Reakcia na: Andy #68534:
co je to "prijatelna pre vodicov"? Ak by vyska myta, ktoru by bolo mozne vybrat za prejazd krizovatky Patrkonka, nepostacovala na stavbu tunela Sitina, tak by sa ziadny tunel v trhovom prostredi nestaval, a ani zapchy na Patronky by neboli - lebo logicky, ked vodici nebudu ochotni zaplatit take myto - nebudu tolko jazdit (pojdu vlakom, autobusom - ktory sice tiez zaplati myto, ale menej na jednu osobu) - o tom to je - ak by vodici neboli ochotni platit tak vysoke myto - nejazdili by, isli by inak a nebol by tu neprirodzeny rozvoj IAD. Ten tunel jednoducho niekto zaplatit musi, a je na zvazeni ci to budu danovi poplatnici, alebo ti co ho potrebuju ak ho potrebuju. A je rozdiel prave v tom, ze ked sa postavi "zadarmo" (teda z dani) tunel - tak nevyuzi to... ale ked si to mam zaplatit - tak uz si zvazim - treba ten tunel, alebo pojdem z Malaciek vlakom do roboty...
eripmav
-chcem elektronicke myto pre vsetky vozidla - teda moznost vyberat myto, ktora neznamena ze sa aj na vsetkych usekoch bude vyberat - ale nech je tu moznost spoplatnit prejazd nejakym rychlym a automatizovanym sposobom.
-vysku poplatku nech urcuje trh - teda ponuka a dopyt: teda najviac spoplatnit to, kde dopyt silno prevysuje ponuku (teda su tam zapchy, a idealne aj v zavislosti od casu) - tym sa samozrejme znizia zapchy a zaroven vybrate peniaze predstavuju zdroje, ktorymi mozno rozsirit ponukane sluzby - teda stavat nove cesty - je to jednoduche a domyselne, tak funguje trh vsade tam kde sa do toho nestara stat - netvoria sa ziadne zapchy, pri zvysenom dopyte sa zvysia ceny a zacnu sa tvorit nove zdroje na nove stavby... naopak, kde je dopyt nizky, tak tam bude aj nizka cena, a logicky ziadna nova cesta sa nebude stavat - lebo ju netreba (lebo je nizky dopyt) a teda ani nie su zdroje - trh je jednoducho genialny a funguje aj sam od seba...
- ako by sa platilo - uz som odpovedal - elektronicke myto (satelit, alebo asi v meste bude lepsie cip v aute a brany)
- komu - majitelovi cesty - teda v sucasnosti mestam, statu, NDS, a samozrejme mohli by sa pokojne stavat aj sukromne cesty, v tom pripade by si mohli pokojne konkurovat, ako kdekolvek inde, v inych sluzbach...