Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #71123:
Takéto sumy sa úplne bežne a úspešne súdne vymáhajú, takže nevrav o tom, o čom nevieš...
Reakcia na: Sommelier #71119:
podla mna HDP na obyvatela (pokia nie je skreslene zlou statistikou poctu obyvatelov - co v Bratislave v znacnej miere je) je dobrym ukazovatelom urovne a dolezite pre poskytovnie fondov na vyrovnavanie rozdielov. Problem nie je v systeme fondov, ale v nasom prerozdelovani dani a takzvanej decentralizacii. Ked sa chcu prerozdelovat dane centralne v celom slovensku - co je realita - tak ma byt cele slovensko jeden region (myslim ze 5 milionov vobec nie je vela) - a hotovo. Cele slovensko ma HDP nizsie a tak cele slovensko moze byt prijemcom eurofondov. Ale ked sa rozdeli na regiony, tak treba rozdelit aj dane, inak vznikaju deformacie - ako v bratislave, ze region ma vysoke HDP, ale penazi ma samosprava tolko, ako keby mala HDP na urovni priemeru slovenska - co je prave kamen urazu!
Co sa tyka vety, ze radsej nech to plati stat - to som myslel uplne vazne. Radsej ako sucasny system, ja nehovorim ze nemoze byt lepsi system, ale ako sucasny je urcite lepsi centralne platenie statom. Lepsie ako ked VUC ma peniaze z cestnej dane a peniaze na verejnu dopravu, ale plati len cesty v okrajovych okresoch (MA, PK, SC), pricom tie dane ma vacsinou z okresov BA-1az5, kde neplati ani kusok cesty a ziadnu dopravu, len SAD opat z okrajovych okresov. Potom je tu magistrat, ktory ma peniaze ako kazda ina obec - lenze "kazda ina obec" si neplati cesty 1. a 2. triedy ako magistrat, neplati si dopravu - DPB. A este su tu samozrejme zeleznice - a tie plati pre zmenu stat, aby to nebolo prilis jednoduche. Pritom zeleznice vozia takisto ludi napriklad z malaciek do bratislavy, ako SAD. Len SAD ma uplne ine financovanie a uplne niekym inym... to je totalny CHAOS, DEFORMACIE a NESPRAVODLIVOST - bratislavcania napriklad svojimi danami z nehnutelnosti doplacaju to na dopravu, jeddnoducho niekde sa tie peniaze na DPB museli zobrat, v takych malych dedinach im dopravu zaplati VUC prostrednictvom SAD a v Bratislave proste musis najst nieco ine. A na zaver - POSLEDNY VELKY NAKUP KLBOVYCH AUTOBUSOV (ikarusy) bol za financovania statom, to iste posledne klbove trolejbusy velka dodavka...
Reakcia na: Ámos #71140:
A náhodou zistíme, že by sa predsa vyplatila MHD zadarmo ?
Reakcia na: Sommelier #71134:
To, ze ak budes chciet prepustit revizorov a nasledne ich prijat ako zivnostnikov, tak odbory ti do toho budu kecat...
A akym pravom obvinujem revizorov. No z tych vlastnych skusenosti co si pisal. Kazdy z mojich kamaratov co ich niekedy chytil revizor bez listka (omylom ci schvalne) to aspon raz riesili 400 - 500Sk rovno do vacku.
Dokonca jeden si kamarata zobral bokom, nemal pri sebe doklady a furt sa ho pytal: "A čo stym spravime, a čo stym spravime..." a kedze kamos nepovedal ze dam vam 500 a nehame to tak, ale hovoril ze neviem, neviem, tak sa po chvili na neho vysral.
Kde su vnutorne kontroly? No asi nefunguju...
A na zaklade toho co pisal Mike, tak by bolo zaujimave zistit kolko sa na pokutach vybere a ake su mzdove naklady + provizie. Ci sa ta kontrola v takejto verzii vobec oplati...
Jo a natupovanie prvymi dverami by som nezavadzal. Kedysi som nad tym tiez uvazoval, ale nemozes sikanovat cestujuceho preto, ze si neni schopny urobit poriadok vo vlastnych radoch a zabezpecit normalne kontrolu CL vo vozidlach.
Reakcia na: yves #71132:
To bolo pisane ak tak. Ak by sa predlzila L133 po dostojevskeho na Nivy a spojila s L202, tak potom spojit L88 a L70. Ludia by mali spoj cez prestup pod Novy most.
Ak by sa zaroven este aj predlzila L210 z niv cez Landererovu do Ovsista tak by som poslal linku 88+70 (Mohla by dostat cislo 87A 😃 ) z Prievozskej na Kosicku a netocit ju okolo ASMN.
Reakcia na: Ámos #71137:
? Presne tak. No, asi nejaky omyl...
Reakcia na: Nal Sehel #71126:
Ale Ik435 ma predsa automatiku ?
Reakcia na: Nal Sehel #71135:
...myslím si, že tu ale nikto nehovoril o GOčkach 28x. Že sa svojho času vykonali v BB - to schvaľujem 283ky ešte nejaký rôčik na cestách jazdiť budú a nevidím v tom problém, aj keď sú už vo veľmi žalostnom stave.
O ich ďalších GO sa pokiaľ viem neuvažuje.
A 4xx sa generálkovať budú musieť a bolo by to vhodné. Tie busy majú na to, aby v BA vydržali 15 a viac rokov - horizont 2013 - a to bez GO nebude možné dosiahnuť.
Reakcia na: bubboo #71133:
Prásk klinček po hlavičke. Najviac ma bavilo, keď bola rozheganá konzola ešte aj hľadať rýchlosti. cestujúci si mohli často od škŕkania pri zaraďovaní myslieť - NO TO JE AMATÉR.
Ak sám vieš, ale po pár KM sa to vodič natrénoval a bolo OK.
Veď sme ,, Dečkari no nie ??? "
Reakcia na: Ámos #71125:
prvej vete never, z vlastných skúseností viem, že to tak nie je.
Čo majú so vzťahmi podnikateľských subjektov spoločné odbory ?
Akým právom obviňuješ revízorov z toho, že pokiaľ vykonávajú riešenie porušenia prepravných podmienok primo na mieste - v hotovosti z nezákonného obohacovania sa ?
Kde sú v tom prípade vnútorné kontroly ?
Ehm, s tými terminálmi je to dobrý nápad, len finančne a technologicky náročný. Máme na to čas, rozhodne by som to nenazval prioritné, pretože na konci dňa to situáciu riešiť nebude.
Reakcia na: Nal Sehel #71131:
S tou lavou nohou v Ik s tebou plne súhlasím,dovolím si ešte ti pripomenúť pravú ruku,ktorá si "obsluhou"Ikarusu 280 taktiež príde na svoje.biceps na pravej ruke má dvoj a viacfázový tréning.Tolko vlastná skúsenosť.
Reakcia na: Ámos #71022:
Prepáč Ámos, ale väčšiu blbosť ako spájať L70 s L88 som tu už dlho nevidel ? To len sranduješ nie? Alebo naozaj považuješ dobré riešenie, aby ľudia z AS MN cestovali pod Nový most cca. 22 minút? A takisto neviem, čo by tomu povedali ostatní cestujúci ktorí idú pod Nový most, napríklad tým z Biskupíc by sa potrebný čas až zdvojnásobil. A toto všetko pri intervale L88 a s kĺbakmi ? ! Z ktorej linky by si stiahol tieto busy?
Reakcia na: Kami #71129:
Samozrejme dal som sa zmiasť zlým označením.
jednoznačne sa jedná o IK 280 + IK 283 . Ik435 . Ik412 + 434 su v podstate najlepšie busy aké DPB má.
Reakcia na: Mike #71051:
No napr. cez vikend stretnes aj voz s 3 min. naskokom
Re 71058: vypadla ti 212 ?
Re 71063: No len chyba obsluha Noveho Mesta celodenne. Ja by som to dal takto: 2 na Zlate s dvojnasobnym intervalom 6 nechat celotyzdenne a 1 do Ruzinova.
Re 71068: No 15 metrove t-busy: Myslim, ze by sa bez nich prezit dalo.
Reakcia na: Nal Sehel #71126:
da sa suhlasit, ale len v pripade ze pod I435 myslis I28x. Tie vozy su skutocne na dozitie. 😛
Reakcia na: S499.1023 #71093:
V prednej pravej casti , ale ktore sedadlo presne to neviem uz. Boli to prve dvere co otvoril.
Reakcia na: S499.1023 #71096:
Apropo je jasné, že aj Karosa B732 + 741 nikdy nespĺňali EU normy - čo myslíš prečo ich bývala ČSSR na západ nemohla predať, keď si odmyslím, že to bolo s ohľadom na bus s komunistického štátu ?????
Reakcia na: S499.1023 #71096:
Môj zlatý krásny - keď sa vyrábali Ik435 +Karosa B732 a 741, zrejme si pozabudol, že sme nielen neboli v EU ale sú to pozostatky predpisov bývalej ČSSR a tie predpisy preto mali toľko výnimiek. Samozrejme ak urobíš GO mal by bus spĺňať predpis jeho prvotnej výroby. Ja len chcem podotknúť, že GO Ik435
sú zbytočné vynaložené prostriedky, už len s toho dôvodu, že tento bus je nevyhovujúci pre MHD trebárs len pre svoj vysoký podvozok a stoho vyplývajúceho nastupovania, čo by Ti potvrdili predovšetkým starší občania. To, že sa GO robí v Maďarsku ešte neznamená, že to musíme zákonite robiť aj na Slovensku - nepotvrdzuje to dobré strategické rozhodnutie. S ohľadom na prácu vodiča by som GO Ik435 úplne odmietol - čo myslíš koľkokrát musí vodič počas služby preradiť rýchlosť. Ja si to obdobie jazdenia na Ikarusoch, keď som ešte jazdil pamätám a môžem Ti prisahať, že veru ma často po službe ľavá noha bolela, preto jednoducho do MHD len a len AUTOMATIKA. Preto si aj myslím že GO+CNG krátkych Karos s mechanickou prevodovkou je krok späť,
a v dnešnej hustote dopravy vodičovi strpčuje prácu. Ako si sám tvrdil bol si vodičom tiež, tak zrejme vieš o čom tu píšem.
Reakcia na: Sommelier #71123:

Skor ci neskor zaplatia. Ako tot chlapik co nezaplatil zopar pokut a teraz mu exekucne strhavaju z platu 43.000 😃
Nad zivnostnikmi som tiez uvazoval, len jeden hacik to ma. Odbory DPB... Pochybujem, ze by nieco take dovolili.
Ten kto chce zaplatit namieste, zaplati aj cez zlozenku. Alebo by mohol namieste cez terminal kartou rovno na ucet DPB o com by dostal doklad. Revizor by vsak do ruk od cestujuceho prachy nedostal. Bali by sa potom brat uplatky - ved keby ich niekto videl na zastavke ako beru bankovky - znamena to jedine...
Reakcia na: Emo #71116:
Ale na Wustenrot ci na Nivy uz nie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.