Reakcia na: Sommelier #67961:
presne tak, treba zacat postupne - prevy krok nie je vstup sukromnych investorov, ale spoplatnenie usekov postavenych statom, s tak nastavenou cenou (postupne) aby pokryla naklady. Moze sa zacat napriklad spoplatenim usekov kde sa tvoria zapchy (teda logicky tam kde najviac dopyt prevysuje ponuku) - tym sa zaroven znizia tie zapchy, lebo si to ludia rozmyslia, ci budu platit 20 korun za prejazd patrkonky, alebo pojdu autobusom, a zaroven sa tym ziskaju peniaze na nove dopravne stavby - je to vynikajuce riesenie - znizi zapchy a zaroven vytvori zdroje, ktore by pochadzali z IAD a teda je to spravodlive a nie deformacne dotovanie, ktore znevyhodnuje MHD.
eripmav
Ja netrdim, ze stavby ako apollo, sitiny, einsteinova nemali stat, ale mali by byt podla mna trhovo spoplatnene. Mohli sa trebars aj stavat zo sukromnych zdrojov. V NY je napriklad tunel medzi Manhattanom a Staten Island spoplatneny a ziskovi (splaca si svoje naklady na stavbu) - a je to jedna z mala naozaj 8 prudovej cesty, ostatne, vacsina je uzke 4 prudove (2 v jednom smere) na Manhattane...