Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #62852:

keď to tak vezmem, mne to jedno nie je. Omieľaš dookola to isté ty - rozprávku o autách a ich vodičoch - blbosť.
To, že sa pomerne rýchlo nájdu prostriedky na postupné budovanie dopr. sys. je zanedbateľné, to že sa vrazia peniaze do DPB namiesto SAD tiež, takže nerozumiem tomu čo vlastne riešiš. Autá ? Asi áno.
Po odstavení SAD na Komisárkach, keď nám príde do mesta 100 škodoviek z Pezinka navyše s tým, že ich príde o 100 menej z Rače, pretože interval električky je každú 1,5 minúty ?
Kedy si prestal vnímať dopravu koncepčne ?
Prečo patríš medzi tých, ktorí sú za postavenie niečoho, čo ešte nie je ani na papieri a až následnej úprave stávajúceho ? Kam sa hrabe BA s jej chabým dopravným rozpočtom, ktorý ledva stačí plniť základné funkcie bez investícií ?
Reakcia na: Sommelier #62822:
hovoris o kolajovej doprave, ale uvazujes s nou len v ramci mesta. Preco? Preco nemozno mat tratovu rychlost a primerane primestske jednotky na trati DS - BA? S prislusnou napajacou sietou autobusov SAD. Vtedy by tie modre autobusy nezavadzali ani v Rovinke.
Totiz na primestsku dopravu vseobecne bude prispievat VUC. Zeleznicni operatori budu moct ziadat dotacie na primestsku dopravu. Nie je to lepsia cesta?
Vidim ze rovnaka vec je v #62859
Reakcia na: Sommelier #62863:
no to je velmi relativne co je to "male znizenie kvality" a "mala cast cestujucich"
a na radiale mi je naozaj uz v podstate jedno ci mi pride trolejbus raz za 3 minuty alebo raz za 2 minuty; ale ci bude uz niekde od cintorina ruzinov narvaty na prasknutie ludmi z okolitych obci a ja sa don v ruznove nedostanem alebo pride rozumne obsadeny z dolnych honov a ja sa aspon na schody zmestim je dost velky rozdiel... a obyvatelov prilahlych obci tiez neukecas na to ze prestupovat na cintorine ruzinov do dobytcaku kde stojis na jednej nohe a aj to nie vlastnej je lepsie ako sediet v sadistickom autobuse bez prestupu az na asmn 🙂
Reakcia na: Sommelier #62857:
nemam, do centra sa viem dostat zvycajne po trasach existujucich radial a koridor ktory bol ponechavany po stranach radialy kadial teraz chodia trolejbusy a kde by sa v buducnosti dala trasovat kolajova doprava bol za poslednych 10 rokov sikovne zastavany kadeakymi potrebnymi stavbami ako BBC (ak neveris, prejdi sa popri tej radiale v celej jej dlzke a pozri si to); pokial chces tu trat tahat dakam do paze (nove mesto) je to vcelku nezaujimave na vystavbu kapacitnej dopravy (aj ked napriklad taky polus je odtial blizko 🙂 )
v podstate ano, jednalo by sa mi o prekopanie sucasnych tras 510 a 512 s tym ze 510 by ostala obsluha oblasti ktore nie su pod trolejom a 512 by dostala trolejovu formu (a s doplnenim zopar trolejov a vyhybiek pri SAVke by sa z toho dala spravit velmi zaujimava linka, este zaujimavejsia ako sucasna 512 a verim ze ta linka by bola schopna si na seba zarobit (za predpokladu pravidelnych kontrol revizormi a nie cestovanim 2/3 substratu na cierno 🙂 ) aj v celonocnom 30 minutovom intervale; navrh som tu kedysi davno zverejnoval)

Re #62861 Sommelier: ten planik sa tu uz dakedy myslim rozoberal, vrelo odporucam trasu si preslapat po vlastnych a trocha kritickym okom sa pozriet na to co je naozaj realizovatelne a co nie
(poznamocka na zaver: vacsina tych elektrickovych tras co tu bola v minulosti navrhovana a bol som neakym sposobom pri tom bola predtym nez to bolo kdesi na papier nakreslene a navrhovane preslapana po vlastnych aby bolo mozne mat aspon aky-taky prehlad o miestnej situacii)
okrem toho, co riesi trat zaustena v smere do petrzalky ? kam sa s nou rozumne z UNS dostanem ?
Reakcia na: drink #62862:
nebavím sa o zvýšení ceny, ale o malom znížení kvality cestovania pre malú časť cestujúcich s tým, že na druhej strane zlepšíš cestovanie pre Bratislavčanov a perspektívne budeš postupne budovať lepšie systémy.

Takže v prípade pekárne sa to dá porovnať s tým, že niektorí občania do nej budú mať ďalej ako doteraz a mnohým sa prístup k nej zlepší s tým, že v dohľadnej dobe aj tí dočasne ukrátení budú využívať jej služby v ešte lepšom rozsahu ako predtým.
Reakcia na: Sommelier #62856:
"A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme." - Príklad: Máš starú prekáreň a predávaš zlé pečivo za 1 SKK. Povieš zákazníkom: ľudia, od zajtra stojí pečivo 2 SKK a keď si zarobím na novú pec, bude aj kvalitné. Čo Ti na to povedia zákazníci?

Väčšinou sa to robí takto: Máš podnikateľský plán. Ak kúpiš novú pec, budeš môcť predávať pečivo po 2 SKK a náklady na pec sa Ti vrátia za 2 roky. Zoženieš peniaze (napríklad pôžičku), kúpiš pec, zvýšiš cenu a buď zarobíš, alebo skrachuješ. Ale v prvom prípade skrachuješ určite. A ten prvý prípad mi trochu pripomína súčasný stav MHD v BA.
Reakcia na: si #62854:
http://img230.imageshack.us/img230/9979/mapkabiskupice6ea.jpg

Vyhodou je, že sa nemusí ísť nikde pod zem (aj keď by sa to miestami hodilo), protihlukové steny si musiš domyslieť.
Reakcia na: tomas1 #62855:

1. z jednej firmy do druhej... ale medzi tými firmami je veľký rozdiel - čo sa perspektívy rozvoja vhodného sposobu dopravy týka.
2. zobratím z IGK ? Keď aj tam je to pekne podvýživené ?
3. a vieš koľko to bude v tvojom nenormálnom svete stáť ? Zaplatíš za lístok 40 Sk ?

4. ja v postate nehovorím o ničom inom ! S tým, že uvažujem odkiaľ na to zobrať peniaze, pretože tento faktor tam chýba aj Tebe.
Hovoríme tu o modelovom príklade prestupu zo SAD na trolejbus pri cintoríne Ružinov. Nemyslím si, že je to šťastné riešenie. Ale snahu, aby nejazdili SADisti až do centra považujem za správnu. Možno to bude niekedy možné aj prakticky. Napríklad: Železničná trať KN - DS - BA. Ak bude existovať trať Filiálka - Nivy - Petržalka, môžu vlaky od juhu premávať cez mesto až do Petržalky. Ak by sa trať zrýchlila, ak by sa zaviedol takt, z niektorých dedín na juhu by autobus mohol ľudí voziť ku (klimatizovanému) vlaku napríklad do DS (prípoj do 10 minút) a v BA by vlaky slúžili aj na vnútromestskú dopravu. Prípadne by si vidiečania tie svoje 120ny zaparkovali niekde v Kvetoslavove a do BA by išli vlakom (to sa SAD páčiť nebude 🙂.

Niečo podobné je možné (a pravdepodobnejšie) aj od Pezinka, Senca a Malaciek (Gyoru, Parndorfu). Jednoducho WIN-WIN: Musí byť vyššia kvalita aj pre bratislavčanov, aj pre vidiečanov.

Ad dotácie: BID je podľa mňa na to, aby "zbierala" peniaze od zákazníkov, mesta, VUC a štátu a "rozdeľovala" ich medzi DPB, SAD, ŽS, lanovky, súkromných dopravcov, Dunajplavbu, OEBB, MÁV, majiteľov záchytných parkovísk a pod. Kam oni povedia, tam sa bude jazdiť (s dotáciami).
Reakcia na: S499.1023 #62852:
"Keď stál benzín 2,- Kčs a šiel na 4,- Kčs, ľudia ručali (atď.)"
- ? ? ? To je svätá pravda.
Reakcia na: si #62854:
máš ju kadial ťahať.
myslel si 510 + 512, nie ?
cesta Nivy - Tesco - zrýchleným krokom 8 minút

CR - Nivy podla CP SAD - 10 minút
CR - Nivy podla CP MHD - 13 minút

Ako inak ako 2 minútovým špičkovým intervalom kĺbových potvor sa dá zabezpečiť efektívna doprava ?

K tým autám - presne tak, pokial niekto chce jazdit autom (bez ohladu na ceny benzínu) - bude ním jazdiť, pokiaľ HD - bude jazdiť HD. Čo sa stane v prípade nedostatku palív je otázka dňa.

Poplašné správy o neskutočnom návale škodoviek, ktoré nás budú požierať by som nešíril - zaváňajú fóbiou a totálnym nezmyslom.

A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme.
Reakcia na: Sommelier #62845:

"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).

Predostrené predchádzajúce otázky:

1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.

2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.

3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.

4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii
Reakcia na: Sommelier #62849:
kolajovu trat z cintorina ruzinov nemas uz dnes bohuzial kadial rozumne trasovat (tlacit ju na nove mesto ako je smerovana zeleznicna trat je na ...)
tie linky co tam aktualne su su dostacujuce tak akurat na to aby v spicke zabezpcili prepravu obyvatelov dotknutych oblasti; si zober zeby si na tu trat musel miesto kazdej karosy co tade chodi nasadit 14 TRku, o kolko spojov by sa ti zvysila hustota premavky na trati ? mas cca predstavu ako by si zabezpecil aby si tie vozidla na tej trati napriklad uz aj navzajom nezavadzali (pri 3minutovom radialovom intervale 201 + 202 v spicke a k tomu dokombinovanej 208 teraz pocas vyluky je uz vcelku bezne ze sa na trati dobehnu aj 3 vozidla a potom sa zdrzuju, trolejbusy sa predbiehat jednoducho nedokazu)

re 1.:budu musiet prestupovat nie na prievozskej alebo na nivach ale uz na cintorine ruzinov - no ti co prestupuju budu musiet z velkej miery prestupovat aj na cintorine ruzinov a aj na nivach, to si im teda pomohol...

re 3.:technicky je to garantovatelne - to ti uverim ked prestane byt taky zufaly problem zaviest na dolne hony miesto 512ky nocnu trolejbusovu linku (a obdobne aj na niektorych elektrickovych radialach); a to pri nocnej doprave je ten odber z troleja maly takze v pripade udrzby tej - ktorej meniarne by sa pri ich rozumnejsom rozlozeni po meste dal potreny vykon preniest z inej, v spicke si to naozaj neviem predstavit...

re 2.: takych 10 klbovych trolejbusov bude stacit ? no budem idealista, do jedneho klbaku nech narvem 2 kratke karosy ludi a nech to tie vozy dokazu otocit (cele kolo) za hodinu, chces mi nahovorit ze v case medzi 6 a 7 a medzi 7 a 8 prejde po gagarinke len 20 sadistickych autobusov (uz nielen karos, je dost vidno aj sorky) za hodinu ?
Reakcia na: Sommelier #62845:
Nemá to cenu, nemá toé cenu, nemá to cenu. Ostáva mi len dúfať, že sa NIKDY nedostaneš k tomu, aby si dopravu riešil v reále.
Reakcia na: Sommelier #62843:
Milý chlapče, žiješ v neskutočnom blude a je zbytočné s Tebou ďalej diskutovať, ale nechcem Ťa nechať žiť v blude, takže:
1) Prečo lepšia Š 120 LPG ako Fóbia? Je prudko ekologická a hlavne bezpečná?
2) Nerieš cenu litríka benzínu. Keď stál benzín 2,- Kčs a šiel na 4,- Kčs, ľudia ručali. Keď stál 4,- Kčs a šiel na 8,- Kčs, ľudia ručali. Stále ručali ale autami jazdi%t neprestali. Ani neprestanú. To ber ako dogmu, tak to je a nič na tom nezmeníš.
3) Š 120 vydrží dennú premávku Hamuliakovo - Bratislava centrum ešte veľmi dlho a keď sa rozpadne, presadne sa do plesnivého Favorita, potom do plesnivej Felici, plesnivej Fóbie a tak ďalej.
4) To s tými autami a motiváciou tak proste NIE JE a Ty to nechápeš a len si kolom dokola omieľaš tie svoje bludy. Tie domácnosti proste tie autá majú a ich motivácia IAD/VHD rozhodne NIE JE o tom, či na to majú.
5) K tej Tvojej koncovej poznámke - milý chlapče, to vôbec nerieš. To nie je v popie Tvojej práce, či a kde prestupujú na MHD. Oni vedia čio robia a Ty ich nemáš čo vyháňať. Ponúkni im alternatívu a ak bude dobrá, oni budú na tú MHD presadať a kapitalistická SAD-ka potom sama ukončí svoje prímestské spoje na Cintoríne Ružinov.
Reakcia na: Sommelier #62849:
Ako chceš niečo zobrať SAD a dať DPB, keď ich zdroje financovania sú od seba nezávislé?

si to podľa mňa zhrnul dostatočne, nemám k tomu čo dodať.
Reakcia na: Andy #62846:
viď 62849
Reakcia na: si #62844:
odhliadnuc od toho, že používaš najkomplikovanejší prípad a to CR. Má mnohé nedostatky, do ktorých by bolo potrebné mnohé investovať.
CR by nebola prvá - začal by som na ZP. CR je extrém, ale napriek tomu si ho obhájim.
1. budú musieť prestupovať - nie na Prievozskej alebo na Nivách, ale už na CR - tie linky čo tam momentálne sú - postačujúce - ešte zatrolejovať Nivy - šafko a nová linka
2. Za penízky, ktoré sa nevyhodia do modrých karos sa kúpia trolejbusy - takých 10 kĺbových bude stačiť + nová meniareň a obratisko
3. technicky to je garantovateľné - nová meniareň, ktorá je aj tak potrebná musí zabezpečiť, že pokiaľ nedojde k celobratislavskému výpadku, tak trolejbusy budú mať šťavu

A ten prínos pre cestujúceho spočíva v tom, že tam je nádej, že sa časom CR a následne celé DH napoja na koľajovú trať. A to je veľké pozitívum, o ŽP nehovoriac.
Najvýdatnejšie sú pozitíva dlhodobé a nie med na ústach.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.