Reakcia na: SDX #68487:
Systém s nálepkou na všetky cesty je nezmyselný. Uvediem extrémny príklad:Vezmi si napríklad taxikára, ktorý denne najazdí aj rádovo vyše 100km a Pana klobouka, ktorý ide so svojou škodovečkou 2x mesačne 30km niekde na chatu. Ako by si to odstupňoval? Ďalej... ako by si odstupňoval koeficient poškodenia cesty na základe hmotnosti vozidla?
Spotrebná daň (aj keď je pri návšteve čerpacej stanice poněkud nepríjemná) je na to univerzálny prostriedok. Jazdíš menej -> menej benzínu -> menej platíš. Rovnako to platí aj vzhľadom na to, aké máš IGK. Máš väčšie IGK -> viac Ti to žerie -> platíš viac.
jandro
Co hovorite na to, ak by bola MHD resp. integrovana doprava zadarmo, teda dotovana mestom alebo statom?
Mimochodom takto je to vo viacerych europskych mestach, napr. v Belgicku. Vacsina ludi tam vyuziva auta len vtedy, ak potrebuju cestovat dalej od miesta svojho bydliska.
Pre tieto mesta to prinasa nasledovne vyhody:
neminaju peniaze na vystavbu podzemnych parkovisk (pre zamestnancov);
nemusia riesit kazdodenne dopravne zapchy, kazdy je vsade nacas;
maju vacsi pocet zahranicnych turistov;
viac ludi navstevuje kulturne i sportove podujatia, aj ked tie nie su zadarmo;
maju daleko vacsi vynos z dani;
maju menej znecistene ovzdusie;
a vela inych vyhod.