WTF ?
K tramvajkám... Keď ja ako laik vecí neznalý niečo nazvem nesprávnym slovom, nevalcuj hneď ?
In my humble oppinion - pokiaľ sa lepšie cícim v Poršátku - tak sa v ňom cítim lepšie (bodka)
A nebudem sám - keď sa pozrieš na usmiatych ľudí, keď sa 9111 dovalí na zastávku, keď nastúpia a malý v kočíku začne niekoľkominútový monológ "mamí a tochle je jaka cheska tuamvaj" a turisti pri jej prechádzaní vyťahujú foťáky - to je iná káva.
Vlka neporovnáva Škodovicu s Bombardírom či ULFom - lebo sa ním neviezol, alebo to skrátka porovnávať nepotrebuje.
a druhá vec:
len a len je véééľmi útočné
1. pokiaľ sme nevyčerpali všetky možnosti zlepšenia priepustnosti centra - akým právom kričíme po potrebe zakopávať električky pod zem ?
2. pokiaľ máme v centre množstvo miest neobslúžených koľajovou dopravou, prečo nepostaviť tunel práve tam ?
Kde je prosím Ťa v centre "mŕtvy priestor" ? 19:01 bol priskorý čas na tvrdé drogy. ☺
Čo to motáš s lacnou výstavbou mimo neho ? Ty si odkiaľ prišiel ? Ešte si nepočul o "kvalitnej" práci developerských spoločností v centre ? A o aké architektonické skvosty sa jedná ?
Shrinking cities ? To nemôžeš myslieť vážne !!! Chceš povedať, že situácia je podobná Detritu či Halle-Neustadt ? A bol si sa aspoň v Halle pozrieť ? Dá sa snáď povedať, že by sa v BA nachádzali stovky opustených budov ???????? Prosím Ťa vážne prejdi na mäkšie drogy, lebo to je neuveriteľná momotina čo si zadrel.
Logicky, prosím logicky... V centre centrovom sa už toho veľa stavať nebude, lebo nie je kde.
Keď berieme tróšku širšie centrum - pomuože - vyrieši to vaše tunelovanie hromadnú dopravu do oblastí Pribinovej, Plynárenskej, Karadžičovej, Kuchajde, Tomášikovej ?
V prvom rade práve tieto oblasti považujem za prioritné - kam električku treba poslať (po Pétržke).
V druhom rade považujem za potrebné spojenie DH, DNV, - avšak toto by sa malo odvíjať od spôsobu riešenia prvého radu.
Nevidím a necítim najmenšiu potrebu uvažovať nad zrušením a zakopaním Štúrovej, Nám SNP, Špitálskej, Nábrežia, Obchodnej, Mostovej - nikto z Vás jasne neoznačil miesta, (ktoré, ako vieme musia byť minimálne 3) kde by sa mali nachádzať vjazdy a výjazdy električiek z tunelov - a ako som už spomínal nevedia to ani na magistráte a neviete to ani vy. A z môjho pohľadu to je síce technicky možné, ale prakticky už nie.
Takže zahrabanie električiek v CMO je blábol.
Noo minule sa tu riesili ak si dobre pamatam oznacenia dojazdovych liniek..tu je moja skusenost z piatku:po osmej hodine cakam na florianskom namesti na nejaku elinu do race a co mi nedoslo..ze vraj dojazdova 9na s cielom Zel.stanica Vinohrady(pekne inverzne oznacenym)...tak som sa potesil kedze vystupujem na ursinyho ze sa zveziem...ake bolo moje prekvapkanie ked to ujo sibol na vazovovu smer krizna...nerobim z toho vedu(vystupil som na vazke) ale byt zahranicny turista ostanem dost vyorany..
Tvrdím, že mimoúrovňovým riešením problémového bodu by sa mal dosiahnúť maximálny efekt: zrýchliť električky + zrýchliť IAD + pomôcť chodcom + získať priestor.
1. Obchodná - nie som až tak proti, ale subjektívne sa mi určité spomalenie električiek na pešej zóne v najcenrovitejšom centre páči (to je tá mestotvornosť:-)
2. Americké námestie sa dá riešiť zmenou organizácie dopravy
3. viď bod 1, nezdá sa mi, že by tam vznikali nejaké zácpy
4. Špitálska - minimálne prínosy v zrýchlení čohokoľvek - prínos v získaní priestoru a bezpečnosť - to je málo. Centrum nie je diaľnica, takých bodov je v Prahe podstatne viac (viď Malostranské námestie).
5. Mostová - riešiť organizačne
6. Radlinského (nepovažujem už za najcenrovitejšie centrum) - OK, riešiť spolu s Račianským
7. OK (mimo centra) - v centre čo najmenej semafórov - prednosť električiek ako Suché mýto. Navrhujem zrušiť semafóry na Kamennom, neskôr na Šafárikovom.
8. To nebude také jednoduché, ale súhlasil by som s nejakým prepojením Pribinovej (možno aj povrchovo). Štefánikovu si neviem predstaviť.
Obcas fakt neviem kam sa ti dochodcovia ponahlaju.. ci do hrobu alebo kam...
minule som tiez videl ze elina nemohla prejst cez krizovatku (padli troflu palice v krizovatke) a hadaj kto bol najzvedavejsi a najnervoznejsi? dochodcovia...
810.065 by mala byt v New Castles, aj som s nou isiel minule do DS. Aj dalsia asi 492 by tam mala byt. 365 co jazdi teraz ma tiez transparenty BUSE, ale furt off.
Práve som išiel dojazdovou deviatkou. Pred chvíľkou sme takmer zrazili samovryhyňu v dôchodkovom veku. Išlsi sme cez Križovatku pri zváračáku smerom do Rače, keď sa odrazu babka na červenú rozbehla smerom od zastávky cez koľajisko. Uplne nelogicky a šialene. Vodič pohotovo zaeragoval. Ale babka utekala a potkla sa o koľajnicu trate vedúcej do mesta, padla na asfalt a rozbila si hlavu. Električka sa jej ani nedotkla! V smere do mesta ostala stáť ďalšia tramvaj na linke 3, ešte pred križovatkou, tiež to ubrzdila, stála asi meter od babky. Keď som vystúpil tak som sa bežal pozrieť čo je, samozrejme okolo babky už kopa ľudí. Videl som iba že mala rozbizú hlavu v kaluži krvi. Ak sa chce tá babka zabiť tak nech skočí z mosta, ale nie že bude na červenú behať popod tramvaje! Niekedy mi fakt rozum stojí, nedokážem pochopiť, kam sa toľko ponáhľa. Vodiči tramvají sú v tomto prípade nevinní, ani jedna električka nemala fyzický kontakt s prebiehajúcou dôchodkyňou....
Menovite 810.065 je pridelená niekde v domovskom depe Humenné, čiže jazdí niekde tam. Aj zvyšené 2 810ny, kt. mali zabezpečovať pôvodne linku 55 boli odvelené niekam ďaleko preč z BA. ?
To je pravda co pises, len tu sa bavime o buducnosti vzdialenej 20-30 a viac rokov. A vies Ty ako bude vtedy vyzerat z urbanistickeho hladiska BA ? To neviem ani ja. Mozno uz to nebude len o radialach a zastavbach popri nich, ale aj o tych lokalnych aglomeraciach. Fakt je len ten, ze mesto sa rozrasta. Centrum, ale aj sirsie centrum mesta nie je dobre dopravne preddisponovane na zvysenie hustoty a to je druhy fakt. Ja netvrdim, ze je mesto potrebne dnes... o 10 rokov mozno tiez nebude. Ja sa bavim o par 10 rokov dalej. A tam nik z nas nevie, ci metro nebude potrebne. Pozri ake stavby sa chystaju kade-tade...
A také, že Škoda 720 sa nevyrábala preto, lebo prioritou bola investícia do Považských strojární, si počul?
Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
minule som tiez videl ze elina nemohla prejst cez krizovatku (padli troflu palice v krizovatke) a hadaj kto bol najzvedavejsi a najnervoznejsi? dochodcovia...