Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #63366:
Obávama sa, že rozprávaš o niečom, čo si si sám vyfantazíroval. Aké vedenie na pylónoch v úseku Mierové (Hodžovo ? ) námestie - Hlavná stanica? To ako budeš búrať Grassalkovichov palác alebo chceš v osi Štefánikovej stavať Schwebebahn? Každému súdnemu človeku je jasné, že v CMO povedie električka v budúcnosti pod zemou. Takéto riešenie, ktoré pokladám pre mesto veľkosti Bratislavy za ideálne, môžeme vidieť v mnohých mestách pod názvom Stadtbahn. To je moja odpoveď na tvoje konzultantské úvahy o "celkovom vedení trate".
Výraz "predisponované Kamenné námestie" znamená čo? Že ho budú niekam presúvať? Alebo si len chcel napísať, že je preťažené, ale v cudzích termitoch nie si až taký suterén ? ?
Čo sa týka priamkových trás, pletieš dokopy nesúvisiace veci. D1 je poplatná dobe svojho vzniku, bola projektovaná ako diaľnica prakticky výhradne pre spojenie Praha - Brno - severné Slovensko, z ktorej mali byť ďalšie mestá lúčovite napojené.
SJM v Prahe bola projektovaná v tridsiatych rokoch minulého storočia ako súčasť vtedy populárneho tzv. roštového systému a mala byť doplnená obdobnou východo-západnou magistrálou. Vtedy ešte nikto nepredpokladal taký stupeň motorizácie a taký rast dopravného zaťaženia a okrem toho, dopravná veda sa taktiež vyvíja.
Staromestská v Bratislave okrem toho, že bohužiaľ necitlivo (čo je však spoločným znakom takmer všetkých stavieb vtedajšej doby, ktoré nebrali ohľad na tzv. relikty minulosti) zlikvidovala veľkú časť historického centra, je z dopravného hľadiska v poriadku.
Pražské Metro "C" ako viac-menej jednoúčelová linka pre obsluhu sídlištnej aglomerácie Jižní město je projektovaná ideálne, jej úlohou je navážať masy ľudí do centra a z centra. Akékoľvek kľukatenie trasy by bolo kontraproduktívne.
Mohol by si nejako konkrétne špecifikovať, PREČO pokladáš Starý most za zvrhlé riešenie? A otázke na prestupnú stanicu medzi žst. Petržalka a Prístavným mostom som nerozumel, mohol by si napísať, o čo konkrétne ti ide, tak, aby sme to aj my pribrzdenejší pochopili?
A na záver: Stále mi nie je jasné, ako by spojenie Petržalka - Hlavná stanica (ktoré je, mimochodom, z hľadiska tranzitnej frekvencie nepodstatné) mohlo byť vylepšené električkou po Kutuzovovej ? .

Re #63367 Sommelier: Vzhľadom na to, že podaktorí z nás tu o SZKV alias Dromológovi alias Ex-rádio OK vieme svoje, na tvojom mieste by som sa z takejto podpory vEľmi netešil. Je to totiž takmer jednoznačný dôkaz toho, že tvoje riešenie je síce pekné a dôkladne šotoušské, ale absolútne nerealistické ? .
Reakcia na: Sommelier #63397:
staci dlhodobejsie cestovat neakou linkou a mozes si kludne vsimat ze bez zmeny intervalu sa ti v priebehu rokov mnozstvo ludi v nej znizuje (a priamoumerne tomu sa (v pripade spojov jazdiacich po cestach) zvysuje cas straveny v zapchach)
Reakcia na: Sommelier #63397:
Podľa mňa jednoznačne klesá.. Vozidlá sú stále prázdnejšie, prípadne rovnako plné pri horších intervaloch..
Reakcia na: Ike #63396:
Hej. Ten napad je super! Ja nehovorim, ze nie! Ale preco ked ma niekto fajn napad dopadne prevedenie takto zle? Alebo to vyzera dobre podla vas? ?
Reakcia na: Ike #63396:
54 a 56? Na území ničoho by som to nevypravoval.. 🙂
Reakcia na: Ike #63392:
hmm ok, takze priklad inetovej kaviarne... co myslis, preco akosi nove nevznikaju a stare aj dost zanikaju ? odhliadnuc od toho ze net ma uz vela ludi aj doma, skus sa danou oblastou troska zaoberat a ked zistis ake su najmy za rozumne umiestnene priestory, ake zderstvo ta caka v podobe roznych dani a SW licencii a kopu inych srand, tak ta s istotou 10x prejde chut na takyto typ podnikania 🙂 pravdupovediac nepoznam uz v sucasnosti jedinu inetovu kaviaren ktora by tym zivila svojho majitela, skor je to len neaky imageovy doplnok neakych jeho inych aktivit...
Reakcia na: Ike #63392:
potom si sa zabudil. Podla akej statistiky si vycital, ze pocet cestujucich klesa ?
Reakcia na: dankosmile #63395:
kabrioletbus je super... otazka je kolko stala jeho vyroba a ci to nebolo zbytocne... ale ak by to vsetko stalo len na odstraneni strechy a okien z polosrotu + domotnovania markizy, taketo busy by som uvital na "letnych" linkach, akou napriklad je 56 ci 54, 43, 128
Reakcia na: tomas1 #63390:
Ked som zhliadol ten kabriolet bus zavolal som clena mojej rodiny nech si kukne foto a prva otazka bola: to je africky autobus? Vidis! Este, ze zijeme na Slovensku. ? A ja, ze: "ale to je slovenske"
Reakcia na: tomas1 #63390:
Zdržovalo by to "jak hovado"...
Reakcia na: Andy #63391:
a este jeden rozdiel... peniaze mozes pouzit len na nakup vozidiel a stavbu trati... nemozes si za ne kupit auto alebo zaplatit zene tyzdenny pobyt na malorke 😃
Reakcia na: si #63388:
no ved to... ale princip je rovnaky.... aj ked si napriklad otvaras internetovu kaviaren, pozicias si €€€ ,kupis par PC, zvysis cenu, potom splatis dlh, a tym padom ze nebudes uz musiet splacat dlh, budes moct znizit cenu a zarabat ovela viac... to mozes potom investovat na nakup lepsich PC, popripade viacej PC a tak...

i ked, uznavam ze MHD v BA je v riadnej kasi co sa atraktivnosti tyka, tu uz vacsie zisky nebudu (pri tomto tempe a cene, len nizsie a nizsie), lebo pocet cestujucich klesa... no aj tak mi chyba nejaky signal zo strany dpb na zvysenie atraktivnosti (napriklad nocnymi spojmi konkurovat taxikom). tam je proste zle hospodarenie s peniazmi...
Reakcia na: Ike #63381:
V tých hrách je oproti skutočnosti jeden zásadný rozdiel. Keď v hre niečo chceš, tak niekde klikneš, a to, čo chceš, sa stane. Ale v skutočnosti to tak nie je... Chceš niečo spraviť, a každý ti v tom bráni.. A umenie je práve presadiť si to, čo spraviť chceš.. 😃
Reakcia na: luky133 #63251:
"nad dverami by boli čidlá ktoré by automaticky označili kartu active a pri vystúpeni by ju deaktivovali."
- Techhnicky ťažko predstaviteľné, zbytočné.... ?
_______________________________________

http://www.emtest.sk/home/Default.aspx?TopLink=0&SideLink=1&Page=2
"3. Systém check in - check out"
(....)
- dopravca má dokonalé info o obsadenosti, pre cestujúcich výhoda veškerá žádná, asi trošku zdržovanie. (Pravda stále ďaleko menšie zdržanie ako jednodverový EMteror.)
_______________________________________
K tomu kabrioletnému autobusu:
To sociaľisitcké myslenie je zakorenené naozaj hlboko. Kabrioletný autobus OK dobrý nápad, ale oni naňho zas šplechnú "DPB divízia autobusy"... ? Koho zaujíma nejaká divízia? Mohla to byť dobrá príležitosť na začatie budovania JEDNOTNÉHO IMAGE a oni to takto odfláknu... ?
Reakcia na: si #63388:
No to ma nenapadlo. Tak asi pravdu mas. No teda v buducnosti by som to teda riesil tak, ze by som kupil vozdidla ktore su podobne ako posledna dodavka. Trebars klbove modernejsie Solarisy. Alebo sa mylim? Nebolo by to tak potom rychlejsie?
Reakcia na: Ike #63381:
tie hry sa len zdaleka priblizuju realite, pokial by si tam mal podmienky rovnako tvrde ako v skutocnosti, asi by ta to nebavilo... a okrem toho, urcite v tej hre sa snazis vozit substrat na dlhsie vzdialenosti (ala SAD) a nie na kratsie (DPB) kedze z toho su vzdy mensie vynosy...

Re #63385 dankosmile: ked ti dojdu nove vozidla (a v tomto pripade novy typ vozidiel) tak musis na ne vyskolit obsluhu, t.j. vodicov, dielencakov a pod. a to neaku tu chvilu trva, pokial by tak nespravili tak by sice vozy mohli premavat mozno aj na druhy den, ale velmi dlho by asi premavat nezostali (iny prejazdovy profil, takze hned prvy den by ich bola polovica obdrata a pokryvena, ...)
Reakcia na: Andy #63386:
Asi len niekto neschopny, ze? ?
Reakcia na: dankosmile #63383:
Ale vedia si predstaviť, však každý raz MHD chodil... 🙂 Keby tí kompetentní boli dobrí, tak to tam vedia riadiť tak, že budú mať aj 5 BMWčiek, a MHD bude dobrá. Ale zas povedzme si to tak, kto by šiel robiť napr. riaditeľa divízie takej akciovky, keby mu ponúkali ako služobné auto Fabiu a nejaký smiešny plat aký v DPB je? ? ? ? ?
Reakcia na: Vladimír #63384:
Myslis, ze by doba zprevadzkovania trvalo rovnako dlho aj v normalnej krajine alá Rakusko, Nemcko, Francuzko atď..? To je len otazka. Nemam skusenost.
Reakcia na: Nal Sehel #63369:
Nuž, oblasť MHD sledujem v rôznych mestách dosť dlho, ale že by niekde zaradili nové vozy na linky do 48 hodín si nespomínam. Za štandard považujem tak dva, občas tri týždne... Mesiac je už vcelku dosť dlho, ak nejde o nový typ vozidla.

V prípade Bratislavy sa mi zdá doba spojazdňovania vozidiel úplne štandardná.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.