Reakcia na: tomas1 #63473:
To si ozaj niekto myslí, že keby mala Bratislava iného dopravcu, že sa radikálne zmení vozový park? A prosím pekne z čoho možno také súdiť?Nové vozy neprídu zadarmo. Niekto ich musí kúpiť a ten niekto môže byť:
a) objednávateľ výkonov, teda Mesto - a (ne)kupovať môže rovnako veselo pre Blaguss alebo DPB. Keď nekupuje pre DPB, ťažko uveriť, žeby kupovalo pre Blaguss.
b) dopravca - ten to bude kupovať na základe buď investičnej dotácie, ktorú mu na to niekto dá (v podmienkach SR jedine magistrát, ktorému sa nechce) alebo to úpi za vlastné. A vlastné dá len vtedy, keď sa mu bude činnosť rentovať, a teda objednávateľ mu nebude vykrývať len stratu, ale výkony mu bude preplácať aj s dosahovaním zisku. Je tohto bratislavský magistrát schopný?
A neviem prečo niekoho stále napadajú myšlienky na súkromného dopravcu, keď všade dookola sú príklady toho, aká pohroma môže súkromný dopravca byť (viď napr. BB).
tomas1
Prečo by nebol? Len keď nieje zákazník, tak prečo by sa o to niekto mal zujímať? ?
Samozrejme, že ponuka Blagussu bola pre mesto "príliš drahá", keď sa porovnáva cena za súkromníkov vzkm versus cena za vzkm DPB z vozidlami nekonečnej životnosti. Logika je jasná - mestský podnik v rozklade s pochybným managementom MUSÍ byť drahší než súkromný dopravca!!!
...lebo k nákladom DPB z dlhodobého hľadiska musíme pripočítať tú miliardu ročne na obnovu vozov, aby sa dostal na úroveň toho teoretického Blagusu, aby sme porovnávali porovnateľné. ?
_______________________________
Re #63445 Andy: Presťahuj sa do USA...