Len taká poznámka, spolužiak čo jazdí na skútri sa včera tiež nechcel stretávať s dôchodcami, ale nejaká chodkyňa - dôchodkyňa mu skočila na Miletičke do cesty a zrazila ho
ok mas pravdu, zle som to pochopil... ale to je jedno chcem ti povedat nasledovne...
Neviem, preco by sme mali upadok MHD vyriesit znevyhodnenim IAD... prave naopak, mali by sme ho (teda nie my, ale kompetentni) vyriesit zatraktivnenim MHD na uroven, kedy bude IAD konkurovat...
ja osobne ti poviem toto... platit si 1000 sk za to, aby som sa rano pchal do hrdzaveho smradlaveho plynaku je vacsie zlo ako platit 1500sk za benzin (aj za cenu ze by som rano mal zohnat dalsich 3-4 ludi na plne obsadenie auta), navyse je to neporovnatelny komfort (za predpokladu ze sa nevozis 133kou hore dole ), odpada ti stres, nestretavas dochodcov v spicke, atd...
Treba zatraktivnit MHD a spravit u nas, aspon v BA (neviem akom su na tom ine mesta) reformu mestskej dopravy... (preskolenie vodicov, dojazdy vyjazdy, spolocne dopravne uzly viacerych druhov dopravy)
Tak skoro by sa to nevyriešilo. Keby si chcel tých nevhodných vyhodiť, musel by si nájsť za každého náhradu. A toľko náhrad (vhodných, nie hocikoho s dobrých úmyslom) koľko je v DPB nevhodných ľudí, nezoženieš len tak, taká zmena bude trvať veľa rokov, či už s PePom alebo s niekym iným, ale je pravda, že on by to možno vedel trochu urýchliť..
na momotiny si tu ty a to nielen podla mna.
Ak by sa na celo DPB dostal moj vysnivany hrdina (ako si ho ty nazval), tak by to bol Peter Pankrac (a som presvedceny, ze nim raz aj bude), tak by sa aj na tych nizsich postoch udrzali len ludia, co pracuju poriadne! Cize ma to svoju logiku.
no z tvojho výkladu možností si možno vyberiem cestujúcich, ale to ostatné...
Tí dvaja páni len stoja v jednom dlhom rade. Ja ale nebudem hovoriť o motivácii používať a zveľaďovať MHD (čo je úzky okruh) v súvislostiach, predpokladoch. To stojí čas - štúdium, spájanie, asociácie a tvorbu názoru.
Čo sa mi ale páči je, že sa nájde jedinec, ktorý je schopný presne ukázať prstom, pomenovať puovodcu deja. Len neviem, či sa to na človeka nalepí, alebo sa táto schopnosť dá získať.
Ako zamestnanca DPB by som sa Ťa rád opýtal, či si myslíš, že Váš prístup k práci od dielenských, cez vodičov, účtovníčku a Zacharovu sekretárku je OK, či za to naozaj muože len on, jediný, pretože z tvojich slov akoby vyplynulo, že v momente, kedy by sa do čela DPB postavil tvoj vysnívaný hrdina, robil by všetko správne a všetci by ste boli happy ?
Momotiny.
No v globále mám taký blbý pocit, že nech už bude nové vedenie mesta po komunálnych voľbách akékoľvek, o moc viac pre MHD oproti tomu súčasnému nespraví. Ber to tak, že toto vedenie mesta pre aktívny rozvoj MHD nerobí nič, ale aj to nič je o málo viac, ako predchádzajúca vláda Moravčíka s námestníkom RsDr Dejom. Tak možno aj tí, čo prídu potom spravia zase o málo, ale predsa niečo viac pre reálny (nie iba verbálne deklarovaný) rozvoj MHD orpoti dnešku. ?
Napr. fobust tvrdí, že vedenie mesta sabotuje MHD tými krokmi a rozhodnutiami, ktoré prijíma. O. K. aj to je uhol pohľadu, ale v tom prípade niekto (srôzni ľudia na rôznych postoch) ystematicky sabotuje našu MHD už dlhšiu dobu a určite s tým neplánuje prestať ku koncu volebného obdobia. ?
Najprv ku komfortu... Keď si pohodlne sadneš do 25 Tr, ktorá sa ťahá hore na DD po ako tak OK ceste - to považujem za komfort zrovnateľný ak nie vyšší oproti autu.
A muožeš mať pravdu, že natrieskané hlučné staré vraky na rozmlátených cestách a zvrškoch sú ništ mošt, ale aj to sa pomaly a neiste obracia.
A k dani... Lístok samotný sa imaginárne zo všetkých týchto zložiek skladá. Že Teba, ako daňového poplatníka v ďalšom imaginárne stojí dvojnásobok je druhá vec.
A teraz k daniam.
Sú ľudia s príjmami rozličnými. Použijem príklady (všetko v čistom)
1. Chyžná v hoteli - 13 000
2. Úradník MČ Lamač - 18 000
3. Manager v nadnárodnej spoločnosti zamestnanec - 100 000
4. SZČO - stolár - 60 000
5. majiteľ strednej firmy - 150 000
1. cestuje MHD - 300,- mesačne
2. spolu s manželkou má fabču, ktorú si komplet platí a jazdia spolu do práce a na chalupu
3. služobný voz nonstop, náklady žere firma, benzín si na súkromné účely platí sám
4. stolár - potreba k biznisu, veškeré náklady na auto idú do účtovníctva
5. vlastne detto - s tým, že tam nahádže celý vozový park
Tak. Ja som ani náhodou nepochopil, že kde z tohto vyplýva, že niekto platí vyššie dane. Vyššie dane platí ten, kto ich platiť chce. A najma od toho sú účtovníci.
Ako nechapem na koho by som to mal ineho zvalit ? Na OLO ? Na cestujucich ? Na SK Slovan Bratislava ? Na Michaela Schumachera ? Na homelesakov ? Na Saddama ?
O MHD v tomto meste z drvivej vacsiny rozhoduju po kazdej (aj financnej) stranke magistrat a DPB. Tak mi pride logicka moja veta o zodpovednosti. Nevieme ako to bude vyzerat po vymene na tychto postoch, ale tu VIEME ako to vyzera a ze to inaksie uz nebude.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023