ohladom diskusie k potiahnutiu motoraka na Filialku si myslim ze je to blbost pretoze od Predmestia smerom k Filialke je povolena tratova rychlost len 10 km/h takze myslim ze by to bolo v sucasnom stave trate nevyhovujuce a porovnatelne s elinou aj ked ta nejde na trnavske ale na racianske myto
napad elektrickove semaforu nebol moj napad ale niekoho odtialto, len som ho rozoberal...
osobne by som tuto krizovatku risil tak, ze po spusteni vystraznych svetiel by sa krizovatka neuviedla do stavu krizovatky bez svetelnej signalizacie, ale vsetkym smerom by skocil signal stop, az na smer, ktoremu jazda nebrani (teda od Racka k Figaru a od Figara k Racku)... na opacnej strane ludia od Tehelnej k Slimaku a od Slimaku k Tehelnej... a nebol by ziadny chaos, akurat dlhsie cervena pre urcity smer, ktory by sa opakoval 4x za hodinu
ked nemas cas neprispievaj, motorak je autobus na kolajach a nie matematika ale ked tak tak informatika a fyzika... a myslienka je to vklude realizovatelna, otazne je ci je to efektivne... podla mna az tak nie, po Predmestie to staci...
no bolo by treba reorganizaciu celej stanice, a na kolaji, po ktorej by chodil motorak by nebolo zavorove spustacie zariadenie ale klasicky elektrickovy semafor.. na trati kadial chodia tie traktory a rosnicky tlaciace nakladne vagony by to bolo klasicke.... len enviem do akej miery sa tam ktore kolaje vyuzivaju
Pozri, nemám čas na dlhé teoretizovanie. Tak, prosím ťa, prijmi ako fakt, že myšlienka riadiť vlak semaformi ako autá je úplne nezmyselná. Bráni tomu matematika a fyzika, nie korupčná firma.
ideálne riešenie je mimoúrovňové križovanie; ak sa bude stavať nová stanica Filiálka tak železničná trať v týchto miestach už pôjde v podzemí a aj celá nová stanica Filiálka má byť pod povrchom...
ved by sa to mohlo spravit tak, ze brzdili by len motoraky... pri posunovani by sa prepla funkcia zavor na klasicku a bolo by to tak ako doteraz, po skonceni posunu by sa znova pouzival spojeny synchronizovany system.
A vlaky by nemuseli mat teoreticky prioritu (aspon tie, co by premavali ako MHD), aj ked je to trochu zvratene riesenie...
neviem ako by zastavil rušňovodič nákladného vlaku, ktoré tu niekoľkokrát denne posunujú v smere na Filiálku, keď pred sebou tlači niekoľko nákladných vozňov, opačným smerom, teda aby ich ťahal sa to nedá, pretože zhlavie na opačnej strane je "seknuté" hneď za výhybkami, takže vykonávať nejaký posun tam nejde... jednoducho by z rušňa na taký "električkový semafor" ani nedovidel... keby tu aj bol nejaký "semafor" aj tak si myslím, žeby vlaky mali prioritu, takže by sa automaticky spustili rampy a je v podstate jedno, či v takom prípade svieti na semafore na Račianskej zelená alebo bliká žltá, pretože je to hlavná ulica, takže v priamom smere môžu autá tak či tak ísť, obdobne je to aj na druhej strane od Jarošovej, z toho vyplýva, že nejaký spoločný riadiaci systém pre cestu aj železničnú trať by bol aj tak zbytočný...
Hej, to je ono. Presne take zabery sme si na Gibraltari spravili aj my. Este bola sranda, ze hore na skale mali britski vojaci dela nasmerovane na Spanielsko (nielen historicke, ale aj moderne). A sme sa spytali, preco to, ved obe krajiny su uz spolocne v NATO. A vojak nam odpovedal, ze clovek nikdy nevie, kedy sa Spanieli budu chciet zmocnit Gibraltaru... ?
Ale inak Gibraltar je krasny - a je to jedine miesto v Europe, kde ziju volne opice ! Asi ako u nas macky.
No ale nevedel som, ze aj inde maju taketo letecke "priecestia". Teraz uz vdaka Fyodorovi a Tebe viem.
to asi ťažko ? Východné je najväčšia zriaďovacia stanica na Slovensku, sú tu zaústené všetky trate bratislavského železničného uzla takže sa sem dá dostať zo 110, 111, 120, 130, 131 a 132... a aj od Filiálky... ? ale žsr chce budovať novú železničnú stanicu v priestore Filiálky, ale v podzemí, videl niekto aspoň nejakú štúdiu?
Vobec si nemyslim, ze zeleznicna trat v useku, kde 155-ka jazdi je maximalne vyuzivana. O ostatnych usekoch neviem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=18198&idt=u&idg=1865&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=