) - Safko - nabrezie - KV - Dubravka..
S tymi parametrami sa dnesny tunel asi tazko blizi k metru. Ja som len narazal na to, ze to co spomenul eripmav bolo myslim jednou z alternativ skutocneho planoveneho metra.
Re #71346 eripmav: Ozaj Petrzalka lezi na zapade? Mne sa zda, ze v ramci BA skor na juhu resp. juhozapade. Spojenim zapad-vychod mam ja na mysli spojenie Karlovky resp. Dubravky s Novym Mestom, Racou alebo Ruzinovom.
co je to metro? podla mna pokojne moze ist elektricka do tunela, moze dosahovat porovnatelnu rychlost, mozno len nie taku kapacitu - ktora ale nakoniec v bratislave vobec nie je potrebna nejaka suprava, ktora by mala 10 voznov a odniesla pohodlne 2000 ludi. Ja naozaj nechapem tie delenia na metro a elektricku - to moze viest len k debatam, planovaniu, posudzovaniu a rieseniu... a pritom nebude jazdit nic, alebo 20 rocne vraky. Doprava sa neposudzuje podla toho ci to je "metro" alebo "elektricka" alebo "elekricka v tunely" ale podla toho aka je rychla, spolahliva, aku ma kapacitu, pripadne ako je ekologicka. A elektricka moze - snad s vynimkou kapacity - dosiahnut vsetko to co chapu ludia vacsinou pod pojmom "metro". Ale opakujem to delenie je potrebne akurat tak pre nezmyselne debaty a pojmologiu a nie pre cestujuceho a dopravu v meste.
Metro je zakopana elektricka.. cize ked zakopeme elektricku, ano stane sa z toho metro, ale v tom problem nevidim.. len cash.. ono v podstate je aj tunel pod hradom "metro"..
Re #71348 jandro: mas pravdu.. v podstate by tam elina namiesto zatocenia pokracovala rovno..
Pri tom sne o spojeni Vazovova - Zochova ma napadlo, ze vhodnym miestom na napojenie elektriciek by mohla byt posledna zakruta pri vjazde elektriciek do tunela v smere do Karlovky (hore nad Zochovou). Zda sa mi, ze by tam na to bolo aj dost priestoru.
Tretie prepojenie elektriciek zapad-vychod by bolo mozne asi len tazko realne uskutocnit. Mozno cez Kramare. Teoreticky by sa to dalo nad hradom, ale bolo by nevycislitelne, ake ine skody by to sposobilo? Nieco ako Novy most, ked bol naozaj novym. Ozaj preco sa stale nazyva Novym? ?
kašlem na to čo majú vo Viedni.
Keď niečo podľa teba nefunguje, tak sa to dá zlepšiť ?
To je dobré, pokazil sa mi vysávač - spravím doň dzíru a bude fungovac.
Nezlepší. Naopak.
A s nákupom a vyraďovaním odbiehaš od témy.
Najidealnejsie by bolo vybudovat niekde novu spojku medzi vychodom a zapadom mesta (to asi zostane snom) a potom znizit pocet liniek na Obchodnej na max. 2...
Re #71335 AAA: Dostojevskeho - Karadzicova by bola fajn, ale ja by som uvital (toto tiez asi zostane snom) vybudovat z Vazovky trat po trase 94 na Hodzovo namestie a odtial na Zochovu, kde by sa trat mohla rozdelit, do tunela a na nabrezie.. trat by sa potom pripadne mohla potiahnut z Hodzoveho na Hlavnu (ako ide 93).. zacinat by to pripadne mohlo namiesto Vazovky odpojenim sa z trate na Hl. St pri NBS..
Re #71338 Nal Sehel: s tou "dnesnou novou generaciou" nesuhlasim, ale ostatne je zial pravda..
Presne tak, rovnako aj #71332. Konecne je to cierne na bielom (bezovom).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jandro